T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 18:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Od kilku dni próbuje ustawić odpowiednie wolne obroty i ok jako tako mi się udało . Ale niestety silnik na jałowym biegu jest strasznie słaby sam jego opor własny , obciązenie alternatora , pompy wspomagania sprawia ze obroty spadają .
Kąt jest ok pali od kopa .
Podejrzewam dawkę bo jakoś specjalnego bąka nie puszcza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 18:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
to podnieś dawkę - wraz ze wzrostem dawki obroty idą też do góry.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 19:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
No ok ale czy to pomoże ?
bo obroty to i podnieśc moge ale co z tego jak silnik przy niewielkim obciązeniu spadaja drastycznie o 200-300obr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 20:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To podnieś wydatek resztkowy. W żadnym wypadku nie reguluj wolnych obrotów dawką. Chyba że ktoś wcześniej się bawił i skręcił dawkę.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 21:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Wydatek resztkowy podkręcałem nic nie daje (kreciłem od zera jakies 3-4 obroty ) obroty rosną ale wysterczy że pokrece kierownicą lub włącze duży pobór prądu i spadają do 600obr
Krecić to juz ktoś kiedyś nią kręcił bo nie ma bląb
przy przegazówce nie puszcza bąka
Od 2 lat jak go mamy to jak zimny to obroty wraz z nagrzewaniem się wzrastaja i na zimnym miał ok 850 a na ciepłym 1100 i spalanie nie ekonomiczne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 09:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To co opisujesz wygląda tak jak byś miał za nisko ustawione obroty tą śrubą z tyłu pompy a za bardzo wykręcony wydatek resztkowy.
Zbyt niska dawka dawały by jaj z całym zakresie temperatur silnika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 11:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
No właśnie wydatek był wykręcony do końca
wkręciłem z 3 obroty ale to niewiele pomogło
Chyba wkrecę wiecej a tą tylną w razie czego zbije obroty i zobaczymy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 12:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
No właśnie jak tak zrobisz to będziesz miał za niskie obroty na zimnym.
Musisz to ustawić na zupełnie zimnym silniku. Zrób tak: najpierw na rozgrzanym silniku zwiększaj wydatek resztkowy, do momentu aż przy dodaniu i puszczeniu gazu silnik będzie zostawał na wysokich obrotach i schodził powoli. Wtedy cofnij śrubę wydatku aż zacznie normalnie reagować na dodanie i puszczenie gazu. Obroty wyrównaj do normalnych obrotów biegu jałowego śrubą z tyłu pompy. Następnie wystudź silnik i odpal na zimno, jak obroty będą za niskie to podnieś je śrubą z tyłu pompy do prawidłowych. Jak silnik się rozgrzeje to obroty będą zapewne za wysokie i wtedy je wyrównaj do normalnych zmniejszając wydatek resztkowy. Jeżeli pompa jest sprawna to powinno być ok.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 20:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Niestety porażka jak bym nie kręcił to silnik sobie chodzi jak chce .
Trza bedzie odwiedzić Fachowca od Pomp


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 21:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Na to wychodzi w takim układzie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2012, 19:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ogólnie grzebanie przy tej pompie lipą zalatuje bo już była robiona i nowa tulejka jest lużna trza wklejać na klej a kupione 2 zestawy bosch i monark i ośka koszty są a efekt jest loterią .
Zobaczymy jutro bo dałem do roboty znajomemu co bardziej odważny ruszać pompę .
Ale już liczyłem że za ta kwoce wcelował bym pompe od AAZ
Ale trudno zobaczymy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB