T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 21:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zakładam ten wątek bo na pewno kilka pytań do praktyków się nasunie. Jest metoda na zdjęcie pokrywy która bardzo mocno przywarła? Ostukiwałem gumowym młotkiem, niestety nie pomogło, siedzi jak przyklejona:-/. Oczywiście odkręcone wszystkie górne 4 śruby pokrywy. Podważanie czymkolwiek grozi odkształceniami. Pod pokrywą tkwi gumowa uszczelka.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 12:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Heh, nikt nie ma propozycji w stylu: spróbuj tego, tamtego. Zapewne guma uszczelki tak skleiła pokrywę z głowicą. Nic, może jeszcze pokombinuję, wątpię czy uszczelkę da się tutaj "uratować".


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 12:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ty chcesz uratować uszczelkę czy nie pogiąć dekla ??
z doświadczenia to uszczelke i tak masz do wymiany bo po zdjęciu nawet bezproblemowym w 80% i tak cieknie
myślę, że ktoś już coś tam dłubał i skręcił na silikon stąd masz problem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 13:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
W 100% popieram Kenobi <38>
Uszczelka i tak będzie się nadawać do kosza :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 14:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Kenobi napisał(a):
ty chcesz uratować uszczelkę czy nie pogiąć dekla ??
z doświadczenia to uszczelke i tak masz do wymiany bo po zdjęciu nawet bezproblemowym w 80% i tak cieknie
myślę, że ktoś już coś tam dłubał i skręcił na silikon stąd masz problem

Włośnie za to wos lubia <cudzysłów> Tylko co jest w tej sytuacji najsłuszniej zrobić, mam próbować wydłubać tą uszczelkę? Tj. pisałem podważanie wykluczam. Dostęp cholernie ciężki, nawet po wysunięciu chłodnicy. Kurka wodna, utrudniają ludziom robotę; z tego co mówił poprzedni właściciel to w 2008 wymieniał uszczelkę głowicy i było uszczelnienie pastą.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano niedziela, 27 listopada 2011, 16:17 przez marh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 22:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wciskasz między dekiel a głowicę ostry nóż i jedziesz.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 00:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Wiemy że odkręciłeś nakrętki mocujące pokrywę. Pozbyłeś się podkładek i uszczelek pod nimi? To na początek...


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 00:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
FocusMED napisał(a):
Wciskasz między dekiel a głowicę ostry nóż i jedziesz.

Hmm, wiesz że miałem multitoola przy pokrywie, niestety kiedy przyjrzysz się jej budowie, zobaczysz że na obrzeżach ma wygięcie, które manewrowanie ostrzem niezwykle utrudnia. Zrobię jeszcze eksperyment z bardziej giętkim nożem budowlanym.

Jako najskuteczniejsze rozwiązanie przychodzi mi do głowy pomysł z cienkim klinem (plastik lub drewno) wbijanym z wyczuciem z boku (najłatwiej będzie od strony aku), mam nadzieję że poskutkuje. Tj. pisałem podważanie czymkolwiek wąskim niesie niebezpieczeństwo odgięć. Zaś trzymo po pieronie :D


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 11:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ktoś zna rozmiar klucza w jaki się trzeba zaopatrzyć do śrub głowicy 2.4D?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 11:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Trzpieniowy spline 12.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 11:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Thx za błyskawiczna odp.:)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 19:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Klucz Spline 12 pasuje :)

Teraz tak: jak najprościej odłączyć kolektor wydechowy? Śruby przy głowicy są trudno dostępne, przynajmniej patrząc od strony maski. Zaś co do zacisków łączących kolektor z rurą podobno są specjalne kliny. Co zaproponują praktycy?

Znacznik GMP - znalazłem go na górnym kole zębatym wałka rozrządu napędzającego pompę wtryskową w postaci wycięcia "v", ale nie zauważyłem adekwatnego oznaczenia na głowicy. Z kolei wziernik na kole zamachowym ma u mnie mnie więcej kształt "L" - jeden ze znaków podobno na kole zamachowym, a drugi gdzie? Może ma ktoś jakąś fotkę?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 21:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Znak jest na kole zamachowym a odnośnik na obudowie skrzyni albo będzie to 0 albo O.T. (wykręciłeś plastikowy korek z wziernika w skrzyni?) Nie patrz na żadne znaki na kołach zębatych, zdejmij obudowę zaworów, ustaw znak na kole zamachowym i zobacz jak leżą krzywki wałka na 1 cyl. muszą się mijać (obydwa zawory zamknięte) wtedy spróbuj włożyć blokadę pompy.
Jeżeli wszystko będzie się zgadzać to zdejmij z wałka koło napędu pompy i włóż w wałek blokadę.
Co do zatrzasków wydechu to zdejmuje się je zwykłą brechą (łyżką do kół), potrafią dość mocno sprężynować. Do zakładania jest niby specjalny przyrząd
taki podobny do pogrzebacza. Wkłada się go w otwór i naciąga klamrę. Ja sobie taki dorobiłem z hartowanego pręta.

Nie jest to fota z T4 ale wygląda podobnie, jedynie znak będzie inny.
Obrazek


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: marh (piątek, 2 grudnia 2011, 20:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 19:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dzięki FocusMed. Ja mam skrzynię automatyczną i jedyny wziernik jaki widzę wygląda tak (nie ma żadnej osłony otworu):
Obrazek
To widok spod maski, w pobliżu po prawej stronie widoczna masa.

Skrzynia ustawiona jest w pozycji P i krzywki pierwszego cylindra (pierwszy cylinder to ten od strony paska rozrządu - tak?) nie naciskają na popychacz, we wzierniku nie widzę żadnego znaczka. Jutro pokręcę wałem korbowym i poszukam jakichkolwiek wskaźników.

Co do samych trzymaków wydechu, kiedy usłyszałem o specjalnym urządzeniu myślałem że trzymają mocniej, ale z nimi nie ma problema;-).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 20:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tak, pierwszy cyl. to ten od rozrządu. Niestety za automatem nie miałem do czynienia więc nie mam pojęcia jak tam wygląda znak.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
znak to takie owalne wytłoczenie - słabo widoczne i ustawiasz je na krawędź przewężenia otworu
raz widziałem jak mechanik to ustawiał w automacie to klął, że nic nie widać
na zdjęciu żółte kółko to wytłoczenie, czerwona kreska miejsce ustawienia:
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: marh (środa, 30 listopada 2011, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 11:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Mając z rana trochę czasu postanowiłem poszukać GMP i znalazłem 2 prostokątne zgrubienia na kole zamachowym, grubość ok. 2mm, szer. 0,5cm. Po ustawieniu ich kolejno wg zaleceń Kenobiego:
- znak nr 1: pierwsza krzywka naciska na popychacz, druga nie,
- znak nr 2: obydwa zawory są zamknięte a krzywki znajdują się w pozycji tj. na poniższym zdjęciu:

Obrazek

Śmiem przypuszczać, że znak nr 2 dotyczy GMP. Czy też jednak powinienem szukać wgłębienia?


Pytanie drugie: jak przy późniejszym montażu głowicy znaleźć prawidłowe ustawienie krzywek względem popychaczy/zaworów (nie mam pewności, czy obecne ustawienie jest prawidłowe)?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 13:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Na tym zdjęciu wygląda jak byś miał GMP, zobacz czy da się wsunąć blokadę w koło pompy potem odkręć koło z wałka i zobacz czy wycięcie na blokadę w wałku stoi równolegle do płaszczyzny głowicy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 14:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Właśnie sprawdziłem: w pozycji z ustawionym znakiem koła zamachowego nie da się wcisnąć blokady w pompę wtryskową, żeby spasować oczko koła napędu pompy wtryskowej z otworem w jej obudowie brakuje gdzieś 1-2 cm. Czy wskazany jest demontaż paska rozrządu i głowicy nie mając GMP, bo przecież wał korbowy muszę zablokować?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 16:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wału się nie blokuje, tylko wałek i pompę, ustaw tak żeby krzywki leżały i dało się zablokować pompę. Następnie zdejmij z wałka koło po stronie pompy i zobacz czy w wycięcie na blokadę w wałku da się wsunąć jakiś płaskownik (jak mniemam blokady nie masz) tak żeby oparł się o płaszczyznę głowicy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB