T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 17:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dobrze, spróbuję. Powiedz tylko, czy jak tak ustawię GMP według oczek blokady na pompie to czy można będzie potem skorygować te ustawienia żeby to wszystko spasowało ze znakami na kole zamachowym? Jestem zdezorientowany obrotem sprawy.............. Czy rozrząd mógł się przestawić?

Ps. tylne koło na wałku rozrządu zdjęte, zauważyłem że pomimo założenia blokady na koło pompy mogę kręcić wałem korbowym i chyba tak nie powinno być (co prawda blokada nie jest na 100% idealnie spasowana w otwory i jakiś milimetr luzu jest - postaram się znaleźć coś adekwatniejszego), ale dzięki temu wyrównałem wcięcie na wałku z płaszczyzną głowicy. Na tym zmuszony byłem poprzestać, bo nie mam pod ręką nic co by się nadawało do zablokowania wału korbowego.

Na ten moment dzięki, FocusMed <beer>


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 20:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak zdjąłeś pasek pompy to raczej normalne że możesz wałem obrać mino zablokowania jej koła :P
Już Ci pisałem wału korbowego się nie blokuje! Jak zablokujesz wałek rozrządu to będziesz mógł zrobić delikatne ruchy wałem (ugięcie paska) zobacz czy wtedy nie trafisz na znak. Jak zdejmiesz głowicę to będziesz widział kiedy tłok stanie w GMP i kiedy zacznie się cofać wtedy znak musi się znaleźć bo przecież nie wyparował.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 20:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zrozumiałem, że wału korobowego nie blokujemy, pomimo tego ubzurało mi się, że blokując pompę wału korobowego nie obrócę, heheh. Wiesz, najbliższy obecnemu położeniu jest okrągły znaczek "o" z poziomą kreską pośrodku, średnicy 2-3 m. Nie jest on daleki od obecnego położenia, zgrubienie o którym wspominałem wcześniej też nie powinno być zbyt odległe. Masz rację, obserwacja tłoka wyjaśni który z tych znaków to OT.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 17:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Jednak będę potrzebował blokady tłumika drgań, zaproponujcie coś pod ten model. Patrzyłem na Allegro nic takiego nie znalazłem. Może w jakimś sklepie ktoś widział? Bez tego ani rusz - to fakt..


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 22:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zdjąłem pasek rozrządu awaryjnie, wraz z kołem zębatym rozrządu; jeśli nie znajdę w dalszym ciągu odpowiedniej blokady, zregenerowaną głowicę + osprzęt silnika zamontuję sam, a z rozrządem na holu do warsztatu. Dzięki za pomoc, to mój pierwszy demontaż głowicy! :-)
Jednak potwierdziły się te niezbieżności między pompą o kołem zamachowym - rozrząd przestawiony - lewe zaworki (patrząc w kierunku jazdy) biły o tłoki; ja sądziłem, że stuka vacum pompa.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano środa, 21 grudnia 2011, 19:34 przez marh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 22:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czyli miałeś przestawiony rozrząd
stąd ten brak możliwości ustawienia na znaki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 23:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Po czym wnioskujesz że zawory biły o tłoki,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 00:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Widać po odcisku zaworu na 4 tłokach (tylko na pierszym tłoku nie ma odcisku). Czeka mnie jeszcze sprawdzenie tłoków, pierścieni i panewek.

Dla właścicieli automatów istotna wiadomość: punkt GMP na kole zamachowym to kółeczko z kreską pośrodku ø ustawiony w pozycji takiej jaką naniósł powyżej na fotografię kenobi, z tym że na kole nie jest on duży i łatwo go przegapić (poprzednia informacja w tym miejscu ostatecznie była błędna a wynikała z bliskości 2 znaków na kole).

Cóż, teraz tylko liczyć koszty.

Poprawka: okazało się, że po przetarciu górnej powierzchni tłoków stempelek zaworu był też na tłoku pierwszego cylindra. Na 1,2 cylindrze był to zawór lewy (patrząc w kierunku jazdy), zaś na 3,4,5 - prawy.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano środa, 21 grudnia 2011, 19:47 przez marh, łącznie edytowano 4 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A powiedz mi co ma przestawiona pompa do bicia zaworów, sprawdziłeś jak wygląda rozrząd między wałkiem rozrządu a wałem korbowym???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 11:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
A powiedz mi co ma przestawiona pompa do bicia zaworów, sprawdziłeś jak wygląda rozrząd między wałkiem rozrządu a wałem korbowym???

Nie, nie sprawdziłem, bo bez blokady tłumika drgań nie odkręcę. Pasek rozrządu mógł przeskoczyć ileś ząbków, a ten na pompie nie - stąd oznakowania w trakcie demontażu nie współgrały, zaś ostemplowane tłoki jedynie potwierdziły rozregulowanie się rozrządu. Kurczę, szkoda że T4 nie ma łańcucha.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 11:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
marhA po co ci blokada przy sprawdzaniu rozrządu???coś mi się wydaje że ten silnik juz nie odpali jak będzie taki fachowiec go robił, a co do łańcucha one się uciągają i urywają wymiana średnio co 200-250tys,km silniki turbo diesel i benzyny , no chyba że zwykły diesel to i 400tyś,km bez urwania ,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 13:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
marhA po co ci blokada przy sprawdzaniu rozrządu???coś mi się wydaje że ten silnik juz nie odpali jak będzie taki fachowiec go robił

Chemik, fachowcem mógłbym siebie nazwać po powiedzmy 5 latach brudzenia się przy silnikach. Chodzi o to, że ja głowicy nie będę "robił" jak piszesz, ale oddaję do fachowego serwisu ;) - zobaczymy co stwierdzą. Druga sprawa: aby ściągnąć plastikową osłonę i ogarnąć cały rozrząd trzeba odkręcić koło tłumika drgań, przynajmniej ja innej możliwości nie widzę. Pasek co prawda dał się obrócić w palcach nie dalej niż o 90 stopni, jednak wydawało mi się, że mógłby być naciągnięty lepiej. Wałek gołym okiem wydaje się być nie skrzywiony, krzywki też ok, koło górne ok (przy okazji pytanie czy koło rozrządu na wałku wymieniacie wraz z paskiem, czy nie), ale to i tak będzie sprawdzane warsztatowo.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 14:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tak jak pisałem do sprawdzenia rozrządu blokada nie potrzebna


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
chemik211 napisał(a):
Tak jak pisałem do sprawdzenia rozrządu blokada nie potrzebna


jemu chodzi o urządzenie do zablokowania koła pasowego, co by centralną śrubę odkręcic i dostac się do rozrządu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 23:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Tak jak pisałem do sprawdzenia rozrządu blokada nie potrzebna


jemu chodzi o urządzenie do zablokowania koła pasowego, co by centralną śrubę odkręcic i dostac się do rozrządu

To też żadna blokada nie potrzebna, a jeśli interesuje gościa naprawa za robociznę 450zł biorę w takim aucie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 23:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
chemik211 napisał(a):
Kenobi napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Tak jak pisałem do sprawdzenia rozrządu blokada nie potrzebna


jemu chodzi o urządzenie do zablokowania koła pasowego, co by centralną śrubę odkręcic i dostac się do rozrządu

To też żadna blokada nie potrzebna, a jeśli interesuje gościa naprawa za robociznę 450zł biorę w takim aucie

To może napisałbyś mu jak to zrobić bez blokady ,a nie piszesz ile ty byś wziął za taką naprawę. Po to jest forum <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 00:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Wiecie, gdyby nie te cholerne fiskalne naciski zewsząd, którym coraz trudniej podołać, przy ludzkim zarobku można by sobie pozwolić nawet na lawetę do Krakowa, ale jest jak jest...
Druga sprawa - tutejsi mechanicy bardzo zrazili mnie do warsztatów, po ostatniej sytuacji zaparłem się. Kumpel poradził mi znajomego warsztatowca i ten w razie potrzeby rozrząd ustawi.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
marh napisał(a):
Jednak potwierdziły się te niezbieżności między pompą o kołem zamachowym - rozrząd przestawiony - prawe zaworki (patrząc w kierunku jazdy) biły o tłoki; ja sądziłem, że stuka vacum pompa.


Jak możesz wrzuć zdjęcie tłoków.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 18:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Obrazek

Zdjęcie z góry, bo bloku nie ruszałem. Co myślicie?
(Płaszczyzna jeszcze nie oczyszczona, świeżo po zdjęciu uszczelki).


_________________
Nie jeżdżę z MTU



Za ten wpis autor marh podziękował: Panter (czwartek, 15 grudnia 2011, 19:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 00:04 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Co tu jest do myślenia i ustalania ,tą głowicę dobrze dać od razu na sprawdzenie szczelności i w razie potrzeby powymieniać zawory ,skoro wszystko na wierzchu, a zaglądając na to zdjęcie to można powiedzieć tyle, że tłoki się spotkały z zaworami, reszta to wróżenie z fusów.


Ostatnio edytowano środa, 14 grudnia 2011, 09:50 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB