T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=3084
Strona 1 z 2

Autor:  majki85 [ wtorek, 18 października 2011, 20:28 ]
Tytuł:  vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

witam wszystkich. posiadam vw t4 2.4d i mam problemy z silnikiem i układem chłodzenia. objawy są następujące rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wywala wodę ze zbiorniczka wyrównawczego. objawy jak przy pękniętej głowicy lub wydmuchanej uszczelce. dodam ze głowica została sprawdzona w 2 serwisach i jest ok a uszczelka wiadomo jest nowa. pozatym wymieniłem też pompę wody na nową. proszę o pomoc bo już brak mi pomysłów co się dzieje z tym autem

Autor:  wilu8 [ wtorek, 18 października 2011, 21:12 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Co z termostatem ? jak chłodnica się nagrzewa?korek podmieniany?

Autor:  chmielik [ wtorek, 18 października 2011, 21:19 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Zobacz czy rurki w w chłodnicy są drożne szczególnie ta mała odpowietrzająca co idzie do zbiorniczka wyrównawczego

Autor:  majki85 [ wtorek, 18 października 2011, 21:37 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

chłodnica jest ok. czy z termostatem czy bez dzieje się to samo. z wężyków odpowietrzających normalnie idzie płyn a po ich przytrzymaniu palcem momentalnie podnosi się poziom wody w zbiorniczku. dodam ze jak wywala wodę słychać jakby w bloku się gotowała.
ps: czy to może być pęknięty blok? (ale olej jest czysty nie ma śladów w nim wody oraz auto nie kopci na siwo)

Autor:  waldek_T4syncro [ wtorek, 18 października 2011, 23:51 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

sprawdz czy czasami wężyk lub kruciec które wychodzą z głowicy z lewej strony kolektora ssącego i biegnie do zbiorniczka nie są zapchane,
u mnie było zapchane i objawy identyczne. króciec udało mi się przeczyścić drutem od moigomatu włożonym w wkrętarkę do tej pory wszystko gra. pozdrawiam

Autor:  majki85 [ środa, 19 października 2011, 06:40 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

dziękuje koledzy za pomoc. jestem aktualnie w warszawie i w piątek jak wrócę to posprawdzam jeszcze raz wszystkie węże.
ps. a co myślicie na temat bloku? czy jest to możliwe że jest pęknięty? dodam że olej jest ok i nie kopci na siwo. czy można jakoś sprawdzić blok bez wyciągania silnika?

Autor:  gjenio [ środa, 19 października 2011, 10:35 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Witam, moim zadaniem, może to być uszczelka pod głowicą, blok, lub głowica, nie zagotowałeś czasem silnika?

Autor:  majki85 [ piątek, 21 października 2011, 21:05 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Wszystkie węże są ok. Ale zauważyłem że w kanałach wodnych jest jakaś czarną lepka maz. Wygląda to jak smar

Autor:  chmielik [ piątek, 21 października 2011, 21:30 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

A może chłodnica oleju puszcza i z tą ta lepka maź

Autor:  b8tz [ piątek, 21 października 2011, 22:38 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Znajdź kogoś kto ma przyrząd do sprawdzenia czy w układzie chłodzenia jest dwutlenek węgla. Działa to na zasadzie takiej, że jeśli w układzie chłodzenia pojawiają się spalin ( uszkodzone uszczelka, głowica, blok) to odbarwiają one płyn - z niebieskiego robi się zielony lub na odwrót. Diagnozowałem w ten sposób 2 samochody. W jednym potwierdziły się moje przypuszczenia (przypuszczałem uszczelkę a okazało się że to głowica była), a a drugim nie (chciałem ściągać głowicę - ale spalin nie było. Okazało się że sprężarka powietrza chłodzona cieczą biła ciśnienie w układ chłodzenia).

Autor:  majki85 [ sobota, 22 października 2011, 06:12 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Zapomnialem jeszcze powiedziec ze wczoraj przywiozlem glowice z ponownego sprawdzenia na goraco jest 100% dobra ale byla krzywawa na krajach musial ja brac o 8 setek po przywiezieniu znajomy ni doradzil by zrobic test domowej roboty na sprawdzenie bloku mianowicie wytrzec cala plaszczyzne bloku i glowicy do sucha kartke papieru pociac na ciekie paski i polozyc je na bloku nastepnie przylozyc glowica. Na krajach paseczki sie rwaly przy wyciaganiu a na jednym tloku wyszly wiec blok jest krzywy

Blok jest uszkodzony i to jest przyczyna. Szukam teraz motor pod wymianke albo 2.4d albo 1.9td. Dziekuje wszystkim za rady pozdrawiam

Autor:  pinoczet [ niedziela, 27 stycznia 2013, 22:04 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

witam!
mam podobny problem. silnik 2.4 nierowno pracowal,sporo palil. po badaniu cisnienia okazalo sie ze 3 slupek to trup. cisnienie kolejno wynosilo 34;32;21;32;33,badane trzema roznymi manometrami. glowica zdjeta ,zawieziona na autoszlif.wymienili wszystkie zawory ssace+prowadnice,szlif sprawdzanie cisnieniowe.po odbiorze zaniepokoila mnie rysa na trzecim slupku miedzy zaworem ssacym a komora wirowa,ale spec w serwisie zapewnil mnie ,za to nic takiego. calosc juz poskladalem,samochod chodzi tak jak trzeba,ale niepokoi mnie uklad chlodzenia.po nagrzaniu weze staja sie tak twarde,ze nie mozna ich scisnac,przy odkrecaniu korka w zbiorniczku za kazdym razem wyrzuci plyn(wysokie cisnienie) a z przewodu od powrotu leci plyn z babelkami.auto nie grzeje sie,wrecz sie niedogrzewa(ale to akurat moze wina niskich temp.)
pytanie: czy glowica jest jednak do wymiany?

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 28 stycznia 2013, 16:26 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

pinoczet napisał(a):
a z przewodu od powrotu leci plyn z babelkami.
Z którego, bo nie łapie :?:
Odpowietrzenie chłodnicy i głowicy drożne (cienkie przewody połączone trójnikiem ze zbiorniczkiem wyrównawczym) :?:

Autor:  pinoczet [ poniedziałek, 28 stycznia 2013, 20:13 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

tak,wlasnie o te wezyki mi chodzilo. to z nich wyplywa plyn z pecherzykami gazu.
czy takim testerem sprawdze stan glowicy-uszczelki??
http://moto.allegro.pl/tester-szczelnos ... 29977.html

Autor:  mikoli [ środa, 30 stycznia 2013, 08:23 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Oczywiście rozpinałeś te wężyki na trójniku i każdy z osobna sprawdzałeś :?:
Co do tego sprzęta z allegro to nie wiem.

Autor:  slimak [ środa, 30 stycznia 2013, 09:43 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

pinoczet napisał(a):
czy takim testerem sprawdze stan glowicy-uszczelki??
http://moto.allegro.pl/tester-szczelnos ... 29977.html


Opis urządzenia wygląda na sensowny, możesz spróbować.

Autor:  pinoczet [ sobota, 9 lutego 2013, 23:41 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

slimak napisał(a):
Opis urządzenia wygląda na sensowny, możesz spróbować.



dzisiaj otrzymalem tester. jak na nieszczescie- dziala!!prawddopodobnie pekla glowica. test powtarzalem na kilku samochodach,i tylko na moim zmienil kolor.



witam ponownie
sprawa nie dawala mi spokoju wiec zabralem sie za robote.zdjalem glowice i zawiozlem na Autoszlif.dzieki uprzejmosci pana Bohdana,moglem zobaczyc na czym polega sprawdzanie szczelnosci glowicy. przez 2,5 godziny obserwowalem ja jak sie plawila w cieplym basenie przypieta do rurki z tlenem(podawany z kompresora) i zadych wyciekow(babelkow ) nie widzialem.
jednym slowem glowica szczelna. calosc juz poskladalem-dalem now szpilki i uszczelke erlinga(poprzednio byl reinz),i jak narazie efekty sa zadowalajace.dzis zrobilem trase 250km.i weze juz nie puchna,a plynu nie ubywa. zobaczymy co bedzie dalej.

Autor:  staszek [ sobota, 9 lutego 2013, 23:44 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Pewnie będzie już dobrze , trzeba być dobrej myśli .

Autor:  pinoczet [ sobota, 9 lutego 2013, 23:52 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

a jeszcze jedno...
glowice dokrecalem wg.zalonczonej do uszczelki instrukcji tj na 40 potem na 60 Nm,nastepnie o 90 stopni,i jeszcze raz o 90,ale ten drugi raz juz byl racze na 30 stopni w maksie. to wystarczy? praktykowal ktos dokrecanie uszczelki po jakims czasie?

Autor:  jamulti [ niedziela, 10 lutego 2013, 01:28 ]
Tytuł:  Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia

pinoczet napisał(a):
a jeszcze jedno...
glowice dokrecalem wg.zalonczonej do uszczelki instrukcji tj na 40 potem na 60 Nm,nastepnie o 90 stopni,i jeszcze raz o 90,ale ten drugi raz juz byl racze na 30 stopni w maksie. to wystarczy? praktykowal ktos dokrecanie uszczelki po jakims czasie?

Tak ale spróbuj jeszcze raz i na wyczucie po podgrzaniu ( tzn z jednakową siłą pociągnąć nastaw na ok 120 130 NM ) jak zakładałeś nowe śruby nie powinieneś mieć problemów chyba że jest krzywy blok albo gwinty bloku , zanieczyszczone zwoje na starych śrubach.Innych pomysłów nie mam
Oczywiście popieram przedpisających

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/