T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 31 października 2014, 10:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 października 2011, 19:54
Posty: 6
Lokalizacja: RZESZÓW
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam wszystkich. posiadam vw t4 2.4d i mam problemy z silnikiem i układem chłodzenia. objawy są następujące rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wywala wodę ze zbiorniczka wyrównawczego. objawy jak przy pękniętej głowicy lub wydmuchanej uszczelce. dodam ze głowica została sprawdzona w 2 serwisach i jest ok a uszczelka wiadomo jest nowa. pozatym wymieniłem też pompę wody na nową. proszę o pomoc bo już brak mi pomysłów co się dzieje z tym autem


Ostatnio edytowano wtorek, 18 października 2011, 20:32 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 679
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL
Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
Co z termostatem ? jak chłodnica się nagrzewa?korek podmieniany?


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3283
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI
Podziękował: 18 razy
Pomógł: 82 razy
Zobacz czy rurki w w chłodnicy są drożne szczególnie ta mała odpowietrzająca co idzie do zbiorniczka wyrównawczego


_________________
BYŁEM NA ZLOTACH
I OSTRÓDA.. III OLSZTYN.. IV POKRZYWNA..VI GÓRY SOWIE.. VII KASZEBE.. VIII RADKÓW.. IX SUCHEDNIÓW.. XI SIAMOSZYCE

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE..V TARNAWA NIŻNA...XII ROZTOKI GÓRNE


Obrazek


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 października 2011, 19:54
Posty: 6
Lokalizacja: RZESZÓW
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
chłodnica jest ok. czy z termostatem czy bez dzieje się to samo. z wężyków odpowietrzających normalnie idzie płyn a po ich przytrzymaniu palcem momentalnie podnosi się poziom wody w zbiorniczku. dodam ze jak wywala wodę słychać jakby w bloku się gotowała.
ps: czy to może być pęknięty blok? (ale olej jest czysty nie ma śladów w nim wody oraz auto nie kopci na siwo)


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 23:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
sprawdz czy czasami wężyk lub kruciec które wychodzą z głowicy z lewej strony kolektora ssącego i biegnie do zbiorniczka nie są zapchane,
u mnie było zapchane i objawy identyczne. króciec udało mi się przeczyścić drutem od moigomatu włożonym w wkrętarkę do tej pory wszystko gra. pozdrawiam


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: środa, 19 października 2011, 06:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 października 2011, 19:54
Posty: 6
Lokalizacja: RZESZÓW
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
dziękuje koledzy za pomoc. jestem aktualnie w warszawie i w piątek jak wrócę to posprawdzam jeszcze raz wszystkie węże.
ps. a co myślicie na temat bloku? czy jest to możliwe że jest pęknięty? dodam że olej jest ok i nie kopci na siwo. czy można jakoś sprawdzić blok bez wyciągania silnika?


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: środa, 19 października 2011, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 stycznia 2011, 18:58
Posty: 108
Lokalizacja: KOL
model: CARAVELLE
silnik: 102/150
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, moim zadaniem, może to być uszczelka pod głowicą, blok, lub głowica, nie zagotowałeś czasem silnika?


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: piątek, 21 października 2011, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 października 2011, 19:54
Posty: 6
Lokalizacja: RZESZÓW
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wszystkie węże są ok. Ale zauważyłem że w kanałach wodnych jest jakaś czarną lepka maz. Wygląda to jak smar


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: piątek, 21 października 2011, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3283
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI
Podziękował: 18 razy
Pomógł: 82 razy
A może chłodnica oleju puszcza i z tą ta lepka maź


_________________
BYŁEM NA ZLOTACH
I OSTRÓDA.. III OLSZTYN.. IV POKRZYWNA..VI GÓRY SOWIE.. VII KASZEBE.. VIII RADKÓW.. IX SUCHEDNIÓW.. XI SIAMOSZYCE

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE..V TARNAWA NIŻNA...XII ROZTOKI GÓRNE


Obrazek


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: piątek, 21 października 2011, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1291
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+
Podziękował: 24 razy
Pomógł: 22 razy
Znajdź kogoś kto ma przyrząd do sprawdzenia czy w układzie chłodzenia jest dwutlenek węgla. Działa to na zasadzie takiej, że jeśli w układzie chłodzenia pojawiają się spalin ( uszkodzone uszczelka, głowica, blok) to odbarwiają one płyn - z niebieskiego robi się zielony lub na odwrót. Diagnozowałem w ten sposób 2 samochody. W jednym potwierdziły się moje przypuszczenia (przypuszczałem uszczelkę a okazało się że to głowica była), a a drugim nie (chciałem ściągać głowicę - ale spalin nie było. Okazało się że sprężarka powietrza chłodzona cieczą biła ciśnienie w układ chłodzenia).


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: sobota, 22 października 2011, 06:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 października 2011, 19:54
Posty: 6
Lokalizacja: RZESZÓW
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Zapomnialem jeszcze powiedziec ze wczoraj przywiozlem glowice z ponownego sprawdzenia na goraco jest 100% dobra ale byla krzywawa na krajach musial ja brac o 8 setek po przywiezieniu znajomy ni doradzil by zrobic test domowej roboty na sprawdzenie bloku mianowicie wytrzec cala plaszczyzne bloku i glowicy do sucha kartke papieru pociac na ciekie paski i polozyc je na bloku nastepnie przylozyc glowica. Na krajach paseczki sie rwaly przy wyciaganiu a na jednym tloku wyszly wiec blok jest krzywy

Blok jest uszkodzony i to jest przyczyna. Szukam teraz motor pod wymianke albo 2.4d albo 1.9td. Dziekuje wszystkim za rady pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 22:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2011, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: ciechocinek
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam!
mam podobny problem. silnik 2.4 nierowno pracowal,sporo palil. po badaniu cisnienia okazalo sie ze 3 slupek to trup. cisnienie kolejno wynosilo 34;32;21;32;33,badane trzema roznymi manometrami. glowica zdjeta ,zawieziona na autoszlif.wymienili wszystkie zawory ssace+prowadnice,szlif sprawdzanie cisnieniowe.po odbiorze zaniepokoila mnie rysa na trzecim slupku miedzy zaworem ssacym a komora wirowa,ale spec w serwisie zapewnil mnie ,za to nic takiego. calosc juz poskladalem,samochod chodzi tak jak trzeba,ale niepokoi mnie uklad chlodzenia.po nagrzaniu weze staja sie tak twarde,ze nie mozna ich scisnac,przy odkrecaniu korka w zbiorniczku za kazdym razem wyrzuci plyn(wysokie cisnienie) a z przewodu od powrotu leci plyn z babelkami.auto nie grzeje sie,wrecz sie niedogrzewa(ale to akurat moze wina niskich temp.)
pytanie: czy glowica jest jednak do wymiany?


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2013, 16:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1165
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z
Podziękował: 22 razy
Pomógł: 87 razy
pinoczet napisał(a):
a z przewodu od powrotu leci plyn z babelkami.
Z którego, bo nie łapie :?:
Odpowietrzenie chłodnicy i głowicy drożne (cienkie przewody połączone trójnikiem ze zbiorniczkiem wyrównawczym) :?:


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2013, 20:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2011, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: ciechocinek
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
tak,wlasnie o te wezyki mi chodzilo. to z nich wyplywa plyn z pecherzykami gazu.
czy takim testerem sprawdze stan glowicy-uszczelki??
http://moto.allegro.pl/tester-szczelnos ... 29977.html


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: środa, 30 stycznia 2013, 08:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1165
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z
Podziękował: 22 razy
Pomógł: 87 razy
Oczywiście rozpinałeś te wężyki na trójniku i każdy z osobna sprawdzałeś :?:
Co do tego sprzęta z allegro to nie wiem.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: środa, 30 stycznia 2013, 09:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 3600
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV
Podziękował: 19 razy
Pomógł: 240 razy
pinoczet napisał(a):
czy takim testerem sprawdze stan glowicy-uszczelki??
http://moto.allegro.pl/tester-szczelnos ... 29977.html


Opis urządzenia wygląda na sensowny, możesz spróbować.


_________________
Obrazek

Nie udzielam porad na PW. Potrzebujesz pomocy - pisz na forum!


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: sobota, 9 lutego 2013, 23:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2011, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: ciechocinek
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
slimak napisał(a):
Opis urządzenia wygląda na sensowny, możesz spróbować.



dzisiaj otrzymalem tester. jak na nieszczescie- dziala!!prawddopodobnie pekla glowica. test powtarzalem na kilku samochodach,i tylko na moim zmienil kolor.



witam ponownie
sprawa nie dawala mi spokoju wiec zabralem sie za robote.zdjalem glowice i zawiozlem na Autoszlif.dzieki uprzejmosci pana Bohdana,moglem zobaczyc na czym polega sprawdzanie szczelnosci glowicy. przez 2,5 godziny obserwowalem ja jak sie plawila w cieplym basenie przypieta do rurki z tlenem(podawany z kompresora) i zadych wyciekow(babelkow ) nie widzialem.
jednym slowem glowica szczelna. calosc juz poskladalem-dalem now szpilki i uszczelke erlinga(poprzednio byl reinz),i jak narazie efekty sa zadowalajace.dzis zrobilem trase 250km.i weze juz nie puchna,a plynu nie ubywa. zobaczymy co bedzie dalej.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: sobota, 9 lutego 2013, 23:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1260
Lokalizacja: Żywiec
opis: gg 8456107
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
Podziękował: 20 razy
Pomógł: 26 razy
Pewnie będzie już dobrze , trzeba być dobrej myśli .


_________________
http://www.klub.blks.pl/


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: sobota, 9 lutego 2013, 23:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2011, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: ciechocinek
model: t4
silnik: 2.4d
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
a jeszcze jedno...
glowice dokrecalem wg.zalonczonej do uszczelki instrukcji tj na 40 potem na 60 Nm,nastepnie o 90 stopni,i jeszcze raz o 90,ale ten drugi raz juz byl racze na 30 stopni w maksie. to wystarczy? praktykowal ktos dokrecanie uszczelki po jakims czasie?


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: vw t4 2.4d ciśnienie w ukladzie chlodzenia
Nowy postNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 01:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:57
Posty: 94
Lokalizacja: rzeszów
model: multivan ll
silnik: AHY
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
pinoczet napisał(a):
a jeszcze jedno...
glowice dokrecalem wg.zalonczonej do uszczelki instrukcji tj na 40 potem na 60 Nm,nastepnie o 90 stopni,i jeszcze raz o 90,ale ten drugi raz juz byl racze na 30 stopni w maksie. to wystarczy? praktykowal ktos dokrecanie uszczelki po jakims czasie?

Tak ale spróbuj jeszcze raz i na wyczucie po podgrzaniu ( tzn z jednakową siłą pociągnąć nastaw na ok 120 130 NM ) jak zakładałeś nowe śruby nie powinieneś mieć problemów chyba że jest krzywy blok albo gwinty bloku , zanieczyszczone zwoje na starych śrubach.Innych pomysłów nie mam
Oczywiście popieram przedpisających


Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2013, 01:34 przez jamulti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group


[ Time : 0.059s | 23 Queries | GZIP : Off ]