T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Bierze olej, 1,5l na 1000km
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=3036
Strona 1 z 2

Autor:  Mazur [ poniedziałek, 10 października 2011, 20:36 ]
Tytuł:  Bierze olej, 1,5l na 1000km

Witam.
Pisałem wcześniej,ale ktoś życzliwy usunął ;)
A więc,mój mułek pali 1,5l oleju 15w40 na 1000km.
Kopci na niebiesko tylko pod obciążeniem,jak się rozpędzam lub jak podjeżdżam pod górę (w lusterku cała góra niebieska jest :P ). Na wolnych nie kopci na niebiesko. Myślę że moc ma dalej taką,jaką powinien.

Co obstawiacie do naprawy i jaki tego koszt?

Autor:  slimak [ poniedziałek, 10 października 2011, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Ja usunąłem i tym razem życzliwie udam, że nie zauważyłem złośliwości z Twojej strony. Więcej na taką życzliwość za śmiecenie na forum i kiepskie prowokacje nie licz.

Autor:  Mazur [ poniedziałek, 10 października 2011, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Nie denerwuj się tak ;)

Przepraszam za zaśmiecanie.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 10 października 2011, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Jaki przebieg??
Jakieś wycieki??
Jaka kompresja??
Nie został przegrzany??
Może uszczelniacze już padły??
Sprawdź PW

Autor:  Mazur [ wtorek, 11 października 2011, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Przebieg na liczniku 360 000 ;) z haczkiem.
Wyciek drobny na pokrywie zaworowej,ale bez przesady ;)

Kompresja jeszcze nie mierzona.
Przegrzany myślę że nie został,płyn chłodzący nie gotował mu się nigdy.
Nie wiem,może i one padły,nie znam się.

Wyczytałem że ustawienie rozrządu może mieć na to wpływ? Właśnie zaobserwowałem to po ustawieniu...

Autor:  Mazur [ czwartek, 13 października 2011, 07:01 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Widzę że temat już upadł,czy to wszystko na co mogłem liczyć z Waszej strony?

Autor:  Kacper [ czwartek, 13 października 2011, 09:56 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Zacząłbym od kompresji. weryfikację uszkodzenia pierścieni przeprowadź mierząc ciśnienie w cylindrach na sucho i z tzw. próbą olejową.

Wg mnie to pierścienie. Bez ściagania głowicy się nie obędzie. Jeśli uszczelniacze zaworów to silnik zakopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy. Jeśli pierścienie to raczej odwrotnie

Czyli, albo jeździsz i dolewasz i nie przeszkadza Ci to, albo ściągasz głowicę.

Autor:  fishbone20 [ wtorek, 19 lutego 2013, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Witam, podpinam się pod temat.
Posiadam silnik 2,4D i znika ok 2l oleju tygodniowo. Płyn chłodniczy bez zmian, czyi raczej go spala, ponieważ pod silnikiem jest sucho.
Przebieg to ponad 350tyś, silnik zalany jest olejem Mobil1 15W40
Podczas mocniejszego przyśpieszania lub gwałtownego ruszania za autem jest sporo dymu.
Stawiam na pierścienie. I tutaj pojawia się pytanie czy podczas ich wymiany konieczny jest remont głowicy?
Z góry dziękuję za odp i Pozdrawiam

Autor:  chmielik [ wtorek, 19 lutego 2013, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Tak musisz głowice oddać do szlifowania . a przy okazji sprawdź panewki , zrób wtryski i sprawdż świece żarowe

Autor:  fishbone20 [ wtorek, 19 lutego 2013, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Dzieki za info, będziemy coś nad tym myśleć...

Autor:  Kenobi [ wtorek, 19 lutego 2013, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

przede wszystkim jak zdejmiesz głowicę to oddaj ją do sprawdzenia szczelności - bo pękanie to ich genetyczna choroba

Autor:  fishbone20 [ wtorek, 19 lutego 2013, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Tylko nasuwa się pytanie, czy warto inwestować w tak stary silnik? Minimum to wymiana pierścieni, wszystkich uszczelek no i obróbka głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych itd. Mechanik chce za to majątek, a sam nie wiem czy coś z tym podziałam, a miał bym chęci, tylko że brak doświadczenia. Aha no i rozrzad przy okazji <zniesmaczony>

Autor:  staszek [ wtorek, 19 lutego 2013, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Albo pierścionki na tłokach

Autor:  pokor [ wtorek, 19 lutego 2013, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

No jak umiejętności brak to pociągnie cię to nieźle czasem warto kupić drugi motor.
Mnie wymiana tulei plus pierścienie miała wynieść 750zł (taniej niż szlif i nowe tłoki mowa o samej obróbce dołu silnika zdemontowanego i rozebranego do gołego przeze mnie ) więc kupiłem dużo taniej drugi dół ale wcześniej zawiozłem go do warsztatu zajmującego się silnikami na oględziny.
Mój 2,4d poszedł na sprzedaż a oleju nie konsumował ale to tak jest czasem trafisz czasem nie.
Chyba ,że masz mechaniora co ci dobrze taki motorek sprawdzi.

Autor:  chmielik [ wtorek, 19 lutego 2013, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Kumpel z forum z tego co pamiętam sprzedaje motor 2,4 .....wiem że był w dobrym stanie...
Już chwilę ma ten motor i na pewno chce sprzedac więc wydaje mi sie że dobra cene możesz uzyskać....
viewtopic.php?f=19&t=6242

Autor:  fishbone20 [ wtorek, 19 lutego 2013, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Widziałem go :) tylko to jest tak że za te 1700zł + przekładka silnika z 400-500zł to za tą sume można też zrobić dobry remont aktualnego silnika i wiemy co mamy... Ale dziękuję za poruszenie tematu <09>

Autor:  pokor [ wtorek, 19 lutego 2013, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

Eee tam przekładkę jak się postarasz to we 2 z kolegą zrobisz.
Motor wisi na 1 łapie i jest przykręcony do skrzyni biegów.

Autor:  Radauskas [ wtorek, 19 lutego 2013, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

fishbone20 napisał(a):
Widziałem go :) tylko to jest tak że za te 1700zł + przekładka silnika z 400-500zł to za tą sume można też zrobić dobry remont aktualnego silnika i wiemy co mamy... Ale dziękuję za poruszenie tematu <09>

Taaa,... remont za 2 tys.
Kolego,.. ja właśnie robie remont w swoim 2,4D.
Zrobiłem już szlify, kupiłem tłoki i panewki. Wydałem na to ok. 2300,-
Jeszcze tylko uszczelki, płyny, zrobienie głowicy no i wynagrodzenie mechanika. Jak nie przekrocze 6.000,- to chyba będe zadowolony :)
3 lata temu robiłem remont za 3.000,- . Silnik palił, jeździł, oleju nie brał. Ale trochę nim telepało i osiągi nie były zadowalające. Kompresja była 23-27atm. Jaka kasa taki remont i stosowne efekty.

Autor:  fishbone20 [ środa, 20 lutego 2013, 00:50 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

No ale nie trzeba chyba od razu robić panewek i szlifu. Pierścienie, uszczelki i obróbka głowicy, w samochodzie wartym 5tyś nie zrobił bym remontu silnika nawet za 4tyś. No niestety, nie jest to auto nie do zastąpienia by tak w niego inwestować. Bo silnk to nie wszystko...

Autor:  Radauskas [ środa, 20 lutego 2013, 00:53 ]
Tytuł:  Re: Bierze olej, 1,5l na 1000km

fishbone20 napisał(a):
No ale nie trzeba chyba od razu robić panewek i szlifu. Pierścienie, uszczelki i obróbka głowicy, w samochodzie wartym 5tyś nie zrobił bym remontu silnika nawet za 4tyś. No niestety, nie jest to auto nie do zastąpienia by tak w niego inwestować. Bo silnik to nie wszystko...

Jakaś racja w tym jest. Jak ja będę może kiedyś sprzedawał swojego to wystawie na aukcje silnik + gratis samochód :)
Natomiast nadzieja, że za 2.000,- zrobimy dobrze silnik w 15-20 to letnim aucie dostawczym to mrzonka. To w zasadzie równie bezsensownie wydana kasa jak moje 6.000,- :) Jak czytam w opisach, przebiegi 150 tys. 250 tys. to śmiać mi się chce. Przecież te auta mają nakręcone 500-1000 tys. km.
Mój jak go kupiłem miał na liczniku 160 tys. Licznik ma tylko 6 cyfr :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/