T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 października 2011, 15:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witajcie.
mam T4 98 rok silnik 2.4 AAB była robiona głowica.
jest obecnie po wymianie rozrządu, filtrów.
po złożeniu całości auto odpalało, wkręcało się na wyższe obroty tyle że w przewodzie paliwowym zasilającym pompę wtryskową
pojawiały się pęcherzyki powietrza na wyższych obrotach.
wymieniłem przewody paliwowe i powietrze przestało płynąć lecz teraz wkręca się tylko na 2100 obrotów i przy takich obrotach występują drgania.
pompa wtryskowa co prawda ustawiona trochę na słuch (na znak i blokadę nie pali auto) a nie zegarem ale po wielu przestawieniach o pół zęba auto pali idealnie, nie słychać szklanek także nie kopci, dopiero gdy jadę pod górę i jest mu bardzo ciężko to wtedy pojawia się male zadymienie.
i tutaj moje pytanie czy to może być zapowietrzona pompa i jak ją odpowietrzyć?
czy jednak złe ustawienie pompy?
samochód odpala na przysłowiowy "dotyk", obroty nie pływają, na wolnych obrotach ma swoją moc (nawet mieli kołami).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 października 2011, 11:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czy ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 października 2011, 12:05 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Obróć pompę o 360 stopni i dopiero ustawiaj.
Może pomoże.
No i najlepiej na zegar.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 października 2011, 15:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Zacząłbym od ustawienia pompy na zegar <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2011, 16:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
zakupiłem zegar i jak możecie dajcie rady jak prawidłowo ustawić pompę zegarem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2011, 00:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
myślę że mam ustawione ale nie jestem tego pewien.
silnik odpala ładnie, ładnie pracuje ma odpowiednią moc.
jak odpalę nie puszcza dymka ale jak przejadę kawałek zwłaszcza pod górkę zaczyna dymić na biało-siwo.
jak się zatrzymam to chwilę pokopci i znowu żadnego dymku
macie jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 października 2011, 09:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
mariuszgim napisał(a):
Obróć pompę o 360 stopni i dopiero ustawiaj.
Może pomoże.
No i najlepiej na zegar.


prawidlowe ustawienie pompy wystepuje co 2 obrót wału więc kolego zastosuj sie do tej wskazówki --- dalej masz pompe źle ustawioną .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 października 2011, 09:27 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przy aż tak mocno przestawionej pompie auto ma problemy z odpalaniem.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jak możecie dajcie poradę jak prawidłowo ustawić pompę zegarem krok po kroku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 18:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Koledzy pewnie napiszą dokładniej ale póki co tutaj parę zdjęć
http://www.t4-wiki.de/wiki/F%C3%B6rderbeginn_%28AAB%29
http://translate.google.com/translate?s ... 28AAB%2529


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
cyt."jak odpalę nie puszcza dymka ale jak przejadę kawałek zwłaszcza pod górkę zaczyna dymić na biało-siwo."

taki kolor spalin sugeruje niedobory paliwa, wiadomo pod góre silnik ma ciężej więc regulator zwiększa dawkę a tu nie ma skąd wziąć paliwa.
skoro wymieniane były przewody to jakaś drobna nieszczelność się wkradła ewentualnie coś się przytkało.


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB