T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 01:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 15:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Witam . Od jakiegoś tygodnia rano jak uruchamiam silnik po odpaleniu wchodzi na trochę wyższe obroty tak jak w zimie. Wygląda jakby komputer dostawał sygnał niskiej temperatury . Czy za ten sygnał odpowiada czujnik 2 pinowy (niebieski) ? . Vag żadnych błędów nie wywala.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 15:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Że nie wywala błędy to nic nie znaczy wejdz w bloki wartości mierzonych i sprawdz jaką widzi temperature



Za ten wpis autor wilu8 podziękował: CD38 (wtorek, 24 maja 2011, 17:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 15:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Temperatura w 7 bloku 4 pozycja ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 15:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dokładnie tak
czujnik dwupinowy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: CD38 (wtorek, 24 maja 2011, 17:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 15:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
No tam są 3 temp.paliwo, woda i powietrze zasysane z pamięci już nie pamiętam bloku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 16:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
grupa 007 okienko/pozycja czwarte - sprawdziłem <38>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 17:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
muszę poczekać aż silnik ostygnie teraz temperatura ok 44 we wszystkich pozycjach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 19:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Tak szczerze mówiąc to wątpię aby błędne wskazania były temu winne przy tej temperaturze .Jest ciepło więc nawet gdyby czujnik zaniżał to dawka rozruchowa jest większa a z tego powodu na pewno by nie palił ciężko , po za tym dla wykluczenia udziału jego w usterce odepnij go całkiem wtedy będzie stała wartość
Wywal powoli wiadro zimnej wody na pompę i spróbuj zapalić


Ostatnio edytowano wtorek, 24 maja 2011, 20:00 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 20:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Temperatura na czujnikach zbliżona do temperatury otoczenia ok 28 stopni , czyli w/g serwisówki prawidłowa . Sprawdzę rano po nocy co wskazuje. A odpala bez najmniejszych problemów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 20:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Ja mam podobnie tylko temp. silnika od 45 st. do 70 st. obroty idą na 1000 i są to chwilowe skoki. Sprawdzałem vagiem w czasie jazdy (rano gdy silnik zimny) w bloku 7 pozycja 4 temp. zmienia się co chwilę. Momentami było -35 st. tylko ja mam błąd
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
I według serwisówki jest to czujnik 4 pinowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 21:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
BUNIEK
nie wiem o jakiej serwisówce piszesz ale w tej co w dziale umieściłem jest tak:

Obrazek

a czteropinowy zielony to ja przy tym błędzie wymieniłem:

1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

bo mi temperatura w zegarach wariowała i nie odpalała dodatkowa pompka
także na twoim miejscu wymieniłbym jednak dwupinowy niebieski


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 21:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Man zapisane jako wtrysk i świece strona 23-57, 23-58. I teraz mam kłopot który sprawdzać (wymieniać)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 21:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
właśnie to przeczytałem tam jest ewidentnie błąd,
w piątek dokonałem wymiany patrz post wyżej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 21:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
No to dobrze że go wcześniej nie wymieniałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 21:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
No i mam zagwostkę z tymi czujnikami , moje ACV jest z 1998r modelowo 99 . Na T4-wiki może być tak że niebieski 2-pinowy to może być włącznik pompki obiegu , a 4-pinowy to zespolony G62 i G2 http://www.t4-wiki.de/wiki/G2 , http://www.t4-wiki.de/wiki/G62 . Trzeba będzie posprawdzać wtyczki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 21:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
moje 2001
no to ja się poddaję, jutro rano odpinam po kolei obydwa i zobacze u mnie przy którym świece żarowe się odpalą a przy którym ruszy pompka po złączeniu pinów??
jedno jest pewne wskaźnik w zegarach teraz u mnie dobrze pracuje czyli od niego jest na pewno zielony

normalnie człowiek się uczy non stop

ale na wiki też jakaś nieścisłośc bo jak czytasz o F95 czujniku pompki to pokazany jest niebieski ale czteropinowy i zdjęcie identyczne jak przy g62/g2, a niebieski to ja mam na bank dwupinowy :shock:

EDIT:
sprawdziłem u siebie i jest inaczej niż pisałem :oops: :oops:
niebieski dwupinowy mam od pompki F95, a zielony zegary i komp G2/G62 ( po wypięciu wtyczki VAG pokazał błędy czujnika G2 i G62 oraz zaczęły grzać świece, a zmostkowanie wtyczki od niebieskiego uruchamia pompkę ) i ponieważ mam problemy z pompką pewnie niebieski tak jak pół zielonego jest uszkodzony - obydwa czujniki mam na trójniku na górze przy vacum

natomiast podjechałem do sąsiada co ma TDI z 97 roku i u niego niebieski jest na górze przy vacum, a zielony na dole na wężu pod chłodnicą i u niego niebieski dwupinowy to G62 - po wypięciu VAG wywalił błąd czujnika G62 niestety do zielonego bez zdjęcia wanny nie dojdzie

czyli ogólnie linki CD38 do wiki są O.K. no może poza zdjęciem niebieskiego czujnika F95 który przynajmniej u mnie jest dwupinowy a nie cztero


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 22:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Ja dzisiaj rano podpiąłem Vaga i temperatura na czujnikach : 1-22 , 3-19 , 4-21 , czyli w okolicach temperatury powietrza w garażu . Odpalam auto obroty 775 a po ok 4sek weszły na 875 . Jutro jak będzie chwila to pomierzę wtyczki i czujniki . Co do F95 to jak jest zespolony z G2 to jest 4 pinowy ,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 czerwca 2011, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
To jak ten G62 jest walnięty to mołżiwe że na zegarach wogólle wskazówka od temperatury sie nie podnosi mam takiego chraścia tylko ze jest to 2.5 tdi 88KM 2000r i tam wyskoczył błąd z czujnikiem G62 temperatura skacze pod vagiem jak nigdzie indziej :) a co do kolorów tych czujników to chyba przejściówki do 98 roku maja coś inaczej niz te po 98


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 czerwca 2011, 23:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Corum napisał(a):
To jak ten G62 jest walnięty to mołżiwe że na zegarach wogólle wskazówka od temperatury sie nie podnosi mam takiego chraścia tylko ze jest to 2.5 tdi 88KM 2000r i tam wyskoczył błąd z czujnikiem G62 temperatura skacze pod vagiem jak nigdzie indziej :) a co do kolorów tych czujników to chyba przejściówki do 98 roku maja coś inaczej niz te po 98

Wg T4 wiki u Ciebie G62 i G2 są jako jeden zespolony czyli G2 odpowiada za wskaźnik temperatury , G62 grzanie świec i najprawdopodobniej jest koloru zielonego (4 piny) . Niebieski (2 piny) to będzie F95 odpowiedzialny za załączenie elektrycznej pompki obiegu cieczy . Tak jak u kolegi Kenobiego .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 września 2015, 17:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Witam. Temat chyba powiązany więc pisze tutaj. Chodzi o to że od 3dni mam mały problem z porannym rozruchem, do tąd palił na sam widok kluczyka zanim włożyłem do stacyjki :) , teraz musi kilka razy zakręcić zanim odpali. Po odpaleniu są nieznacznie podniesione obroty i przez chwile dymek siwawo,niebieski. Niestety narazie nie mam dostępu do VAGa. I moje spostrzeżenia to: przed usterką było wyraźnie słychać przekaźnik świec nr.103 chyba, załączał się i po kilku sek. wyłączał- teraz cisza. Bezpieczniki sprawdzone, przekażnik podmieniony i to samo. Świece niedawno wymienione. I teraz pytanie czy działanie przekaźnika od świec jest uzależnione od czujnika G62, czy jak zmostkuje kostke tego czujnika to przekaźnik powinien zadziałać poprawnie? Pacjent to 2.5TDI ACV z 97r.


Ostatnio edytowano środa, 30 września 2015, 18:51 przez xxxkamil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB