T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Wszystkie problemy rozwiązałem z moim t4 oprócz jednego. Nie ważne czy jest zimno, czy ciepło rano nie odpala od strzała.
A dokładniej - odpala ale gaśnie po sekundzie tak jakby coś go odcinało. Aby odpalić i pojechać muszę nacisnąć gaz tak aby wbił się powyżej 1500 obrotów i też nie działa zawsze.

Przestudiowałem forum i być może jest to:
-immo (ale brak błędów na vag)
- świece żarowe
- cofanie się paliwa
- kąt wtrysku

.a może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie zanim zaangazuje mechanika w kolejne roboczogodziny?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 14:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Dawka rozruchowa można popróbować ją zmienić i obserwować jak się będzie zachowywać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 14:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
świece żarowe możesz wykluczyć, silnik TDI grzeje świece tylko gdy temperatura chłodziwa odczytana z czujnika jest poniżej 7 St, czyli przy dzisiejszej pogodzie nie grzeją


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 20:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Może pompa?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 20:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Ja na dniach będę ustawiał kąt wtrysku a wacha się od 0 do 2 i pali bez problemu jedynie to trochę dymi. Co do cofania się paliwa możesz sprawdzić na wężu przezroczystym przy pompie czy widać pęcherzyki powietrza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki, mechanik dzióbie po kolei.
Nie wspomniałem o jednym: w momencie gaśnięcia pojawia się właśnie głośny odgłos jakby coś przez ułamek sekundy się zacierało.
Dodatkowo, przy maksymalnym przekręceniu kierownicy zaczyna piszczeć pompa albo paski od wspomagania (wiem gdzie leży przyczyna) ale czy może można jakoś te fakty połączyć tzn. wadliwa pompa wspomagania gasząca silnik ew. co pod maską mogłoby się przycierać/hałasować przy samoistnym gaśnieciu?
Nadmienię, że rozrusznik został już wymieniony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 14:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w innym temacie pisałeś o prawdopodobnie uszkodzonej dwumasie, a ona zazwyczaj podczas gaszenia wpada w duże wibracje i powoduje to powstawanie różnych dźwięków zarówno w niej samej, lub na poduszkach lub jest takie charakterystyczne pisko-skrzypnięcie które wydobywa się z łączenia kolektora wydechowego z tłumikiem - masz tam takie jakby jabłko


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 15:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dwumasa, sprzęgło, wysprzęglik wymienione na nowe.

Odgłos powstaje tylko wtedy gdy ma kaprys i nie odpala czyli codziennie po długim postoju o którym pisałem na początku.
postaram się kolejno zobrazować proces:)

1. przekręcam kluczyk
2. wbija normalnie na obroty na sekunde
3. momentalne odcięcie
4. pisk przytarcia
5. zgasł

I tak ze trzy razy i nic
Aby odpalić: zaraz po przekręceniu kluczyka i rozruchu wciskam delikatnie gaz i wtedy wygląda na to, że "przeciąga" go przez krytyczną sek. i chodzi normalnie
Kurcze, chyba jak mechanik nie ogarnie tematu nagram filmik i wrzucę na youtube może będzie nam łatwiej:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2011, 17:27
Posty: 32
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Nie chcę tworzyć nowego postu bo mam problem z odpalaniem mojej T4 2.5 TDI. Pojawia się sporadycznie a mianowicie gdy przekręcam kluczyk kontrolki palą się normalnie, rozrusznik kręci jak wariat a nie startuje silnik tak jakby pompa paliwa nie podawała paliwa.Co może być elektryka, alarm czy coś innego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 21:59 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przekaźnik 109 do sprawdzenia.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2011, 15:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2011, 17:27
Posty: 32
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
109 znajdę ..bo jak ruszałem po kolei przekaźnikami to startował ...dzięki za podpowiedź


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 16:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Auto wróciło od mechanika. Mechanik oprócz wymiany piszczącej rolki alternatora, nie zrobił nic ponieważ nie doszedł przyczyny.
(Auto u niego tylko raz odpaliło w powyższy sposób).
Dzisiaj zobaczyłem jednak coś niepokojącego co myślę, że jest winowajcą wszystkiego. Podczas odpalanie leci dymek z pomiędzy obudowy stacyjki.
1. Co wy na to:)?
2. Kopci na czarno przy dodaniu gazu (EGR zaślepiony) bardziej niż inne t4 tdi. Co z tym fantem zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 17:30 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
nowako napisał(a):
Auto wróciło od mechanika. Mechanik oprócz wymiany piszczącej rolki alternatora, nie zrobił nic ponieważ nie doszedł przyczyny.
(Auto u niego tylko raz odpaliło w powyższy sposób).
Dzisiaj zobaczyłem jednak coś niepokojącego co myślę, że jest winowajcą wszystkiego. Podczas odpalanie leci dymek z pomiędzy obudowy stacyjki.
1. Co wy na to:)?
2. Kopci na czarno przy dodaniu gazu (EGR zaślepiony) bardziej niż inne t4 tdi. Co z tym fantem zrobić?


Wiec moze wymien na poczatek kostke stacyjki(z tego co kiedys czytalem koledzy polecaja tylko orginalna).
Przeczytawszy to co napisales od poczatku do konca jak bym sprawdzil czy paliwo nie opada,podczas dwu,trzy dniowego postoju.Do przegladu wezyki przelewowe miedzy wtryskami,podkladki miedziane na wezach ON i OUT(na pompie)
Pisk rolki czy wibracje dwumasy nie maja tu nic wspolnego,oprocz tego ze dzialaja nam na nerwy jesli auto nie domaga. ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 17:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
ad.2 Sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
A wykluczyłeś zapowietrzającą się pompę wtryskową?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2011, 13:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
O dziwo wymiana szczotek, łożyska i piszczącej rolki alternatora załatwiła sprawę odpalania i pisku przy skręconych na maksa kołach (przynajmniej tak mi się wydaje bo jest ze 30 stopni na dworze więc pali od strzała). Faktycznie została mi jeszcze kostka pod stacyjką i prezentacja auta na forum:). Dzięki raz jeszcze i liczę, że teraz będę wydawał tylko na paliwo <31> .

PS> "ad.2 Sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa."
-> Czy ktoś może kogoś polecić kompetentnego na górnym Śląsku?

UPDATE:DUPA 04.06.2011
Przypadłość z odpalaniem trwa- auto wraca do mechanika.

W międzyczasie znalazłem taki oto przewodnik dla czyszczenia kolektora w tdi (co prawda inny motor ale zawsze)
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/c ... carbon.htm

Co ciekawe pojawia się takie oto stwierdzenie:
Caution: make sure you have the vacuum lines going to the anti shudder valve's black vacuum bulb and the EGR valve routed correctly. Swapping them will cause the EGR solenoid to close the anti shudder valve and result in a no start/start and then die.

Jak coś źle podepniesz to objawy będą takie że auto nie odpali bądź odpali i zgaśnie. Pytam więc czy:
- nie odpali i będzie gasnąć zawsze czy za trzecim razem odpali jak u mnie?
- o co chodzi z tym złym podłączeniem (co z czym można pomylić pomylić)?
- zweryfikowałem moje spostrzeżenia co do odpalania: Przy pierwszych próbach jak gaśnie - w ogóle nie reaguje na gaz czyli go nie mogę jednak przeciągnąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 19:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
ROZWIĄZANIE:
Wystarczy wymienić wężyki pomiędzy filtrem a pompą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2011, 19:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 października 2011, 08:35
Posty: 9
Lokalizacja: legnica
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Mam vw t4 2.5 tdi i rano ciezko odpala, musze wcisnac gaz i krecic rozrusznikiem. Sprawdzalem swiece dobre sa, wymienilem filtr paliwa na nowy, zamontowalem nawet zaworek przed filtrem aby sie nie cofalo paliwo ,ale to nie pomoglo. Zostal mi do wymiany czujnik temperatury bo na zegarze raz pokazuje mi temperature wody a raz nie. Czy ma to cos wspolnego.pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 19 października 2011, 20:25 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Orty, literówki, brak spacji, wielkich liter. Kolejny, tak napisany post nie zostanie zaakceptowany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2011, 20:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
iro napisał(a):
Zostal mi do wymiany czujnik temperatury bo na zegarze raz pokazuje mi temperature wody a raz nie. Czy ma to cos wspolnego

teoretycznie tak ( zależy od rocznika ), jeśli masz czujniki umiejscowione tak jak na zdjęciu poniżej
Obrazek

to ten zielony czteropinowy to G2/G62 czyli G2 to wskazania zegarów, a G62 to odczyt do komputera
mogą byc oba uszkodzone, jeśli G62 uszkodzony to mogą byc problemy bo ECU ma fałszywe dane o temperaturze silnika
nie wiem jak sprawdziłeś świece:
- jeśli pomiarem poboru amperów to raczej G62 jest sprawny bo inaczej komputer nie dawałby napięcia na świece
- jeśli wykręcając każdą i podłączjąc pod inne źródło prądu to wtedy nie wiesz czy komp podaje prąd na świece
proponowałbym podpiąc VAGa zamiast wymieniac po kolei pół samochodu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 października 2011, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 października 2011, 08:35
Posty: 9
Lokalizacja: legnica
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam dzieki kolego dzis jade kupic ten czujnik i bede wymienial .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB