T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 8 maja 2024, 00:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2024, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 stycznia 2020, 00:52
Posty: 1
model: T4
silnik: 1995

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich, T4 mamy of kilku lat, ale mechanik że mnie żaden. Pękł pasek alternatora, postanowiłem że go sam wymienię. No i zaczęły sie schody. Otóż po zdjęciu osłony z dołu, okazało się, że są 3 paski. Przypomniało mi się, że mechanik wspominal, ze zamontowana jest sprężarka (na pace byla kiedys mroznia), a poniekąd do tej sprezarki alternator. Koło sprężarki, to to po prawej na dole na zdjęciu. I pękł pasek idący od alternatora do sprężarki. Kawałek alternatora.widac.na zdjęciu , w prawym gornym rogu. Tylko żeby założyć pasek klinowy, alternator- sprezarka, muszę go wsadzić za inny pasek, który jest zamontowany, ten idący przez 3 koła (pasek wieloklinowy widać na zdjeciu). Trzeci pasek byl całkiem po lewej, na tych 2 kołach najdalej na lewo na zdjęciu, był tak zniszczony, że zdjąłem go beż problemu.

Ale do rzeczy - walczyłem kilka godzin i nie mogę zdjąć tego paska wieloklinowego, nie mogę odkręcić ani sprężarki ani żadnego z kol, przez które idzie pasek. Moja najlepsza opcja, to odkręcić skrajne lewe kolo, na którym jest ten pasek - to na 4 imbusy. Ale ono oczywiście się kręci jak próbuje odkręcić (zapieczone chyba imbusy). Jak zablokuje śrubę w środku tego koła, to wciąż nie mogę odkręcić imbusów.

Jakieś pomysły jak podejść do tematu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2024, 19:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2318
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Sam jak mam problem to wkładam klucz imbusowy i najpierw stukam w niego młotkiem aby dobrze wszedł w śrubę. Później próba większym kluczem aby odkręcić - próba zerwania rdzy pomiedzy śrubą a kołem pasowym. Jeśli nie nie pomaga to wiertło i wiercisz az do koła. Później już łatwiej wykręcisz.
Pasek jak chcesz zdjąć to wkładasz klucz nasadowy w śrubę na kole wału , kręcisz powoli a na koło , przez które idzie pasek wkładasz wkrętak i naciagasz delikatnie na koło. Krecąc kluczem na koło wału obracasz i zdejmujesz pasek.
Najlepiej uzywaj podkładek i nowych śrub . Oprócz tego smar miedziany na połaczenia na kolejny raz. Niektórzy mówią ,że nie smaruje sie ,ale zawsze tak robię i nie ma problemu z odkręceniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB