T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

P1245- t4 2,5 TDI 88kw
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16467
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek Ciechański [ środa, 5 września 2018, 05:34 ]
Tytuł:  P1245- t4 2,5 TDI 88kw

Na początku Witam i proszę o pomoc
świeci się kontrolka świec żarowych na kompie pokazuje błędy P1245 czujnik wzniosu iglicy oraz P1256 czujnik temp.chłodziwa silnika
auto u speca od diesla zapewne wtrysk sterujący -przeczyszczony podobno wszystkie parametry trzyma jakby był sprawny na 2 dzień od wyjazdu od mechanika kontrolka znowu miga -obroty delikatnie falują przy pierwszym odpalaniu czarny dym podobno jest tu zastosowany wtrysk stanadyne 074130202n gdzie w używce kosztuje ponad 500 zł a nowy zamiennik 1600 zl da sie to zastąpić wtrskiem od innego silnika ? z góry dziękuje za odpowiedz.

Autor:  Jacek Ciechański [ środa, 5 września 2018, 16:45 ]
Tytuł:  Re: P1245- t4 2,5 TDI 88kw

Dzisiaj pojechałem na innego kompa i wyskoczyła błędy 17664 przetwornik temp.czynnika chłód.
Oraz 17653 przetwornik skoku iglicy

Autor:  Kenobi [ środa, 5 września 2018, 20:28 ]
Tytuł:  Re: P1245- t4 2,5 TDI 88kw

Błąd 17653 - czujnik wtrysku sterującego uszkodzony lub zwarcie z masą, objawy idealnie pasują do tej usterki. Ja zacząłbym od sprawdzenia samego wtrysku, a następnie okablowania zamiast od razu wymieniać. Trzeba rozpiąć wtyczkę przyłączeniową i sprawdzić rezystancję miedzy stykami części męskiej ( idzie do wtrysku ) prawidłowe działanie to oporność pomiędzy 95-115 Ohmów, jeśli sie nie łapie w tych granicach to wtedy wymieniać, a jak się łapie to szukać dalej w okablowaniu idącym do ECU silnika. Wtyczka to ta na zdjęciu poniżej jak widać to miejsce ( od dołu z przodu silnika ) bywa w opłakanym stanie i stąd sporo problemów elektrycznych z podzespołami które maja w tym miejscu złącza. Wymieniać trzeba od razu wszystkie wtryski najlepiej od wersji 102km ACV, niestety w twoim silniku wtryskiwacze są mega po.... i chyba nigdzie indziej ten typ nie występuje.
Załącznik:
IMG_1700.jpg


Błąd 17664 przerwa, zwarcie lub uszkodzony czujnik temperatury chłodzenia G62, to jeszcze bardziej potęguje objawy uszkodzonego wtrysku bo jak czujnik temperatury jest uwalony to ECU przyjmuje domyślnie, że silnik ma -5st, a to oznacza, że go zalewa paliwem i przyspiesza kąt wtrysku jak przy rozruchu w zimie. Tu też czujnik do sprawdzenia i okablowanie, choć tu w 90% pada sam czujnik - zielony czteropinowy.

Autor:  Jacek Ciechański [ środa, 5 września 2018, 20:39 ]
Tytuł:  Re: P1245- t4 2,5 TDI 88kw

Dziękuję

Autor:  niebieski-n2 [ środa, 5 września 2018, 21:20 ]
Tytuł:  Re: P1245- t4 2,5 TDI 88kw

Załącznik:
bez tytułu.JPG

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/