T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 09:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2015, 22:31
Posty: 7
model: A6 C4
silnik: AEL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.

Wujo razem ze mną zakupił świetne T4 logn na wypasie z małym przebiegiem. auto było mega doszykowane jeśli chodzi o eksploatację w DE. Właściciel który je w DE użytkował dołożył DFP żeby spełniało normy euro 4. Byłem zdziwiony jak podłaczyłem sprzęt celem dokonania diagnozy przed kupnem. Wszystko w stanie perfekcyjnym. grupa 013, praktycznie same zera, dawka 7.0 , kąt wtrysku fabryczny [ w trybie BS mieszczący się w granicach 30-40 jednostek ] . Auto odpalało z pół obrotu, niezależnie od warunków czy temperatury. Raz nawet miałem okazję wybrać się tym autem do DE i powiem że jechało się cudnie !!!. Bardzo małe spalanie bo oscylowało w okolicach 6.5-7.5L gdzie jechałem 110-160km/h, szybciej nie bo szkrzynia troche krótka. Ale teraz do rzeczy: Po kupnie i wymianie rozrządu było wszystko ok. Spec od rozrządu ustawił wszystko tak jak było podczas kupna jeśli chodzi o kąt wtrysku i dawkę. A teraz po około 26 tyś km od wymiany rozrządu dawka z 7.0 mg przesuneła się do 11 mg !!!! czego skutkiem jest mizerne przyśpieszanie auta. Podejrzewam że rolka napinająca się ułożyłą i minimalnie kąt wtrysku się przesunął. Kąta nie będe ruszać ale chce zmienić dawkę.

Pytania:

- Jaka FABRYCZNA/Wzorcowa/oryginalna dawka była w ACV ?
- Jeśłi jest to 4.2 mg to tak ustawić ? Dodam że przed kupnem było 7.0 mg i auto super jechało i mało spalało pomimo małej dawki, bo 7 mg to mało.
- Czy jak auto było w DE i miało wstawiony DFP to ktoś specjalnie ustawił dawkę na 7.0 mg żeby nie zapychało dpf'a ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 19:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
gustav napisał(a):
- Jaka FABRYCZNA/Wzorcowa/oryginalna dawka była w ACV ?

Nigdy nie było identycznego ustawienia pompy, szczególnie po pewnym czasie działania. Materiały serwisowe uznają normę od 4 do 8. Podłączałem wiele ACV w życiu i większość ustawień oscylowało od 4.5 do 6
gustav napisał(a):
Jeśłi jest to 4.2 mg to tak ustawić

Jest to dawka ogólnie przyjęta za optymalną jeśli już ktoś się bawi nastawnikiem lub Vagiem w celu przestawienia
gustav napisał(a):
- Czy jak auto było w DE i miało wstawiony DFP to ktoś specjalnie ustawił dawkę na 7.0 mg żeby nie zapychało dpf'a ?

Wątpię choć nie jest to wykluczone. Serwis w ogóle nie dotykał sie do dawek paliwa, jak przekraczały normę to oddawał do naprawy pompę lub wymieniali na nową.
Ogólnie to przyjrzałbym się samej pompie bo samoprzestawienie się dawki gdy wszystko jest sprawne jest praktycznie niemożliwe. Ustawienie rozrządu i kąta wtrysku nie ma żadnego wpływu na dawkę paliwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: gustav (piątek, 7 września 2018, 18:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
A niech mi ktoś powie jak się ten filtr czastek stałych czyści??
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sam się czyści przy odpowiednim deptaniu, trzeba to robić regularnie. Ot technika i ekologia haha haha


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Więc jest to wielkie G a nie dpf


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
https://t4-wiki.de/wiki/DPF


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Dzięki Probe041. Człowiek się uczy całe życie. Ale jak dla mnie to dalej żaden filtr.
Jak to może filtrować skoro ma otwory na przestrzał.
Ale zrobiliśmy off top.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ani on się sam nie czyści przy odpowiednim deptaniu, ani to nie jest tak dosłownie filtr. Temat na oddzielną i dłuższą dyskusję opartą nie tylko na prostym tekście z Wiki.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dla mnie też nie ale czego to ekoterroryści nie wymyślą aby wyciągnąć kasę od ludzi ehh


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2018, 18:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2015, 22:31
Posty: 7
model: A6 C4
silnik: AEL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kenobi - liczyłem na Twoją wypowiedź. Dziękuję za zabranie głosu.

Niestety ale myslisz się co do tematu kąt wtrysku a dawka paliwa. Wraz z prześpiszenia kąta wtrysku wzrastała również dawka paliwa. Sprawdzałem to napinając/luzując rolkę podczas pracy silnika.

Ustawiłem dawkę z 10,5 mg na 5.0 mg - poprawa odpalania, moc jest ale jakoś takoś nijakoś.
Musiałem też kąt wtrysku przestawić z 30 jednostek bs na 50 jednostek, automatycznie w grupie 004 zadany kąt jest taki jak ECU karze czyli dla 90 st około 0.4 btdc.

Po 6 godzinnej walce wkońcu zalogowałem auto, co ciekawe przy tych ustawienia nie ma szału z mocą no i pojawił się lekki dym.

Zaleciłem wujowi żeby chwiliwo wywalił dpf'a, i przyjechał ponownie do mnie. Właśnie stawiam też na dpf bo w końcu wujo zrobił 26 tys km kręcąc się wokół komina i przepływy już są takie sobie.

Co mogło się spierdaczyć w pompie że pomimo dużej dawki i prawidłowego kątu auto dalej jest jakieś takie nijakie, wcześniej było oszałamiające przy dawce 7.0 mg.

PS: jak auto przyjedzie bez dpf'a to zapodam logi.
PS2: Nastawnik ustawiłem tak że teraz kompem mogę regulować płynnie dawkę od 4,5 mg do 7,0mg.
PS3: Jak przestwaiłem dawkę to musiałem ruszyć kąt a dlaczego ? bo zapłon się cofnął, nie wiem jakim cudem ale w bs było 10 jednostek :shock: . Martwi mnie fakt że kąt wtrysku i dawka pływa. Kąt wacha się w tyrbi bs od 30-65 jednostek. Dawka sobie skacze od 4.8 do 5.4. Co ciekawe jak przytrzymam napinacz stabilizujący napięcie paska to odrazu dawka i kąt są sztywne :o , o co kaman ? co piardło ?

Stawiam na przestawiacz kąta wtrysku a w zasadzi sitko ktore zaphchało się takim szlamem/miodem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2018, 20:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
gustav napisał(a):
Niestety ale myslisz się co do tematu kąt wtrysku a dawka paliwa. Wraz z prześpiszenia kąta wtrysku wzrastała również dawka paliwa. Sprawdzałem to napinając/luzując rolkę podczas pracy silnika.

Ja na sztywnych ustawieniach tego nie obserwuje, czy miałem kąt wtrysku mocno przyspieszony na 90 to dawka była 4.2 tak jak ją ustawiłem, gdy kąt ustawiłem jak należy na 50 to dawka stoi jak stała na 4.2. Tak samo gdy schodziłem z dawką z 6.4 ( tak ustawionego kupiłem ) na 4.2 kąta wtrysku nie musiałem ruszać.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB