T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 05:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 22:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj zauważyłem że czasami silnik ma problem z wejściem na obroty. Do 2,5 tyś jest wszystko ok. Redukując z 5 na 4 miał problemy przekroczyć 3 tyś obr. Wyraźnie było czuć chwilowy brak mocy i przytykanie się silnika. Po kilku sekundach wszystko wraca do normy, ale za chwile znowu to samo. Zauważyłem że raczej wystepuje to na 4 i 5 biegu. Silnik nie kopci odpala normalnie.

Mam vaga, i troszkę umie się nim posługiwać :), ale w ropniaku logów nie robiłem. Może mógł by ktoś podpowiedzieć jak zrobić logi statyczne i dynamiczne, w których grupach i kanałach to zrobić.

Jutro podepne vaga i zobacze czy wyskoczą jakieś błędy.

Będę wdzięczny za wszelkie pomoc w rozwiązaniu problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 23:01 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
kolego a może to coś tak banalnego jak przepływomierz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 23:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Nie mam pojęcia :) Zobaczę jutro jak podepnę Vaga. Wrzucę do tematu wszystkie błędy jakie wywali. A gdy będę wiedział jak zrobić prawidłowo logi tez wrzuce w temat. Wtedy mądre głowy może dojdą co nie gra :)


Ostatnio edytowano środa, 23 lutego 2011, 01:04 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 00:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Filtr paliwa?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 00:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU):
Select -> 01-Engine -> 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy do pliku .txt i zamieszczamy na forum.


2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku]
Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku]

a. Logi statyczne
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
stać na biegu jałowym
silnik włączony
robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023
Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011:
- blok 000 logować ok. 20s;
- blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE

UWAGA !!!
W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF)
nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!!

- grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]


b. Logi dynamiczne
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
poruszać się
zostać wrzucony III bieg
robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]
W tej sekcji logujemy bloki 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

Przycisk start (rozpoczęcie logowania) wciskamy gdy silnik na trzecim biegu osiągnie 1500rpm a zatrzymujemy pomiar po uzyskaniu 4200rpm. (wciskamy stop)

UWAGA!!!
Ze względu bezpieczeństwa do wykonania pomiaru potrzebne są dwie osoby.
Kierowca i osoba robiąca pomiary.


Poniższy film prezentuje jak można wykonać pomiar.
http://www.planetsecurity.pl/filmy/A...0i%20turbo.wmv

Materiał został zaczerpnięty ze strony a4-klub.pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 12:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie mam problem z wrzuceniem logów. Komputer na którym to robiłem ma chyba z 15 lat :) Nie ma usb nie ma nagrywarki nie mam pojęcia jak to wszystko przerzucić na domowy komputer.

Co do błędów wyskoczyły

00550
00513
00553
17978
Po skasowaniu i przejechaniu kilku km nie powróciły
Dzisiaj rano była tragedia mulił nawet na postoju raz max 3,5 obr raz 2,5 obr. Chwile pochodził i łapał 4tys obr. Pod górkę max 60 km/h. Po jakiś 10 minutach wszystko puściło i silnik wkręcał się na czerwone pole. Przy robieniu logów autko śmigało jak głupie :). Może jak któryś z kolegów sugerował filtr paliwa przymarza. Niby był wymieniany, ale 100% pewności nie mam. Jeszcze jedno kilka dni temu tankowałem po korek i cały czas pokazywało że ma full po przejechaniu 80 km dalej to samo i dzisiaj przy robieniu logów wskazówka nagle trochę spadła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 12:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
513 Czujnik obrotów silnika - G 28, Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za niski
513 Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za wysoki, Czujnik prędkości silnika - G28 - sygnał usterki

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku

553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70

ten ostatni dotyczy immo ale u mnie średnio raz na dwa miechy też go wywala bez żadnych konsekwencji

co do paliwa to ten typ tak ma, w moim po zatankowaniu po korek wskazówka dyga dopiero po przejechaniu około 400 km a potem to już ostro przyspiesza

ogólnie sprawdziłbym/wymienił wężyki sterujące turbiną od zaworu N75 i sprawdził szczelność tego połączenia co na zdjęciu zaznaczyłem, u mnie cyrki się działy bo ten plastik luźno siedział na turbinie, wymiana oringa niewiele pomogła ( dalej było luźno ) więc dałem cybanta i problemy ustały
Obrazek

wtedy nie podpinałem vaga tylko przy objawach chwilowych utrat mocy lub kopceń przejrzałem wszystko i okazało się że właśnie to połączenie było nieszczelne i sparciałe wężyki wymieniłem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 12:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Kody rozkodujesz tutaj
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 13:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki koledzy za uwagi. Postaram się posprawdzać te połączenia turbiny. Dziwi mnie tylko że po 15 minutach, nagle wszystko wróciło do normy. Pierwszy raz działo się wczoraj i dzisiaj przy pierwszym uruchomieniu silnika, z tym że dzisiaj było gorzej. Fakt że dzisiaj w nocy mieliśmy -23, ale odpalił od strzała i przy przegazówkach nic nie kopci. Cholerka mam te logi na starym kompie zapisały się w exelu, nie wiem czy tak ma być. Może uda mi się zrobić jutro logi na kompie kupmla jak kabelek będzie na nim działał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 14:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Logi są zapisywane w formacie *.csv a excel sam je sobie przypisuje

Logi wrzuć tutaj http://vaglog.rtnet.pl/ i daj linki <38>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 15:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Zmień filtr paliwa jak wyżej pisałem , identyczne objawy miałem rano w poniedziałek , i niestety przyłapało filtr .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 15:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego CD38, a miałeś tak że jak się trochę nagrzał wszystko wracało do normy ? Poprzedni właściciel zarzeka się że wymieniał wszystkie filtry, ale wierz teraz ludziom :) Dam rade pod blokiem wymienić sam filtr czy lepiej warsztatu szukać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 16:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja we wtorek miałem akcje z filtrem ale u mnie zaczął przerywać,
po nagrzaniu może tak być, że odpuszcza bo paliwo wracające z pompy podgrzewa filtr, jak masz ABS to jest przy tym dłubania, ja mimo, że w garażu o temp. 8st robiłem wymianę to i tak musiałem węże na filtrze podgrzewać suszarką bo nie szło ich ruszyć zmarzniętych


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 16:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi mam abs tak że odpuszczam sobie wymianę na podwórku :) Idę zrobić małą jazdę testową zobaczymy co sie będzie działo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 17:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Wyciągnij lampę i dasz bez problemu rade w rękawiczkach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 22:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Jeździłem dzisiaj jeszcze 2 razy i wszystko ok. Zobaczę jeszcze jutro rano co się będzie działo.
Wilu8 czekają mnie tam jakieś niespodzianki przy tej wymianie? Jest tam jakaś ręczna pompka żeby odpowietrzyć układ?
Jak byście mieli jakieś wskazówki to proszę pisać :)

Mam jeszcze jedno pytanie. Jaka temperaturę pokazuje wam na zegarach po powiedzmy 30 km. Chyba mam walnięty termostat. Nie mogę uzyskac więcej niż 4 kręskę licząc od dołu, pierwsze 3 kreski są razem potem przerwa i następna i do tej właśnie dochodzi może troszkę ponad nią. Jak chwilkę postoję z zapalonym silnikiem spada do 3 kreski. Zrobię jutro z 20 kilometrów i podepnę vaga zobaczymy jaka tem. uzyskam. Chyba powinno być około 90C.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 22:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Nie ma żadnych niespodzianek wyjmujesz lampę 2 wężyki z opasek , zawleczka z zaworu wszystko delikatnie z czuciem wyjmujesz , nowy filtr przez otwór zaworka zalewasz ropą czystą lejesz aż się przeleje czekasz aż się trochę odpowietrzy i jeszcze dolewasz . Zrób to na ciepłym silniku zawsze będzie łatwiej . Zakładasz do auta odpalasz i nawet się nie zająknie ew. chwile przytrzymaj na gazie i będzie ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 12:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Musze sobie odpuścić wymianę filtra -17 pod blokiem, jak dla mnie za zimno :)
Kenobi sprawdzałem na szybko te połączenie na turbinie siedzi luźno swobodnie się obraca. Jest tam jakiś uszczelniacz w środku ? Czy najlepiej ścisnąć to wszystko opaska jak u ciebie? Te pozostałe cienkie wężyki nie maja żadnych zacisków na zakończeniach. Może w sobotę jak wstawię auto do blacharza pozwoli mi trochę pogrzebać w swoim warsztacie w ciepełku :). Dzisiaj po odpaleniu żadnych błędów nie wywaliło, ale nie miałem czasu robić jazdy testowej.
Powiedzcie mi jeszcze jak u Was jest z ta temperatura? Kurcze teraz dopiero wyczytałem że tam jakies żaluzje są muszę potem to sprawdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 13:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tam gdzie ja ścisnąłem cybantem jest uszczelnienie oringiem gumowym powinno to wszystko wchodzić na wcisk i być szczelne, jak pisałem wyżej u mnie ten oring się spłaszczył ale wymiana na nowy też nie dała zadowalającego efektu bo i tak było luźno ( może i ten plastikowy dolot już się odkształcił ) dlatego dałem cybant, potem nawet znalazłem na wiki niemieckiej, że też tak robią <38>
na wężykach na turbinie i na gruszce turbiny jak i na zaworze N75 do którego idą powinny być jakieś opaski bo tam jest ciśnienie takie jakie daje turbina czyli niecała atmosfera
same wężyki jeśli jeszcze masz oryginały w tym szmacianym oplocie potrafią być pod nim sparciałe choć sam oplot z zewnątrz wygląda dobrze

tu zdjęcie oringa na turbinie i wężyk jeszcze przed wymianą z opaską ( tak było w oryginale montowane ):
Załącznik:
IMG_0403.jpg

tu z opaską
Załącznik:
IMG_0405.jpg


temperaturę chłodziwa to najlepiej odczytać Vagiem i dopiero porównać z odczytem w zegarach ( eliminując usterką czujnika - vag bierze odczyt z innego niż zegary ), biorąc pod uwagę, że wskaźnik pokazuje 90 st w zakresie rzeczywistej temperatury odczytanej z vaga 75-107 st

no i oczywiście ten filtr to musowo bym wymienił bo paliwo różne sprzedają o czym niestety przekonałem się we wtorek gdy fura zaczęła przerywać od zapchanego parafiną filtra który przed zimą w październiku wymieniałem


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 16:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Wielkie dzięki ! Jutro podejdę do sklepu kupię nowe wężyki i opaski oraz filtr paliwa oczywiście :) Z lakiernikiem dogadane mogę sobie dłubać w sobotę bo i tak się za mojego busa od poniedziałku dopiero zabierze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB