T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16074
Strona 1 z 2

Autor:  stormy [ wtorek, 10 kwietnia 2018, 20:19 ]
Tytuł:  AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Witam

Moje T4 to California, więc zimą raczej stała, ewentualnie jeździła na krótki lokalne przejażdżki.
W weekend zrobiła pierwszą trasę po zimie. Dojechała bez problemu z Wawy do Wrocławia i nagle po gwałtowniejszym hamowaniu całkowicie straciła moc.
Ponieważ mam dołożony wskaźnik doładowania to od razu zauważyłem, że całkowicie przestała ładować turbina - wskazówka dochodziła najwyżej do 0,1 Bar.
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika zaczęło działać, ale mam wrażenie, że teraz to chyba przeładowuje - wydaje mi się, że wcześniej wskazówka nie przekraczała 1,5Bar.

VAG odczytał zapamiętany błąd 17965 - Regulacja ciśnienia doładowania P1557 - 35-00 - przekroczona granica regulacji

Czy dobrze kombinuję, że to się przyciął zawór N75? Coś z nim można zrobić? Wyczyścić? Co jeszcze powinienem sprawdzić, żeby się problem nie powtarzał?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Zrobiłem też logi - linki poniżej:

Statyczny:
Grupy 000, 001: http://vaglogi.pl/log-000_001_r2iE31J.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_194Le.html
Grupy 007, 023: http://vaglogi.pl/log-007_023_fXtX5.html
Dynamiczny:
Grupy 000, 001: http://vaglogi.pl/log-000_001_WP5g8.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_fZ0l122.html
Grupy 008, 010: http://vaglogi.pl/log-008_010_37MGj3.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_1CVj38.html
Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_BvDn8n.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_w4TY9.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_3Hk6DBt.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_pR6QbR.html

Autor:  Probe041 [ środa, 11 kwietnia 2018, 00:14 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Turbo bardzo przeładowuje, geometria wygląda na to, że jest sprawna, n75 też. Sztanga chodzi luźno? Jak włączysz 011BS to sztanga chodzi góra dół? Na wyłączonym możesz ją poruszyć ręką bez oporów w pełnym zakresie? Ile lat ma wydech?

Autor:  stormy [ środa, 11 kwietnia 2018, 01:10 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Probe041 napisał(a):
Turbo bardzo przeładowuje, geometria wygląda na to, że jest sprawna, n75 też. Sztanga chodzi luźno? Jak włączysz 011BS to sztanga chodzi góra dół? Na wyłączonym możesz ją poruszyć ręką bez oporów w pełnym zakresie? Ile lat ma wydech?


Sztangę sprawdzę jutro, dzisiaj nie będę sąsiadom hałasował po nocy. Nie wiem ile lat ma wydech. Ja mam auto od 3 lat.

Cokolwiek by to nie było to coś się stało nagle. Mam wskaźniczek turbo na desce i o ile pamiętam to normalnie sobie chodziło w zakresie do 1Bar przez całą trasę wawa-wroc.
A potem nagle najpierw całkowity brak turbo a po restarcie silnika jest jak widać...
Przypuszczam, że to musi być albo coś ze sterowaniem turbiną, albo kierownice się przycinają.

Autor:  Probe041 [ środa, 11 kwietnia 2018, 11:10 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Sprawdź jeszcze wężyki od podcisnień

Autor:  stormy [ środa, 11 kwietnia 2018, 12:38 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

W 011BS sztanga chodzi bardzo ładnie, tak ponad 1cm wygląda na to że w pełnym zakresie.
Ręką nie bardzo się rusza, ale to sprawia wrażenie że sprężyna w gruszce trzyma a nie chciałem używać za dużo siły.
Podciśnienia wyglądają na szczelne, niemniej są już trochę zmęczone (ten materiałowy oplot jest podarty) więc je profilaktycznie i tak wymienię.

Jakieś dalsze pomysły w czym może być problem?

I czy mógłbyś napisać jakie i w której grupie powinny być wartości prawidłowo ładującego turbo? W ogóle przydałby się na forum jakiś instruktarz czytania logów.

Autor:  Probe041 [ środa, 11 kwietnia 2018, 14:27 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Poczekaj na Kenobiego, turbo w logach dmucha aż za dużo. Albo sterowanie albo zatkany wydech lub coś z map sensorem

Autor:  stormy [ środa, 11 kwietnia 2018, 21:06 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Na razie wymieniłem wszystkie podciśnienia. Oczywiście nic to nie dało, ale przynajmniej mam to z głowy.
Ponieważ i tak akurat nadszedł czas przeglądu to przy okazji wymiany filtra rozebrałem i sprawdziłem dolot. Wszystko jest ok, przepływka też czysta.

Autor:  stormy [ piątek, 13 kwietnia 2018, 21:47 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Przy okazji zgłębiając temat znalazłem ciekawą stronę z forum passata gdzie jest opis jak interpretować logi:
https://forum.vw-passat.pl/topic/25587-samodzielna-analiza-tdi/
oraz jakie powinny być prawidłowe wartości:
https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_5_Zylinder_VE.html
Nie ma co prawda AXG ale przypuszczam, że AHY będzie prawie identycznie.

Autor:  Kenobi [ sobota, 14 kwietnia 2018, 20:53 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Chwilowo jestem czasowo w czarnej... proszę o chwilę cierpliwości na głębszą analizę, bo dziwne jest to ,że turbina przeładowuje, a na przepływce jest za mało powietrza i ECU tnie dawkę powodując utratę mocy. Niektóre logi są źle zrobione bo zapis zaczyna się od 2400obr zamiast od 1600. Proponowałbym zrobić logi z diodą, czyli tzw test diody - opisany na forum aby wyeliminować usterkę przepływki. Do tego dawka mocno uboga 6.8 - 7 wypadałoby by mieć 4.

Autor:  stormy [ sobota, 14 kwietnia 2018, 22:02 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Kenobi napisał(a):
Chwilowo jestem czasowo w czarnej... proszę o chwilę cierpliwości na głębszą analizę, bo dziwne jest to ,że turbina przeładowuje, a na przepływce jest za mało powietrza i ECU tnie dawkę powodując utratę mocy. Niektóre logi są źle zrobione bo zapis zaczyna się od 2400obr zamiast od 1600. Proponowałbym zrobić logi z diodą, czyli tzw test diody - opisany na forum aby wyeliminować usterkę przepływki. Do tego dawka mocno uboga 6.8 - 7 wypadałoby by mieć 4.


Wszystkie poradniki analizy logów pokazują zgodnie, że jest problem z przepływką. Więc przepływka na pewno do wymiany. W poniedziałek (mam nadzieję) zrobię logi z nową przepływką.
Wyeliminowałem też N95 podmieniając go z N18 - nic się nie zmieniło.

To co mnie najbardziej dziwi to fakt, że to się stało nagle...
Czy jest możliwe, że się coś np. w katalizatorze urwało i przytkało?
Generalnie auto jeździ bez zastrzeżeń, gdyby nie to, że wskaźnik turbo mnie zaniepokoił to bym nawet nie próbował robić logów i szukać usterek :)

Dodatkowy problem polega na tym, że w sobotę za tydzień zabieram auto za granicę (HU) i do polski go przytargam pewnie dopiero na zimę. I o ile tutaj w Wawie mam całkiem nieźle wyposażony garaż z kanałem to tam w zasadzie nie będę miał szans nic przy aucie zrobić...

Autor:  Kenobi [ sobota, 14 kwietnia 2018, 22:47 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

stormy napisał(a):
Czy jest możliwe, że się coś np. w katalizatorze urwało i przytkało?

Przytkany katalizator powoduje niedoładowanie. Właściwie to trochę to wszystko rozchwiane, jakby kierownice się przycierały. Do tego przeładowanie ( szczególnie potwierdzone niezależnym wskaźnikiem ) to właściwie nie ma innej możliwości jak N75, gruszka turbiny lub kierownice.

Autor:  stormy [ sobota, 14 kwietnia 2018, 22:54 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

No to N75 raczej nie skoro po zamianie z zaworem EGR nic się nie zmieniło. Pozostaje turbina.
Tyle że sztanga chodzi zarówno ręką jak również próbowałem podłączyć go gruszki strzykawkę (taką 100ml) z wężykiem i jak robią nią podciśnienie to mogę dowolnie ustawiać sztangę w każdej pozycji.
Więc nie wygląda żeby się przycinało. Chyba że tam się coś rozsypało.
Ale niestety turbiny do czyszczenie nie dam rady sam wyjąć - przymierzałem się, ale te śruby się prędzej omkną na okrągło niż odkręcą...

Autor:  flax [ poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 15:58 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Przeplywka wymieniona?

Autor:  stormy [ poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 20:14 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Tak, przed chwilą wymieniona. Ale dzisiaj już logów nie zrobię. Robienie tego jednoosobowo, po ciemku i do tego w mojej okolicy (zwierzyna) jest zbyt niebezpieczne.
Za to byłem dzisiaj u tłumikarzy i przy okazji wymiany skorodowanego fragmentu rury miałem okazję zajrzeć do katalizatoraz obu stron. Nie jest wycięty i wkład jest w niezłym stanie. Na pewno nie jest zatkany.

Autor:  stormy [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 13:35 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Logi z nową przepływką:

Dynamiczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_bvQ3zNQ.html (Po wymianie MAF)
Grupy 003, 008: http://vaglogi.pl/log-003_008_r9Koq.html (Po wymianie MAF)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_kWk4j.html (Po wymianie MAF)

Z tego co widzę przepływomierz działa teraz poprawnie. W kwestii turbiny (tak jak podejrzewałem) nic to nie zmieniło.

Niestety, temat turbiny muszę odpuścić - w sobotę wyjeżdżam i już zwyczajnie nie zdążę nic zrobić.
Przytargam samochód na zimę do PL to wtedy wrócę do tematu.
Na szczęście auto jeździ poprawnie, to przeładowanie też nie jest tak duże, żeby było groźne dla silnika i prawdę mówiąc gdyby nie wskaźnik to bym nawet nie wiedział, że coś jest nie tak.

Autor:  flax [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 18:10 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Czyli w zasadzie winna byla przeplywka?

Autor:  stormy [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 18:16 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem :)

Turbina jak przeładowywała tak przeładowuje.

Autor:  flax [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 19:30 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Wydawalo mi sie, ze nie ladowala wcale ;)

Autor:  stormy [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 19:33 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

Przeczytaj może pierwszy post w wątku? :)

Autor:  flax [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 21:44 ]
Tytuł:  Re: AXG 2,5 TDI - problem z turbiną (N75?)

stormy napisał(a):
Przeczytaj może pierwszy post w wątku? :)


Zepsules auto i tyle :-P btw dla starego kumpla mogl bys zrobic podsumowanie.. ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/