T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 lutego 2011, 22:15
Posty: 3
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam :) mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Przypuszczam ze to wina swiec ale nie jestem pewien. Jeśli ktos mial podobny problem proszę o pomoc. Pozdrawiam :D silnik 2.5 TDI 102km 2001 rok. ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 20:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
sprawdź świece


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 22:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja mam ostatnio taki problem od dwóch dni ( odpalanie przy -10st) , wcześniej był delikatny teraz muszę co najmniej 5-10 s kręcic non stop żeby zagadał,
może coś byś więcej napisał bo nie odpalac może z kilkunastu powodów,
ile kręcisz zanim odpali, coś załapuje, jak załapie to trzęsie silnikiem, jak dymi po odpaleniu
to co do tej pory sprawdziłem w kolejności ( najmniej upierdliwych ) ponieważ u siebie mam wrażenie jakby żadna świeca nie grzała:
- bezpiecznik świec
- przekaźnik świec ( zmostkowałem styki robocze )
- sprawdziłem czy na wyjściu od przekaźnika z tyłu tablicy z bezpiecznikami wychodzi i wchodzi prąd ( eliminacja wypalonego styku )
- sprawdziłem Vagiem podstawowe parametry potrzebne do rozruchu: dawka paliwa, odczyt czujnika temperatury, ustawienie kąta wtrysku
wyszło wszystko w normie więc jutro postaram się sprawdzcic po kolej czy dochodzi prąd do każdej świecy i czy pobierają prąd ( nie są spalone )
każda sprawna pobiera min 10A, mam nadzieję, że jest tak jak pokazują na wiki że gdzieś pod silnikiem jest rozdział kabli na każdą osobno i nie trzeba będzie się dostawa do świec w celu sprawdzenia:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Gl%C3%BChker ... 3%BCfen%29


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 22:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Zgadza się Kenobi po zdjęciu wanny mniej więcej na środku będziesz miał złącze od świec . Bardzo szybko można zdiagnozować która (e) padnięta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 17:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 lutego 2011, 22:15
Posty: 3
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
grzeje swiece okolo 3 razy, krece go przez mniej wiecej 5 sekund i jak odpali to wielki dym z rury sie wydobywa. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 18:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wielokrotne grzanie świec nie ma sensu, sprawny odpali po jednym, zachowuje się jak mój - dym ma klasyczny zapach nie przepalonej ropy
opis jak sprawdzic masz w moim poście powyżej, oczywiście jeśli sam grzebiesz tak jak ja, jeśli nie to warsztat i wymiana świec


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 18:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
To że kontrolka wskazuje że świece są podgrzewane nie znaczy że tak jest .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 18:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
oczywiście (nawet jak przekaźnik wyjmiesz to się świeci a prąd do nich nie płynie), u mnie sprężynka świeci, a świece nie grzeją, co gorsza po wsadzeniu zworki w przekaźnik w postaci druta 2mm nawet ciepły się nie zrobił tak jakby wszystkie 5 sztuk padło, czeka mnie grubsze szukanie choc i to jest możliwe


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 19:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Mi ciężko odpalał jak dwie padnięte były przy temperaturze ok. -10.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 11:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Był podobny temat, jeżeli świece, kąt wtrysku, czujniki temperatur i inne w porządku, pobawiłbym się parametrami rozruchowymi, a w pierwszej kolejności trochę podniósłbym dawkę startową, chyba że podwójne grzanie świec pomaga, to też można przestawić, wszystko opisane w temacie z linku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 13:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 lutego 2011, 22:15
Posty: 3
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bardzo dziekuje za informacje, jak zorientuje sie co jest nie tak to na pewno napisze :) pozdrawiam :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 13:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dzisiaj udało mi się bez większego rozbierania, zdjąć fajki zasilające z trzech świec i dokonać pomiarów,
na każdej z tych trzech fajek mam prąd zasilający 12A ( potem miernik wariuje ) ale już miernik wpięty pomiędzy fajkę, a świece nie wykazuje przepływu no to mam pewność, że trzy padły
zaryzykowałem ( multimetr do 10A ale 12 wytrzymał - patrz wyżej ) i wpiąłem się tymże miernikiem w miejsce przekaźnika myśląc, że jakoś w razie czego zdążę go wypiąć zanim pójdzie z dymem i co... nie musiałem
na pięciu świecach mam pobór 0,17A <szok> <szok> , żadna nie działa
a samochód do - 10st z trudem ale odpala, dzisiaj przy -16 użyłem samostartu i też odpalił


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 01:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 grudnia 2013, 00:35
Posty: 21
model: VW T4 BUS
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
W moim t4 2,5 acv podobna sytuacja jak jesst ciepło pali od strzała a gdy przychodzi zima pali bardzo ciężko wymieniłem wszystkie swieczki filtry wymienione okolo 10tyś temu co wymiane oleju wymieniam wszystkie a tefirek ciezko pali na kompie podobno wszystko jest ok dodam ze ostatnio bylo -15 stopni i miałem problem kręciłem go 3-4 razy i powoli zaczął gadać lecz lapal i gasł po uruchomieniu puści ciemną chmurkę nie czarną, przez pierwsze okolo 10 sekund nierówno pracuje dodam jeszcze ze po uruchomieniu w temperaturach minusowych i ruszeniu podczas pierwszych metrów czuje jak by przerywało czy jest możliwe ze zimą materiał sie kurczy i moze jakis wezyk lub cos sie rozszczelnia i i cofa sie paliwo???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 02:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 grudnia 2013, 00:35
Posty: 21
model: VW T4 BUS
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dodam że dzieje sie to tylko po nocy w ciągu dnia gdy auto jest eksploatowane coś takiego niema miejsca a gdy postoi noc problem powraca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 lutego 2014, 09:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 stycznia 2014, 03:59
Posty: 9
Lokalizacja: Śląsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Tez miałem taką sytuację w 2,5 acv następnego dnia po wymianie rozrządu. Rano kręciłem 2 x po ok 10 sek i powoli łapał. Byłem pewny ze źle ustawiony kąt wtrysku ale okazało się że minimalne pęcherzyki powietrza dostają się do przewodu paliwowego. Widoczne były na przeźroczystym odcinku przy obudowie paska pompy ( pisze tak bo orłem mechaniki nie jestem ale może cos poradzę:)). Poprawa mocowań zacisków, wymiana kawałka wężyka i pali od strzału. Przy wymianie rozrządu coś się poruszało i złapał powietrza.
pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 lutego 2014, 09:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Witam.

Najprostszy pomiar świec żarowych to:
-miernik za 30zł i sprawdzasz czy na końcówkach przewodów przy świecy masz napięcie podczas gdy świeci się wewnątrz kontrolka.
-później ściągasz kabelki ze świecy i kawałkiem kabla dotykasz końcówki świecy (najlepiej zrobić to we dwie osoby) a drugim dopinasz do dodatniej klemy akumulatora w trakcie zetknięcia powinna zaiskrzyć jeśli nie zaiskrzy to znaczy ze jest spalona.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 lutego 2014, 13:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
ja mialem w dwoch autach vw 2.5 tdi podobny problem po wymianie rozrzadu.Przychodzila zima i byla straszna lipa przy odpalaniu,zapalal jak by sie robila cofka paliwa do zbiornika.Czego ja juz nie robilem nawet odlaczalem i zaslepialem zasielanie paliwa do webasta i dogrzewacza ,chociasz na komputerze pokazywalo ustawiwnie poczatka wtrysku idealnie.Dopiero przyspieszylem zaplon o jakies 20 stopni i pali od szczala nawet przy -20 stopni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 01:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 grudnia 2013, 00:35
Posty: 21
model: VW T4 BUS
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a czy zapłon sam przestawię??? myśle ze trzeba by zrobić to na pompie myslalem o zluzowaniu paska i przekreceniu kola od pompy o jeden ząbek ale niewiem czy dobry to pomysł hmm cos mi sie kojarzy ze gdy kupilem swojego tefirka i do wymiany rozrządu bylo super zima nie zima palil zawsze ale to bylo okolo 2 lata temu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 23:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 grudnia 2013, 00:35
Posty: 21
model: VW T4 BUS
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam udałem się dziś do elektromechanika świece grzeją zero jakiegokolwiek błędu kąt wtrysku powiedział ze idealnie bo powinien być 50-60 u mnie jest 55-56 czyli git według tego co mówił pod względem elektycznym niema sie do czego doczepic sprawdził baterie i po przyjezdzie do niego okolo 20km urządzenie (wurth) pokazało 59% sprawności aku przy czym dzisiaj było na plusie i na aku jest napisane 800A a pokazało okolo 550A. Ok aku moze tez ale dlaczego jak odpali to przez chwile nie równo pracuje jak by na 4 cylindrach i przykopci na jasno niebieski kolor po jakiś 5-8 sekund jest git wchodzi na normalne obroty czy to moze byc wtrysk???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lutego 2014, 20:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
umnie tez pokazywalo na kompie ze wszystko jest ok,mimo to zle odalal i zakapcal na niebiesko...jak przestawilem zaplon o jakies 20 stopni jak reka odjol...przestawilem na rolkach (czyli jedna podciagnelem do przodu a droga do tylu )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB