T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lutego 2011, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 00:26
Posty: 13
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pozwoliłem sobie założyć nowy temat <26>
czytałem o swap z 1,9td na 1,9tdi
i kilka innych postów ale o takim nie znalazłem
aktualnie mam kłopoty z 2,4d i poważnie myślę o zmianie motoru 2,5 tdi ze skrzynia DVH lub EWB chodzi o te najszybsze, ponieważ autko musi śmigać lokalnie jak i po autostradach przynajmniej raz w miesiącu 1k kilometrów w jedna stronę z lekkim ładunkiem
moje auto to T4 2,4d z 1999r (78hk jak dobrze pamiętam) czyli już ta nowsza buda standardowa długość, zegary nowsze podświetlane na błękitno, 3 miejsca z przodu, przegroda, drzwi boczne i jedna klapa przeszklona podnoszona do góry z tylu. ;(
zamierzam kupić rozbitka lub sam silnik (i tu się kłania osprzęt)
sprawa przyszłościowa, zajmie sporo czasu szukanie odpowiedniego dawcy
w związku z tym mam kilka pytań
1 czy jest możliwą bez totalnych przeróbek
2 jakie niespodzianki mogą się wydarzyć
3 z jakich samochodach były montowane takie silniki i skrzynie
4 jakieś inne uwagi o których nie pomyślałem.


Ostatnio edytowano niedziela, 13 lutego 2011, 12:26 przez mora, łącznie edytowano 2 razy
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lutego 2011, 00:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Szukaj rozbitka..... Musisz przełożyć kpl silnik ze skrzynią, dwumasą, sprzęgłem wiązką el., komputerem, przepływomierzem, turbiną i wszystkimi zaworkami.
Skrzyni DVH nie znalazłem w rozpisce, zaś EWB to od 2.5 ale wersji 88KM. Po 1 to nie jest skrzynia najszybsza (są 2 szybsze od niej, ale już w innej obudowie), po 2 te skrzynie padają, więc jeśli zakładałbyś 2.5tdi to nie pakuj się w 02B tylko w obudwę 02G (tzw. duża skrzynia).


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lutego 2011, 10:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Dodatkowo schematy co gdzie powpinać przekodować licznik
A co z immo ? Trzeba przekładać do Ecu ?
Wydaje mi się że lepiej je usunąc całkiem a wstawić własne zabezpieczenia


Ostatnio edytowano niedziela, 13 lutego 2011, 11:25 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2011, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 00:26
Posty: 13
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziwna rzecz
zauważyłem ze cena AXG czy AHY jest bardzo zbliżona do ceny silników AXE, AXD,BNZ i BPC
no i czegoś nie rozumiem przecież te ostatnie to nie dość ze nowszej generacji no i wydawało by się ze lepsze i przebiegi mniejsze
A skoro za ta sama kasę można wstawić silnik nowszej generacji to czemu nie.
Tym bardziej ze i tak trzeba walczyć z okablowaniem i przekładaniem całego osprzętu.
Chyba ze totalnie nie pasuje mocowanie silnika i skrzyni i wiązało by się to z przeróbką karoserii.
nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat (chyba nikt tego jeszcze nie robił)


Ostatnio edytowano poniedziałek, 14 lutego 2011, 22:39 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówki i ort.liczne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 09:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
AXE, AXD,BNZ i BPC to są silniki z T5 kompletnie co innego z zupełnie inną skrzynią biegów - wajcha przy kierownicy
i tylko wydaje się, że są lepsze bo nowsze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 02:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 00:26
Posty: 13
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
najpierw to przepraszam ze ktos musi poprawiac moje posty (nie mam polskich znakow w komp. i jestem dyslektykiem dysortografikiem)
wiem wstyd jak nic, ale coz - za to jestem bardzo scisly i sprawy techniczne to dla mnie bulka z maslem
Skoro i tak planuje wymiane silnika to czemu nie na najlebszy z mozliwych?
Pytanie tylko czy realne jest przelozenie silnka od t5 do t4
(wajcha przy kierownicy to faktycznie moze byc problem) nawet biorac pod uwage skrzynie automatyczna (preferowana przeze mnie)
bardziej mnie martwi miejsce pod maska, zawieszenie silnika i skrzyni
Nawiazujac do postu wyzej to nie wiem jaki lebszy a jaki gorszy ?
Na forach pisza ze sa nie do zabicia te nowsze, ze nie ma sie tam co zepsuc (rozrzad na zebatkach) i takie tam, wiec mnie to zaintrygowalo
a co szczegolnie do mnie przemawia to wiek tych silnikow i ilosc przejechanych kilometrow
silnik ktory przejechal 100k km i ma 5 lat przeciwko silnikowi z przebiegiem 250 i 10 lat starzu.
logicznie zecz biorac to powinienem miec racje ale moge sie mylic
nie raz zycie pokazalo ze konkretny model starszy - jest o niebo lebszy od najnowszego wynalazku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB