T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 17:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
witam mam problem z t4 jak odpalam kopci czarnym dymkiem i na 1000km muszę dolać 0,5l oleju ,czy to winna zużytego silnika czy może winna oleju mam zalany castrol 15w/40 i taki dolewam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 20:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
To nie wina oleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 20:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Powinieneś zacząć od najprostszych rzeczy, czyli sprawdzenia czy silnik nie ma wycieków

Czarny dymek to raczej norma w tych silnikach po odpaleniu, co innego gdyby był niebieski


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 00:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Powody uciekania oleum uporządkowane wg upierdliwości i kosztowności naprawy:
1. wycieki
2. uszczelniacze na zaworach - najprawdopodobniej twój problem
3 pierścienie
Mój TaDek żłopie ok 1l/8000 km czyli od wymiany do wymiany.Latam na 10W40 Chyba jeszcze mieszcze sie w normie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 12:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
wszystko uszczelnione nie ma wycieków ,jak to nie winna oleju to wole go dolewać niż robić silnik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 13:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Niech mechanik sprawdzi uszczelniacze, wymienia się je bez ściągania głowicy z tego co wiem. Koszt naprawy raczej niewielki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 13:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
a jak to się dokładnie nazywa uszczelniacze czego??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 13:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
uszczelniacze na zaworach, uszczelniacze zaworowe, ujszczelniacze trzonka zaworu -wpisz w googlarke to poczytasz o problemie. Można to nawet zrobić samemu jeżeli potrafisz zdjąć rozrząd - nie trzeba ściągać głowicy. Koszt uszczelniacza to ok 20 zł za szt
Przed robotą warto by było jednak sprawdzić kompresje silnika, ale jak mówisz że niebieskiej chmurki nie puszcza to raczej uszczelniacze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 14:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kompresję obowiązkowo bym sprawdził również


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 15:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
kompresja wydaje się dobra silnik pali z pierwszego i bardzo żwawo ma moc v max 125km/h więc wydaje się w porządku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB