T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Proszę o pomoc
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lutego 2011, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam Wszystkich.Perwszy raz zabieram głos więc proszę o wyrozumiałość.jestem posiadaczem t4 1.9td.opiszę wam swoją przygodę.podczas jazdy nagle obroty gwałtownie spadły i silnik zaczął tracić moc .kontrolka od smarowania zaczęła mrugać i wydobywał się pisk.zjechałem po 100m na parking.zauważyłem brak płynu chłodniczego.auto odpalało bez problemu tylko paliły się kontrolki(silnik pracował równo i czysto ,odpalałem 2 razy na parę sekund) po sprowadzeniu auta na holu do mechanika diagnoza-pompa wody termostat i pasek .ok na drugi dzień mechanik poinformował mnie że przestawił się też rozrząd i silnik nie łapie obrotów powyżej 2.5 tys.potem stwierdził że rozrząd ustawił dobrze a obrotów wciąż nie ma więc pompa wtryskowa. wstyd mi to mówić ale zapomniałem mu powiedzieć że założyłem odcięcie paliwa.powiedziałem mu to dostałem opieprz i przy mnie uruchomił silnik .jeden wielki metaliczny stukot ,falowanie obrotów i kopcenie.winił znów za to rozrząd.dzisiaj oznajmił że to popychacze(3zt szklanki)jestem budowlańcem nie mechanikiem ,nie znam się na tym ,proszę Was o pomoc bo odnoszę wrażenie że mnie oszukuje .pozdrawiam Roman K,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lutego 2011, 09:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
roman22222 napisał(a):
.zauważyłem brak płynu chłodniczego.auto odpalało bez problemu tylko paliły się kontrolki(silnik pracował równo i czysto ,odpalałem 2 razy na parę sekund)


sugeruje to, że jednak rozrząd nie przestawił się tuż po awarii, a czemu teraz jest tak źle no to już nie oceniam

roman22222 napisał(a):
przy mnie uruchomił silnik .jeden wielki metaliczny stukot ,falowanie obrotów i kopcenie.winił znów za to rozrząd.


według mnie źle ustawiony cały rozrząd, ewentualnie sama pompa
wymiana szklanek moim zdaniem nic nie da dopóki nie będzie pewności, że rozrząd dobrze ustawiony i pompa wyregulowana ( może niestety zmyliło go to odcięcie i pod nie regulował całość jak widać z niezbyt wesołym skutkiem ),
jeżeli objawy nie ustąpią wtedy pomiar ciśnienia w cylindrach w celu ustalenia czy układ zaworów nie jest uszkodzony ( same zawory lub ich hydrauliczne popychacze zwane szklankami - chociaż raczej pogięło by zawory prędzej niż uszkodziło szklanki ) i dopiero wtedy wymiany - oczywiście mechanik mógł już to zrobić dlatego taka diagnoza

w silniku 1.9 TD szczególną uwagę trzeba zwrócić na klin zębatki rozrządu na wale, jego ścięcie powoduje cyrki z rozrządem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lutego 2011, 18:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
byłem dzisiaj u mechanika.stwierdził że było luzne koło pasowe i stąd cała wina . zblokowało 1 szklankę i nie jest jej w stanie wyjąć bez śćiągania głowicy.coraz więcej napraw a siadła podobno pompa i zerwał się pasek.R.K


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lutego 2011, 18:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
roman22222 napisał(a):
potem stwierdził że rozrząd ustawił dobrze a obrotów wciąż nie ma


według mnie żeby to zrobić to on musiał koło pasowe zdejmować i zakładać


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lutego 2011, 18:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Powiem tak, u mnie zablokowało szklankę jak dostał zawór.... A zawór dostał przez przestawiony rozrząd na wale (ścięty klin w moim przypadku)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lutego 2011, 10:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bardzo dziękuję za odpowiedzi.pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
odebrałem auto niezłożone i na holu odprowadziłem do mechanika .naprawa trwała 1 dzień.profesjonalnie i szybko.bez problemów autko naprawione.a za niewiedzę zapłaciłem 1300zł.więcej nie powiem bo mnie ciśnienie wymoderowano.pozdrawiamR.K


Ostatnio edytowano poniedziałek, 14 lutego 2011, 23:19 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy, coś czego nie tolerujemy na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2011, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Co w końcu było przyczyną?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 20:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
złe ustawienie rozrządu.naprawa 4x zawory,6x regulatory zaworów,głowica planowanie,koło rozrządu i śruba ,uszczelka pod głowicą,zimeringi wałka i wału ,pasek rozrządu,uszczelka pokrywy zaworów,pompa wspomagania i płyn.1300zł.poza kosztami jestem z naprawy zadowolony


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 20:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Tanio coś płaciłeś ;)

Co do śruby od dolnego koła to mam nadzieję, że założona na klej prawda?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kolego nie mam pojęcia.ale może mi wytłumacz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 10:15
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nadmieniam iż autko zaprowadziłem nie złożone (zdjęta głowica).robocizna 3 stówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Chodzi mi o to, że w tych silnikach lubi się ta śruba odkręcać mimo dokręcenia z właściwym momentem.

Dlatego przy wymianie ważne jest założenie nowej śruby na klej, np Loctite


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Masz na myśli koło pasowe Probe? :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nie, rozrządu

Chociaż w 1.9td fabrycznie 4 śrubki od koła pasowego też są na klej, wiem bo kupowałem nie powiem gdzie <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB