T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=13946
Strona 1 z 1

Autor:  ArczeX [ piątek, 21 października 2016, 15:40 ]
Tytuł:  ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Po szczęśliwym zakupie T4 Caravelle jednak szczęściu trzeba trochę pomóc :P
Niedomaga turbo a konkretniej powyżej 3tyś obr. szczególnie na jeszcze całkowicie niedogrzanym silniku turbo przeładowuje po czym ECU go wyłącza jest totalny brak mocy powyżej 2tyś obr. aż do czasu zgaszenia i powtórnego odpalenia silnika.

- Sprawdziłem sztangę od gruszki pracuje płynnie ale dosyć siły trzeba włożyć aby ją poruszyć ( zgaszony silnik )
- Sprawdziłem przewody podciśnienia wydają się OK

Dodam że mam oryginalny katalizator i EGR niezaślepiony przebieg 420.000km

Posiadam DELPHI DS150E po diagnozie w załączniku odczyty wraz z wykresami

Na moje oko po przekroczeniu 3300obr. turbo przeładowuje i powstaje problem <q> jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny... ? Turbo, zawór, podciśnienie doradźcie od czego zacząć ?

P.s Jeśli koledzy moglibyście rzucić okiem na błędy od klimy które wyłapał komputer i zasugerować gdzie co jest i jak sprawdzić byłbym wdzięczny. Z góry dzięki :)

Autor:  orel11 [ piątek, 21 października 2016, 16:21 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Pewnie zaworek N75. Miałem ostatnio to samo i po wymianie problem znikł.

Autor:  Probe041 [ piątek, 21 października 2016, 16:30 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Od wężyków zacznij

Autor:  ArczeX [ piątek, 21 października 2016, 16:38 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

orel11 napisał(a):
Pewnie zaworek N75. Miałem ostatnio to samo i po wymianie problem znikł.


Jest możliwość jakoś go sprawdzić bez konieczności zakupu nowego i podmiany ?

Probe041 napisał(a):
Od wężyków zacznij

Wężyki wizualnie sprawdziłem wydają się OK ale na wszelki wypadek kupiłem 2m przewodu podmienię dla pewności.

Autor:  Probe041 [ piątek, 21 października 2016, 16:39 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Który to rok jest? Jak przed 99 to wężyk w ECU też trzeba sprawdzić

Autor:  Kenobi [ piątek, 21 października 2016, 16:45 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Po pierwsze jeszcze membrana w gruszce turbiny do sprawdzenia.
Po drugie na forum jest o tym problemie napisane sporo.
Co do sprawdzenia N75 i gruszki to ostatnio taki patent wymyśliłem:
- podłączamy sprężarkę do wężyka zdjętego z turbiny tego co idzie do N75 z ciśnieniem maks 1 bar
- podłączamy vaga i odpalamy BS grupy 11 po włączeniu silnika co uruchamia otwieranie i zamykanie N75
- patrzymy czy sztanga chodzi
- jeśli nie to aby wykluczyć uszkodzenie gruszki przepinamy sprężarkę do wężyka idącego do niej z N75
- jeśli sztanga chodzi to padnięty N75 jeśli nie to membrana w gruszce

Autor:  ArczeX [ piątek, 21 października 2016, 17:16 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Probe041 napisał(a):
Który to rok jest? Jak przed 99 to wężyk w ECU też trzeba sprawdzić

W PDF'ach z załączników jest rocznik samochodu, końcówka grudnia 2000r po VIN'ie z DELPHI 2001r

Kenobi napisał(a):
Po pierwsze jeszcze membrana w gruszce turbiny do sprawdzenia.
Po drugie na forum jest o tym problemie napisane sporo.
Co do sprawdzenia N75 i gruszki to ostatnio taki patent wymyśliłem:
- podłączamy sprężarkę do wężyka zdjętego z turbiny tego co idzie do N75 z ciśnieniem maks 1 bar
- podłączamy vaga i odpalamy BS grupy 11 po włączeniu silnika co uruchamia otwieranie i zamykanie N75
- patrzymy czy sztanga chodzi
- jeśli nie to aby wykluczyć uszkodzenie gruszki przepinamy sprężarkę do wężyka idącego do niej z N75
- jeśli sztanga chodzi to padnięty N75 jeśli nie to membrana w gruszce

Ciekawy sposób <18> muszę sprawdzić tylko czy mój DELPHI ma możliwość testu otwierania i zamykania N75
Czyli tak... z zewnętrznego kompresora nabitego na 1bar podłączam najpierw ciśnienie "przed" zaworem N75 w miejscu gdzie idzie do niego ciśnienie z turbiny, załączam test obserwuje czy sztanga pracuje jeśli brak reakcji podłączam ciśnienie 1bar z zewnętrznego kompresora bezpośrednio do gruszki i wtedy bez względu na obroty czy test BS grupy 11 sztanga powinna zmienić swoją pozycję a po odłączeniu ciśnienia powrócić do pierwotnego stanu. ? Wszystkie powyższe czynności powinny zostać przeprowadzone po odpaleniu silnika na wolnych obrotach ?

Autor:  Kenobi [ piątek, 21 października 2016, 17:24 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Dokładnie tak jak napisałeś.
Po odpaleniu silnika to tylko test vagiem całości, samą gruszkę można sprawdzić na wyłączonym.
Co do delphi to nie mam pojęcia, ja używam VCDSa na laptopie

Autor:  ArczeX [ poniedziałek, 24 października 2016, 21:27 ]
Tytuł:  Re: ACV - ECU wyłącza turbo - przeładowanie

Dzięki wielkie Kenobi zacząłem wszystko sprawdzać tak jak w Twoim opisie okazało się że przyczyną przeładowywania turbo był przewód znajdujący się zaraz przy turbosprężarce wizualnie wyglądał całkiem dobrze jednak tuż przy łączeniu był pęknięty... Przezornie wymieniem wszystkie przewody idące do jak i z N75 teraz po podłączeniu pod DELPHI widać jak ładnie zawór reguluje ciśnienie doładowania. Jeszcze raz dzięki Kenobi :) jak i wszystkim co pomogli w temacie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/