T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=13719
Strona 1 z 1

Autor:  mielczarekmateusz [ sobota, 27 sierpnia 2016, 20:26 ]
Tytuł:  t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Witam serdecznie. Mój problem rozpoczął się na stacji benzynowej przy naszym wyjeździe do chorwacji. Auto zgasiłem i nie chciało odpalić. lecz po kilku próbach przekrecam kluczykiem i odpala na dotyk. potem jazda 500 km wszystko ok do kolejnego zgaszenia. ponownie probuje wiele razy krece dluzej nic. nagle za ktoryms przekreceniem łapie na strzał od razu. Docelowo docieram do chorwacji gasze auto chce przeparkowac identyczna sprawa... po wypakowaniu się, wizycie na plazy wracamy na hotel wsiadam w auto pali za kazdym razem na strzał(tym razem silnik był zupełnie zimny). Moje pytanie czy vw t4 2.4d posiada jakiś czujnik zabezpieczający przed przegrzaniem silnika odcinający zapłon? myślałem o imobbilizerze ale po tym jak odpalił na zimnym za kazda próbą raczej go wykluczyłem. proszę o wasze sugestie bo nie wiem czy szukać jakiegoś mechanika tu na miejscu czy po prostu po odpaleniu go nie gasić w żadnym przypadku i jechac do domu. z góry przepraszam za wszelkie bledy i prosze o wyrozumiałość i pomoc.

Autor:  Adampio [ sobota, 27 sierpnia 2016, 21:18 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Pytanie podstawowe, nie kreci czy kręci ale nie pali?

Jeśli to drugie bym sprawdził elektrozawór paliwowy na pompie wtryskowej, bo jak masz immo to na tym zaworze jest czarna skrzynka, która w zależności do sygnału z immo zasila lub nie cewkę tego zaworu.
Pompę widać po wysunięciu do przodu chłodnicy i/lub po zdjęciu wanny. Zawór jest od góry.

Autor:  Kenobi [ sobota, 27 sierpnia 2016, 21:26 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

W najgorszym wypadku odpalanie na zimno i jego brak na ciepło oznacza śmierć pompy wtryskowej, a dokładnie jej głowicy.
viewtopic.php?f=6&t=8576&p=111171&hilit=polanie#p111171

Autor:  ostryt4 [ sobota, 27 sierpnia 2016, 22:34 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

......lub kostka stacyjki

Autor:  Adampio [ sobota, 27 sierpnia 2016, 23:11 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

ale kostka stacyjki to chyba nie "najgorsze"? :)

Autor:  mirek13 [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 09:47 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

mielczarekmateusz napisał(a):
ponownie probuje wiele razy krece dluzej nic. nagle za ktoryms przekreceniem łapie na strzał od razu.


Wychodzi na to, że kręci, a nie odpala.

Dla kostki stacyjki raczej nie miałoby znaczenia czy silnik jest ciepły, czy zimny więc raczej pompa do sprawdzenia.

Autor:  Adampio [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:01 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Przez kostkę podczas pracy silnika płynie cały czas prąd j jak styki już wyjechane to się lubi grzać

Autor:  mirek13 [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:26 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Masz racje, że kostka też się lubi grzać jednak tutaj bardziej wskazuje na pompę. Kostka szybciej stygnie, a odpala dobrze dopiero na wystygniętym silniku.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Autor:  żółf [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:31 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Zerknij jeszcze czy w przewodzie paliwowym nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. A problemy z zimnym/ciepłym mogą być jedynie przypadkiem.

Na zawór możesz podać prąd na krótko wtedy wyeliminujesz wszelkie problemy z elektryką

W każdym razie do domu raczej wrócisz o własnych siłach:)

Autor:  mielczarekmateusz [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:47 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

tak samochód kręci ale nie odpala. Ok tak też myślalem że w silniku którym nie ma zbednej elektroniki problem bedzie leżał po stronie paliwa. W takim przypadku chciałbym bezpośrednio podać prąd na pompę paliwową. w które miejsce podpiąć plusowy kabelek od akumulatora? ps. dioda przy desce rozdzielczej na imobilizerze normalnie mryga. dziś na krótkich odcinkach przejazdu po 10 km odpalal na strzał zarówno cieply jak i zimny. Ogromne dzięki panowie dla was za pomoc. serdecznie pozdrowienia z chorwacji.

Autor:  slimak [ poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 06:12 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Sprawdź bezpiecznik nr 15. On odpowiada za zasilanie elektrozaworu na pompie.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 09:00 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Jak włączasz zapłon i słyszysz cyknięcie pod maską to elektrozawór jak i bezpiecznik jest ok. Wtedy można myśleć o problemie z immo lub samą pompą

Autor:  Krzysiek B [ piątek, 2 grudnia 2016, 15:18 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Witam serdecznie forumowiczów jestem posiadaczem t4 2.4d aab 1993r. (klima, ele szyby, abs )
Otóż mój problem polega na tym że autko na zimnym silniku pali bez problemu ( grzeje świece ) lecz po odpaleniu na zimnym silniku i przejechaniu 2-3 km (nawet nie zdąży się rozgrzać) i zgaszeniu go nie ma grzania świec , nawet kontrolka się nie pali (a powinien raczej grzać świece) . Dodam że auto przy od 0-5'C grzeje świece przez około 10-15 sec na zimnym silniku. Wyczytałem gdzieś że może to być wina
2-pinowego czujnika koło termostatu , ale czy na pewno. Prosił bym o szybką odpowiedz. Z góry dziękuje i pozdrawiam . Krzysiek

Autor:  Kenobi [ piątek, 2 grudnia 2016, 15:21 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Na pewno to ........
Odepnij wtyczkę od czujnika i sprawdź, ta operacja symuluje maksymalny czas grzania świec.

Autor:  Krzysiek B [ piątek, 2 grudnia 2016, 15:34 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Witam kolegę , robiłem tak lecz wtedy bardzo długo grzeje świece . A może mieć na to wpływ spękana otulina od kabla ? sam w sobie ma przejście tyle że jest spękany :)

Autor:  Kenobi [ piątek, 2 grudnia 2016, 15:53 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Krzysiek B napisał(a):
Witam kolegę , robiłem tak lecz wtedy bardzo długo grzeje świece

Oznacza to czujnik do wymiany. Problemy z układem świec żarowych są na forum opisane w 100% włącznie z tabelką oporności czujnika względem temperatury. Poszukaj, poczytaj.
Krzysiek B napisał(a):
A może mieć na to wpływ spękana otulina od kabla ?

Jeśli piszesz o kablu od czujnika to teoretycznie tak bo uszkodzenie kabla może zmieniać oporność układu, a to ma wpływ na długość grzania świec.

Autor:  Krzysiek B [ piątek, 2 grudnia 2016, 16:27 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

Ok dziękuje za szybkie odpowiedzi . Idę i biorę się do roboty :)

Autor:  Radauskas [ wtorek, 6 grudnia 2016, 22:51 ]
Tytuł:  Re: t4 problem z zapalaniem na ciepłym silniku. 2.4d

A test ze schłodzeniem pompy wodą zaliczony ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/