T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 08:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 16:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Witojciez.

Mam taki mały dylemat. W związku z problemem jaki nawiedził mój silnik i podejrzeniem ścinania klina na kole pasowym rozrządu, zajrzałem na ETKA on line i lekko się zdziwiłem.
https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php Sharan 1,9 AFN 1997 grupa 1 obrazek 105-15. Możecie mi powiedzieć gdzie w AFN jest klin tego koła ? Ewentualnie jaki tak jest patent ?

Będę wdzięczny.

Dobra, już wiem. Poszukałem po numerze na obrazkach. Pytanie jednak jest takie:
Jeżeli wycina na kole pasowym to czy na wale też będzie mocno wycięte ? Czy celowo koło jest dużo miększe, żeby nie rzeźbiło wału. Robił już ktoś w tym temacie ?


Ostatnio edytowano czwartek, 30 czerwca 2016, 16:24 przez herman, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 16:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Mi się nie otwiera.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 16:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Tam nie ma klina tylko jest półksiężyc, który tak samo jak klin służy tylko do ustawienia koła. Cały moment obrotowy jest przenoszony przez płaszczyznę wału i koła zębatego. Dlatego też ważne jest aby to było dobrze dokręcone


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 20:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Rozebrane, zdemontowane.
Nie było aż tak tragicznie, wyrobienie na ok 1-1,5 ząbka z jednej strony. Mogłem jeszcze jeździć ;)
Ciekawe jest to, że śruba koła nie trzymała za mocno. Poszła lekko. Wał bez śladów wyrobienia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 20:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
herman sprawdź dokładnie płaszczyznę przylegania wału i koła (czoło wału) Jest możliwość frezowania czoła, mogę Ci podesłać frez gdybyś potrzebował.



Za ten wpis autor Ryś podziękował: herman (piątek, 1 lipca 2016, 00:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Frez obowiązkowo. Moment dokręcania 90Nm+90 stopni. Oczywiście nowe koło i śruba, bez frezowania nawet tego nie składaj.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: herman (piątek, 1 lipca 2016, 00:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 21:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ja swoje koło zakupiłem w ASO, nawet drogie nie było z tego co pamiętam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 23:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Co to znaczy: "bez frezowania nie składaj " ?
Nie bardzo rozumie o czym piszecie. Frezowanie to obróbka polegająca na tym, że usuwa się część materiału. Jeżeli usunę materiał z wału lub koła to będę miał większy luz. Czy coś źle odczytuję ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 23:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Frezem wyrównasz powierzchnię czoła wału na całej powierzchni przylegania do koła zębatego.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 23:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Frezem ? Magnesówką to rozumiem ale frezem ? Przecież ręcznie płaszczyzny nie zrobisz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 00:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
https://www.youtube.com/watch?v=76V2N-ktkd8


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.



Za ten wpis autor grzesiex podziękował: herman (piątek, 1 lipca 2016, 00:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 00:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Ryś napisał(a):
herman sprawdź dokładnie płaszczyznę przylegania wału i koła (czoło wału) Jest możliwość frezowania czoła, mogę Ci podesłać frez gdybyś potrzebował.

Wiesz co ? Chętnie skorzystał bym z freza ale czas mnie nagli. Oczywiście płace jak za prezydenta ;)
Ewentualnie skąd można wyhaczyć takiego freza ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 00:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Na allegro od ręki ale drogo, ewentualnie popytaj po okolicznych warsztatach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 05:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
herman napisał(a):
Rozebrane, zdemontowane.
Nie było aż tak tragicznie, wyrobienie na ok 1-1,5 ząbka z jednej strony. Mogłem jeszcze jeździć ;)
Ciekawe jest to, że śruba koła nie trzymała za mocno. Poszła lekko. Wał bez śladów wyrobienia.


Koło bezwzględnie do wymiany, widać że było niedokręcone należycie...

ps. 490 - 650zł za taki frez to żart... ale cóż.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 14:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Koło mam nowe, śruba nowa "Febi". Freza raczej nie będę miał ale mam ciekawy środek do połączeń współosiowych (taki wypełniacz). Także bez frezowania ale na klej. Klej do gwintów również. Klucz dynamometryczny musiałem pożyczyć, bo mój odmówił posłuszeństwa. Teraz tylko ustawianie całości i .... jak zobaczycie w okolicach Katowic taki wielki grzyb to znaczy, że skończyłem właśnie robotę. Wiecie jak postępować: znaleźć wgłębienie w ziemi i głową w kierunku epicentrum ;) :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 14:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
O kant tyłka taka robota, będziesz to robił jeszcze raz. Zobaczysz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 14:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Aż taki problem z tym frezem ?
Koło może mieć bicie jak płaszczyzna nie będzie odpowiednia przez co pasek dostanie po d....


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 14:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Probe041 napisał(a):
O kant tyłka taka robota, będziesz to robił jeszcze raz. Zobaczysz


Cóż ja Ci poradzę ... wpadnij z frezem koło 17:00. Inaczej nie dam rady.
Na następny raz postaram się mieć taki frez ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 15:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
widzisz ten czerwonawy nalot na płaszczyźnie styku koła i wału? i ten wygnieciony fragment na "cięciwie" otworu w kole... to znak że połączenie "pływało"...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 15:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Z symeringu czasem się nie leje ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB