T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 listopada 2014, 17:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2014, 10:26
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam problem z niskim ciśnieniem oleju w VW T4, które wynosi 1 bar, a przy zimnym silniku 1,5 bar. Czy tak może być, i ewentualnie może ktoś zna przyczynę zapalania się kontrolki oleju przy ciepłym silniku (ta kontrolka zapala się nieregularnie). Już wymieniłem czujnik oleju i naprawiłem u mechanika alternator, po sprawdzeniu komputerowo błędów również nic nie wyszło. Może ktoś pomoże i podzieli się swoją wiedzą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 listopada 2014, 18:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
temat, nie raz omawiany
poszukaj
oprócz tego wypadało by napisać jak był robiony pomiar ciśnienia, przy jakich obrotach masz te wartości które napisałeś


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 15:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2014, 10:26
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pomiar był robiony na wolnych obrotach, a po dodaniu obrotów wzrastało ciśnienie minimalnie około 1 bar zarówno na ciepłym silniku jak i na zimnym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ciśnienie mierzymy na ciepłym silniku przy 2tyś obrotów i minimum to 2 bary, a najlepiej jak jest 3, potem wraz ze wzrostem obrotów powinno rosnąć do 5-6 barów,
jeśli tak nie jest to trzeba szukać przyczyny mechanicznej, skoro elektryczne wykluczyłeś i proponuje z takim ciśnieniem oleju nie jeździć bo silnik pójdzie do remontu jeśli już nie jest za późno - poczytaj forum
niestety ciśnienia oleju nie zdiagnozujesz kompem,
jeśli przy 2tyś obrotów ciśnienie w układzie spada poniżej 1.5 bara ( ile mnie pamięć nie myli ) to zapala się kontrolka


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 23:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2014, 10:26
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No to czeka mnie wymiana pompy oleju.
Tylko zastanawiam się dlaczego na czujniku jest podany tak jakby zakres działania czujnika 0,50-0,85 bar.
Czy wiesz o co w tym chodzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 grudnia 2014, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2014, 10:26
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.
Cały czas jestem w trakcie usuwania usterki związanej z ciśnieniem oleju i okazało się że przez słabe ciśnienie porysowane mam dwie panewki główne .
Wymieniam komplet ale mam problem ze zdobyciem info. na tema momentu dokręcania panewek głównych i korbowych.
Jak ktoś wie to proszę o pomoc.
Z góry dziękuje!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 08:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2014, 10:26
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ze śrubami sobie poradziłem. Wymieniłem pompę oleju, panewki główne bo na korbach były ok. poskładałem i co LIPA !!!
Nadal jest słabe ciśnienie. Mam silnik 2,5 tdi ACV jest tylko jeden czujnik w bloku i tam dokonuje pomiaru.
A o ciśnieniu po dodaniu obrotów(5 bar) to mogę zapomnieć bo barometr trochę skaczę ale nie rośnie.
Gdzie te silniki mogą gubić jeszcze ciśnienie ?
Czy szukać problemu na górze przy wałku rozrządu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 21:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na korbach patrzyłeś na stopce i na korbie od góry czy tylko na stopce, a na głowicy może gubić ciśnienie na popychaczach jak gniazda wywalone


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 stycznia 2015, 20:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2014, 10:26
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Opiszę jeszcze raz mój problem tylko że teraz napiszę co już zrobiłem.
1. Tak jak wyżej,wymieniłem panewki główne bo dwie były leciutko przytarte a na korbach sprawdziłem i były ok. ( odkręciłem tylko jedną)
2. Pompa, czujnik nowe.
3. Alternator wymieniony.
4. Zegary, komputer, akumulator zamieniałem - to samo
No i teraz najważniejsze,czerwona kontrolka zapala mi się w momencie jak silnik osiągnie maksymalną temperaturę.
Czyli jak na liczniku wskaźnik temperatury pokazuje 90 stopni to po przejechaniu około 5 km dopiero wtedy się zapala czerwona kontrolka oleju i najczęściej powyżej 2 tyś. obrotów.
Dzisiaj mierzyłem ciśnienie właśnie na takim rozgrzanym silniku i pokazało na początku 0,9 bar takie jak ma być a jak trochę po gazowałem i na manometrze spadło do 0,4 bar - 0,5 bar - mam silnik z jednym czujnikiem ciśnienia oleju pod waku pompą ,koło pompy wtryskowej.
Ale nie dałem za wygraną i wkręciłem manometr nad filtrem oleju z tyłu silnika tam gdzie jest zaślepka na klucz 14mm i tam pokazało około 5,5 bar 6 bar na wolnych obrotach a jak dodałem gazu to ponad 7 bar.
Dodam że zakres działania czujnika ciśnienia oleju to 0,55 - 0,85 bar tak jest na nim napisane.
Nawet wlałem olej 15w40 z normom 505 00
Na górze nic jeszcze nie sprawdzałem czyli w głowicy.
Zostało mi jeszcze do sprawdzenie instalacji elektryczna i wymiana turbiny.
JAK MACIE JAKIEŚ POMYSŁY TO PROSZĘ O POMOC.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB