T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Czyszczenie dolotu
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=1058
Strona 2 z 9

Autor:  Johnny [ sobota, 26 marca 2011, 01:41 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Wszystko w porządku panowie, ale w żaden sposób nie odpowiedzieliście na moje pytania ;)

Autor:  chmielik [ sobota, 26 marca 2011, 01:49 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Johnny napisał(a):
Może ktoś się orientuje, czy zawór egr jest taki sam w TD i TDI ? Chodzi mi o to, czy http://allegro.pl/zaslepka-zaworu-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i1526798096.html taka zaślepka będzie pasowała do mojego auta? Sprzedawca odpisał 'raczej tak' ale chciałbym, żeby ktoś obeznany to potwierdził/zanegował.

I druga sprawa - odnośnie uszczelek pod kolektor - jak powiem w sklepie jaki mam silnik to mi dobiorą prawidłowe, czy raczej trzeba będzie zdjąć starą i pokazać o co chodzi? W ogóle w pierwszym lepszym motoryzacyjnym kupie takie uszczelki czy tylko serwis?


Raczej tak ale po co ci to ....jak masz szlifierkę kątową i wiertarkę to sam sobie zrobisz tylko nie z puszki po <beer> bo za cienka ciut grubsza musi być.
Tak jeżeli podasz kod silnika to ci dobiorą ...powinni to sprawdzić w katalogu i raczej się nie mylą, nie musi być serwis wystarczy dobry sklep...

Autor:  Johnny [ sobota, 26 marca 2011, 02:16 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Ok, dzięki za odpowiedź. / Pewnie że nie jest filozofia samemu zrobić, ale jak mogę kupić gotowca za 7zł... ;)

Autor:  wilu8 [ sobota, 26 marca 2011, 09:00 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Pasuje idealnie sam taki założyłem a uszczelki to kupujesz materiał na uszczelki tzw. igielit w sklepie w częściami do sprzętu rolniczego

Autor:  Robin [ sobota, 26 marca 2011, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Mam już wyczyszczony dolot i jest rewelacja, samochód ciągnie od 1800 obr. i poprawiła się zdecydowanie elastyczność, nawet inaczej silnik brzmi. Polecam zdecydowanie tą procedurę ale równocześnie trzeba mieć sprawny przepływomierz bo on też sporo przycina.

Autor:  robcio27053 [ sobota, 26 marca 2011, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

ja też dzisiaj wyczyściłem dolot właśnie wróciłem z trasy i jestem mile zaskoczony teraz to sie zbiera moja FORMUŁKA

Autor:  Kenobi [ sobota, 26 marca 2011, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

czy i jakie napotkaliście ewentualnie problemy z odkręceniem samego kolektora dolotowego od głowicy ??
co robiliście z syfem który jest w głowicy na łączeniu z kolektorem co by nie wpadł pod zawory ??

Autor:  robcio27053 [ sobota, 26 marca 2011, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

problem jest z odkręceniem śrub za turbo sprężarką kiepskie dojście
ja głowicy nie ruszałem bo nie było tragedii.

Autor:  b8tz [ niedziela, 27 marca 2011, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Kenobi napisał(a):
co robiliście z syfem który jest w głowicy na łączeniu z kolektorem co by nie wpadł pod zawory ??


Skrobanie + odkurzacz przemysłowy. Ale silnik miałem wyjęty z samochodu.

Autor:  maverickt4 [ niedziela, 27 marca 2011, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Czytam że sporo korzyści z czyszczenia dolotu i chyba też się za to zabiorę przy okazji jak będę wyjmował skrzynię biegów.

A podpowiedzcie jeszcze jak przeczyścić IC aby to zrobić za jednym razem? Macie jakieś sprawdzone sposoby?

Autor:  grzesiex [ niedziela, 27 marca 2011, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

IC się tak nie "paskudzi" ponieważ spaliny dołączają do dolotu "za" IC. Sam tłusty nalot wewnątrz IC można doskonale wymyć czymś takim: http://allegro.pl/zmywacz-uniwersalny-w ... 74693.html

Autor:  maverickt4 [ niedziela, 27 marca 2011, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Wiem wiem, ale chce też go przeczyścić skoro będzie zdemontowany. Z zewnątrz to się sprężarką przedmucha a w środku jak ?

Autor:  Johnny [ niedziela, 27 marca 2011, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

robcio27053 napisał(a):
czy i jakie napotkaliście ewentualnie problemy z odkręceniem samego kolektora dolotowego od głowicy ??


Ja wczoraj sie mierzyłem z tym zagadnieniem, uszczelki pokupowałem, pół dnia rozkręcałem i wyłożyłem sie na jednej śrubie trzymającej kolektor - pięć poszło, a szóstej ukręciłem łepek no i mam problem teraz. Ale niedługo będe dawał turbinę do zrobienia, to poprosze żeby ją tam spróbowali ruszyć.

Jak ktoś wyżej napisał, ze względu na turbinę trudno się dostać do śrub, szczególnie do trzeciej z lewej, ale długi imbus pomaga.

Autor:  toudi100 [ piątek, 15 kwietnia 2011, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Ja dzisiaj z nudów wziąłem się za dolot.powiem szczerze że z wyciągnięciem nie ma większego problemu no może tylko te dwie śrubki przy turbinie ale jak już poszły to później palcami odkręcałem .U siebie nie mam IC na górze to wypiąłem tylko wąż od turbiny i od filtra powietrza.Gorzej mi idzie czyszczenie ,bo już dwa wyciory przekręciłem i teraz czekam na dwa kolejne.Mnie się wydaje że dużo syfu nie było ale zobaczę czy będzie różnica podczas jazdy
to fotka jak wygląda jeden kanał prawie wyczyszczony

Autor:  pacark [ piątek, 15 kwietnia 2011, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

czy to prawda że z zaślepionym EGRem silnik wolno się nagrzewa?

Autor:  chmielik [ piątek, 15 kwietnia 2011, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Nie prawda nagrzewa się normalnie

Autor:  Silvestro [ niedziela, 17 kwietnia 2011, 21:05 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

da coś takie czyszczenie w 1.9 TD??? bo chyba większość z was czyści w 2,5...

Autor:  czoper [ poniedziałek, 5 marca 2012, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Pozwolę sobie odgrzać kotleta gdyż przymierzam się do wyczyszczenia dolotu i kolektora(egr już zaślepiony)Czy dużo jest roboty z wyciągnięciem intercolera w 2.5 TDI(151KM)i w jaki sposób czyściliście go w środku.Może ktoś jeszcze dopisze jakiś sprawdzony patent na wyczyszczenie kolektora w środku(używane specyfiki,narzędzia)Wiem,że trochę już było na ten temat,ale dyskusja zakończyła się jakiś czas temu,więc może warto by było wnieść jeszcze coś nowego.Myślę,że temat jest dość ważny dla dobra naszych <vw> więc wiedzy nigdy za mało.

Autor:  FocusMED [ poniedziałek, 5 marca 2012, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Najpierw moczysz w nafcie a potem zmywaczem do tarcz hamulcowych.

Autor:  czoper [ sobota, 7 kwietnia 2012, 09:26 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Tak więc stało się-i ja wziąłem się za czyszczenie dolotu(przy okazji prac związanych z wyjęciem turbiny i tak część rzeczy miałem na wierzchu więc poszedłem na całość <38> )Wczoraj wykręciłem kolektor ssący i umieściłem na noc w ropie(z braku nafty,mam nadzieję,że trochę odmoknie)Sam kolektor wyszedł bez większych problemów,jedynie te dwie śrubki przy turbinie zajmują chwilę,a kolektor wyglądał,niezbyt ładnie.Pierwsze 3 kanały,licząc od strony wlotu,jeszcze jako tako,lekki nalot,ale czwarty już gorzej,a piaty zaklejony strasznie(aż dziwne,że ten samochód miał jeszcze takiego buta)Podobnie wygląda wlot do głowicy i tego obawiam się najbardziej.Muszę to jakoś wyczyścić i teraz nie wiem:czy lepiej wziąć jakiś skrobak+odkurzacz i spróbować to odsysać na bieżąco,czy psikać sprayem rozpuszczającym taki syf i przedmuchiwać kompresorem może?Kolektor myślę,że bez problemu dam radę-oprócz ropy,mam różne specyfiki w sprayu więc myślę,że pójdzie.Wszystkie rury też przeczyszczę,choć tam jest tylko lekki nalot olejowy.Więc myślę,że IC będzie wyglądał podobnie.Nie bardzo uśmiecha mi się rozbierać przód celem go wyciągnięcia,więc chyba tylko spróbuję spray+sprężone powietrze.Dziś dalszy ciąg tej nierównej walki <śmiech> o efektach dam znać.

Strona 2 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/