T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Czyszczenie dolotu https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=1058 |
Strona 1 z 9 |
Autor: | Robin [ czwartek, 9 grudnia 2010, 18:49 ] |
Tytuł: | Czyszczenie dolotu |
Nawiązując do rozmowy ze zlotu w Pokrzywnej, rzucam temat : Czyszczenie układu dolotowego. Ostatnio miałem okazję się przejechać caravelką i byłem zdziwiony jej mocą a wlaściciel powiedział że właśnie wyczyścił układ dolotowy, który był cały zasyfiony. Proszę zatem znawców tego zagadnienia o kilka wskazówek co po kolei należy demontować i jak to ustrojstwo porządnie wyczyścić, aby tchnąć nowego ducha w nasze T4 Chciałbym to zrobić sam, bo wtedy jest gwarancja że to będzie wyczyszczone a nie tylko "popsikane". Może ktos podrzuci jakieś rysunki i co tam wypada wymienić, np uszczelka ?? Dodatkowo jeszcze raz znalazłem fajny opis zaślepienia EGR co by znowu nie musieć czyścić http://www.t4-wiki.de/wiki/Abgasr%C3%BC ... tilllegung) |
Autor: | Robin [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Co to, taki ładny temat zapodałem... nie wierzę że nikt nie chce poprawić osiągów swojej T4 poprzez w/w czynność , stefany, Kenobi do roboty Panowie i proszę o śliczną instrukcję |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
zabieram się do tej operacji od wiosny, uszczelki itp. kupione, tylko czasu nie było, bo na bieżąco jakieś awarie musiałem usuwać, a teraz to jest zima i nie ma gdzie tego zrobić, nie mam ogrzewanego pomieszczenia warsztatowego co do tego jak to zrobić to dopóki sam nie zweryfikuje metodą improwizacji tego co tu i ówdzie wyczytałem nie wypowiadam się jednego jestem pewien trzeba to zrobić bardzo dokładnie i ostrożnie, aby po tej operacji żadnego niezauważonego syfa nie wtłoczyło do cylindrów bo jak się nie wypali to po wypluciu może poharatać turbinkę, a także co by zaworu jakiegoś nie podparło |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Jak wyczyścić i trochę więcej info (niestety golf nie T4) znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... +kolektora |
Autor: | wilu8 [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Po czyszczeniu proponuje założyć dodatkowy separator par oleju ,zaślepić EGR . Co do samego czyszczenia to też sie przymierzam do czyszczenia w passacie , i napewno trza demontować kolektor i intercoler a do rur sobie myślę zrobić coś w rodzaju wyciora i przelecieć wszystkie przewody |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
no jak już temat się na przyszłość rozkręca to ja bym chętnie z lenistwa, żeby nie szukać przyjął od kogoś info jak po kolej ustawiać tłoki kręcąc wałem co by zawory były zamknięte w celu oczyszczenia już samego dojścia w głowicy to znaczy chodzi o to jak najprościej znaleźć GMP 1 tłoka i jaka jest potem kolejność następnych ( wstyd się przyznać ale nie mam pojęcia jaka jest kolejność zapłonów ) |
Autor: | CD38 [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Ja czyściłem u siebie dolot. Zacząłem od IC , poprzez EGR a na kolektorze dolotowym kończąc. Używałem różnych specyfików (nafta , benzyna ekstrakcyjna, zmywacz uniwersalny (wurth). Oczywiście najwięcej syfu było w kolektorze miejscami osad ok 1cm , ale po wyczyszczeniu błyszczał się jak z fabryki . Po czyszczeniu EGR obowiązkowo zaślepiony. |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 13 grudnia 2010, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Zawsze można ten syf po zdemontowaniu kolektora wypalić : D http://www.youtube.com/watch?v=reJmZQwR0MA |
Autor: | wilu8 [ wtorek, 14 grudnia 2010, 00:05 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Jak jest procedura takiego czyszczenia? czym on tam podlewa żeby się wypaliło |
Autor: | CD38 [ wtorek, 14 grudnia 2010, 00:20 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Z tego co widać to palnik na gaz propan-butan + powietrze z kompresora |
Autor: | Robin [ wtorek, 14 grudnia 2010, 09:10 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
O, dzięki chłopaki, myślę że temat każdemu się przyda. Ja EGR mam zaślepiony, ale nie czyściłem dolotu a jak się przejechałem innym T4 po takiej operacji to myślałem że ma chipa, tak jak u Ciebie Kenobi na teście w Pokrzywnej myśleliśmy. Dlatego piszmy co kto wie w tym temacie, może go nawet "przykleić" jako instrukcje serwisową czy coś, bo uważam, że gra warta świeczki . He, he dobre to wypalanie, coś dla Andrewy1 |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 14 grudnia 2010, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
moim zdaniem takie wypalanie jest niedopuszczalne, kolektor dolotowy nie jest przystosowany do przyjęcia takiej temperatury, poza tym czytałem że jest on od wewnątrz czymś jakby "impregnowany" i taka procedura jak i zbyt mocne "wydłubywanie" może to uszkodzić |
Autor: | daxo [ niedziela, 19 grudnia 2010, 01:24 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
A czy takim wypalaniem nie odkształci się kolektor to tez nie powiedziane |
Autor: | krop [ środa, 22 grudnia 2010, 12:13 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
witam mam male pytanko , mianowicie jaka jest roznica miedzy zaslepka z blachy a zaslepka z tworzywa termoizolacyjnego? tzn ktory byscie polecili ? zalanczam tutaj 2 aukcje z allegro http://allegro.pl/zaslepka-egr-silniki- ... 30149.html http://allegro.pl/zaslepka-egr-tdi-vw-a ... 66805.html i jeszcze na koniec jedno pytanko, czy jakby zalozyl z tego tworzywa to nie musze dawac uszczelek ?(o ile jest tam jakas uszczelka) |
Autor: | lukasz.my [ czwartek, 23 grudnia 2010, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Hm...moja Caravella ma super kopa...102 koniki ....ten odgłos silnika....zakochac się idzie, ale do rzeczy, jeśli ma się praca silnika poprawic i moja "Niunia" ma byc szczęśliwsza, też wyczyszczę w wolnej chwili, jednak mam jedno pytanie po co zamykac egr. Proszę o wyjaśnienie |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 23 grudnia 2010, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
krótko pisząc po to aby co 50 tyś nie czyścić dolotu i mieć kopa z dołu, a jak masz EGR nie zaślepiony i dolot nie czyszczony to twoja niunia na pewno nie ma takiego kopa jak moja a temat czy zaślepiać czy nie to trzeba zrobić oddzielny temat bo co osoba to inna teoria |
Autor: | lukasz.my [ czwartek, 23 grudnia 2010, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Zgadzam się co do tego by założy nowy temat, a nawet co do tego że może to by instrukcja serwisowa. A kopa to ma zajefajnego, przy pełnym obciążeniu zbiera się jak lala, próbowałem wczoraj...sam jestem pełen podziwu... EDIT: Pełen podziwu....bo chciałem 150 koników..ale wystarczy. |
Autor: | Johnny [ piątek, 25 marca 2011, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Może ktoś się orientuje, czy zawór egr jest taki sam w TD i TDI ? Chodzi mi o to, czy http://allegro.pl/zaslepka-zaworu-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i1526798096.html taka zaślepka będzie pasowała do mojego auta? Sprzedawca odpisał 'raczej tak' ale chciałbym, żeby ktoś obeznany to potwierdził/zanegował. I druga sprawa - odnośnie uszczelek pod kolektor - jak powiem w sklepie jaki mam silnik to mi dobiorą prawidłowe, czy raczej trzeba będzie zdjąć starą i pokazać o co chodzi? W ogóle w pierwszym lepszym motoryzacyjnym kupie takie uszczelki czy tylko serwis? |
Autor: | daxo [ piątek, 25 marca 2011, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Jeśli masz sprawny zawór egr ,to po prostu odetnij mu podciśnienie ja włożyłem kulkę z łożyska zaraz przy zaworku zwrotnym ,i poprawiły się hamulce bo gdzieś na tych plastikowych pierdołach gubił podciśnienie , |
Autor: | peters [ sobota, 26 marca 2011, 01:27 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Ja zabralem sie za to chyba z rok temu to bylo.Odkrecilem po kolei IC i te grobe weze powietrzne. Odkrecilem kolektor z grubsza zebralem syf jakims 'skrobakiem' Potem odpalilem myjke i wymylem.Natepnie tluszcz usunolem benzyna.Jesli jeszcze cos zostalo (gdyz nie wszystko jest widoczne i w zasiegu dyszy w lancy) to czynnosc powtarzalem az do osiagniecia wymaganego rezultatu. EGR wymylem w benzynie i zaslepilem od strony wydechu blacha nierdzewna ok.2mm.Zalozylem uszczelke od strony zaworu i zaczolem montaz. Gdy zakladalem kolektor do glowicy tam gdzie to bylo potrzebne wyczyscilem sprezonym powietrzem (gdyz w kanalach glowicy tez byl szlam) To co wpadlo na tloki to sadze ze znikoma ilosc. |
Strona 1 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |