T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 maja 2012, 22:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Wszystko ma plusy i minusy. Oczywiście ręcznie doczyścisz do połysku ale nie wszystko. Poza tym ten połysk to tak "psu na budę" bo i tak po tygodniu albo trzech wszystko w środku będzie czarne. No i przy okazji poświęcisz na to cały lub nawet kilka dni. Czyszczenie chemiczne może nie doczyszcza do połysku ale z pewnością jest w wielu przypadkach w stanie udrożnić to co przypchane i uruchomić to co jest unieruchomione. I wcale nie uważam tego za półśrodek. Mój znajomy własnie tym ustrojstwem odblokował zacinającą się turbinę ( geometrie ) w Fordzie Mondeo. Po czyszczeniu śmiga już ponad rok i wszystko jest ok. Więc czy to jest półśrodek? Poza tym przeczyszczenie ręczne dolotu, EGRa, i turbiny ( wszystko z demontażem ) to robota na 1-3 dni- w zależności od auta. Jeśli robisz sam- poświęcasz czas, jeśli zlecisz mechanikowi- zapłacisz za ten czas. A czyszczenie chemiczne 2-3 godziny i 300,- zł.
P.S.
A jak wyczyściłeś kanały wlotowe w głowicy i zawory z nagaru? <38>


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)



Za ten wpis autor Radauskas podziękował: Wrzos (piątek, 2 czerwca 2017, 23:21)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 maja 2012, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam,
wcześniej wlewałem do paliwa specjalny preparat chemiczny na EGR i czyszczenie turbiny, który miał za zadanie wydalenie "syfu" ze środka. Na tym preparacie zrobiłem pare tysięcy km. Po rozkręceniu dolotu i EGR-u, preparat ten nie był wstanie tego wszyskiego wyczyścić, a jedynie zmiękczył, co spowodowało że nie miałem problemu z wyczyszczeniem dolotu z kanału głowicy (można było spokojnie wybrać palcem, gdyż było miękkie jak masło) dlatego zajęło mi to tylko 8 godz. Resztę wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i na wszelki wypadek użyłem odkurzacza przemysłowego.
Wiem że to nie w temacie, ale dziś wywaliłem kata, który nie wygladał na katalizator-był zatkany i spalony.

Pozdrawiam
Sara


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 17:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
A czy w silniku 1.9TD zaślepienie egr i czyszczenie dolotu pomoże coś?? <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 19:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
KrzySieK viewtopic.php?p=11865#p11865


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam, jak wyżej opisałem, choć nie opisywałem tego jak wywaliło katalizator, który po prostu zapchał mi rurę. Po wszystkich zabiegach, oczywiście pojechałem testować auto i co ciekawego zobaczyłem, w czasie jazdy, że przed wszelkimi zabiegami czyszcenia, moje auto jeździło przy obrotach 3tys. a miałem na liczniku 120km/h na prostej drodze, a teraz mam przy tych samych obrotach - 140 km/h Testując dalej na 5 biegu przy 130 km/h dodając gazu i to nie dużo, czułem jak wbijam sie w fotel, osiągnąłem prędkośc 185 km/h i jeszcze miałem zapas gazu, ale obawiałem się, że boczne wiatry by mnie zdmuchnęły i warunki były kiepskie, także warto podjąć się wyczyszczenia dolotu, egr i wywalenia katalizatora. Próbowałem jak najbardziej fachowo i do zrozumienia opisać. <26>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 21:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jeżeli przy 3tyś obrotów miałeś 120km/h to nie ma możliwości żebyś teraz miał 140km/h na tym samym biegu bo przełożenia skrzyni się nie zmieniły.
Jeżeli przekładnia mechanicznie fizycznie daje 120km/h przy 3tyś obrotów to chociaż byś na głowie stanął to fizyki nie zmienisz.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Powtarzam to co zauważyłem, że na prostej drodze na 5 biegu na 3tys obrotów licznik mi wskazywał 120 km/h i teraz na takiej samej drodze na tym samym 5 biegu licznik mi pokazuje 140 km/h. Dlatego o tym piszę, bo zawsze jeźdżiłem oszczędnie 120 km/h i widziałem ile dokładnie kreskę na obrotomierzu 3 tys obrotów. I co jeszcze zauważyłem - spadło mi spalanie. Nie raz na autostradzie jechałem między 150-160 km/h i strasznie mi wskazówka szła w dół od paliwa, a teraz się to nie dzieje. Nie potrafię tego inaczej wytłumaczyc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 21:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja potwierdzę to co napisał FocusMED
nie ma takiej możliwości, przy danych obrotach na danym biegu będziesz poruszał się zawsze z tą samą prędkością bez względu czy zmniejszysz w samochodzie moc do 20km czy zwiększysz do 1000km różnica będzie tylko w czasie w jakim dane obroty uzyskasz i co za tym idzie przypisaną im prędkośc

a spalanie ci spadło bo silnik zużywa mniej mocy na pokonanie oporów gazów wydechowych na kataliztorze, oraz na przepchanie powietrza przez zasyfiony kolektor dolotowy - turbina przy mniejszych obrotach daje więcej powietrza

oprócz tego przy skrzyni biegów montowanej do AHY w multivanie nie ma możliwości abyś miał przy 3000tys tylko 120 km/h, masz dłuższą skrzynie ode mnie, a u mnie przy ACV przy 3000obr na 5 biegu mam 130 km/h


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam,
zgadzam się z przedmówcami że fizycznie jest to niemożliwe-to w tym wypadku albo mam coś z obrotami silnika lub też coś jest nie tak z licznikim.
Przy okazji będą w warsztacie sprawdzę co może byc powodem powyższego problemu.

Pozdrawiam
Sara


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2012, 15:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam, sprostowanie do nie wiedzy i głupoty, nie wiem skąd mi się wzięło te 3 tys. i 120 km/h. Pozdrawiam. Temat obrotów do kosza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 18:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
Panowie będzie to pasowało do ABL-a????

http://allegro.pl/zestaw-zaslepka-egr-t ... 43401.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Będzie ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Silvestro (sobota, 10 listopada 2012, 08:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 00:21 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Temat jest kontrowersyjny gdyz jestem na innym forum zalogowany gdyz posiadam inny samochód i kolega wesol ze Szczecina twierdzi ze czyszczenie dolotu nie ma sensu, bardziej ważny jest wydech. Co wiecej Ci co tuninguja auta potrafią takie same moce uzyskać z aut które maja dolot wyczyszczony i takie same z aut co maja dolot zasyfiony jaki świat nie widział. Moim zdaniem lepiej miec czysty i juz. Sam mam wymyty myjka i zaślepiony EGR. Nie wiem co o tym sadzić ? Moze tu konstrukcja silnika ma znaczenie. Co innego vw T4 na pompie VP a co innego na PD. Nie wiem. Jak kolega wesol zaczął sypać szczegółami to zwątpiłem. Ale dla świetego spokoju i czystego sumienia lepiej miec czysty dolot.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 14:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Z góry przepraszam za ewentualną ignorancję ale Wujek Gógiel sugeruje, że mój silnik (2,4D) nie ma zaworu ERG, ergo nie grozi mu zasyfianie dolotu :)
Mam rację?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 15:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
AAB nie ma EGRu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 16:50 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Co nie znaczy ze nie mozesz przeczyścić kolektora ssącego w 2,4D. Nawet nie jest to zabronione.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 16:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A co tam niby ma być w tym dolocie Peters do czyszczenia? :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 16:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ubiegł mnie Probe041 ;)
ZTCW to dolot jest zabezpieczony filtrem powietrza i dlatego dokształciłem się w temacie EGR żeby wreszcie zrozumieć problem brudzenia dolotu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 19:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Filtr nie zatrzymuje wszystkich pyłków plus odma czyli odprowadzenie skrzyni korbowej i po xx latach jest co czyscić, nawet jezeli jest to tylko 2.4 AAB


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 19:40 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Victus napisał(a):
Filtr nie zatrzymuje wszystkich pyłków plus odma czyli odprowadzenie skrzyni korbowej i po xx latach jest co czyscić, nawet jezeli jest to tylko 2.4 AAB

Dokładnie ,wszystko przez odme.Miałem ten motor to wiem co tam był za cyrk. Szlam olejowy nagar jakby bo najgorszym oleju silnikowym to tylko przedsmak. Moze nie każdy 2,4D ale w moim troche tego było.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB