T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 15:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Po szczęśliwym zakupie T4 Caravelle jednak szczęściu trzeba trochę pomóc :P
Niedomaga turbo a konkretniej powyżej 3tyś obr. szczególnie na jeszcze całkowicie niedogrzanym silniku turbo przeładowuje po czym ECU go wyłącza jest totalny brak mocy powyżej 2tyś obr. aż do czasu zgaszenia i powtórnego odpalenia silnika.

- Sprawdziłem sztangę od gruszki pracuje płynnie ale dosyć siły trzeba włożyć aby ją poruszyć ( zgaszony silnik )
- Sprawdziłem przewody podciśnienia wydają się OK

Dodam że mam oryginalny katalizator i EGR niezaślepiony przebieg 420.000km

Posiadam DELPHI DS150E po diagnozie w załączniku odczyty wraz z wykresami

Na moje oko po przekroczeniu 3300obr. turbo przeładowuje i powstaje problem <q> jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny... ? Turbo, zawór, podciśnienie doradźcie od czego zacząć ?

P.s Jeśli koledzy moglibyście rzucić okiem na błędy od klimy które wyłapał komputer i zasugerować gdzie co jest i jak sprawdzić byłbym wdzięczny. Z góry dzięki :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 16:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Pewnie zaworek N75. Miałem ostatnio to samo i po wymianie problem znikł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 16:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Od wężyków zacznij


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 16:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
orel11 napisał(a):
Pewnie zaworek N75. Miałem ostatnio to samo i po wymianie problem znikł.


Jest możliwość jakoś go sprawdzić bez konieczności zakupu nowego i podmiany ?

Probe041 napisał(a):
Od wężyków zacznij

Wężyki wizualnie sprawdziłem wydają się OK ale na wszelki wypadek kupiłem 2m przewodu podmienię dla pewności.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 16:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Który to rok jest? Jak przed 99 to wężyk w ECU też trzeba sprawdzić


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 16:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Po pierwsze jeszcze membrana w gruszce turbiny do sprawdzenia.
Po drugie na forum jest o tym problemie napisane sporo.
Co do sprawdzenia N75 i gruszki to ostatnio taki patent wymyśliłem:
- podłączamy sprężarkę do wężyka zdjętego z turbiny tego co idzie do N75 z ciśnieniem maks 1 bar
- podłączamy vaga i odpalamy BS grupy 11 po włączeniu silnika co uruchamia otwieranie i zamykanie N75
- patrzymy czy sztanga chodzi
- jeśli nie to aby wykluczyć uszkodzenie gruszki przepinamy sprężarkę do wężyka idącego do niej z N75
- jeśli sztanga chodzi to padnięty N75 jeśli nie to membrana w gruszce


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 17:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Który to rok jest? Jak przed 99 to wężyk w ECU też trzeba sprawdzić

W PDF'ach z załączników jest rocznik samochodu, końcówka grudnia 2000r po VIN'ie z DELPHI 2001r

Kenobi napisał(a):
Po pierwsze jeszcze membrana w gruszce turbiny do sprawdzenia.
Po drugie na forum jest o tym problemie napisane sporo.
Co do sprawdzenia N75 i gruszki to ostatnio taki patent wymyśliłem:
- podłączamy sprężarkę do wężyka zdjętego z turbiny tego co idzie do N75 z ciśnieniem maks 1 bar
- podłączamy vaga i odpalamy BS grupy 11 po włączeniu silnika co uruchamia otwieranie i zamykanie N75
- patrzymy czy sztanga chodzi
- jeśli nie to aby wykluczyć uszkodzenie gruszki przepinamy sprężarkę do wężyka idącego do niej z N75
- jeśli sztanga chodzi to padnięty N75 jeśli nie to membrana w gruszce

Ciekawy sposób <18> muszę sprawdzić tylko czy mój DELPHI ma możliwość testu otwierania i zamykania N75
Czyli tak... z zewnętrznego kompresora nabitego na 1bar podłączam najpierw ciśnienie "przed" zaworem N75 w miejscu gdzie idzie do niego ciśnienie z turbiny, załączam test obserwuje czy sztanga pracuje jeśli brak reakcji podłączam ciśnienie 1bar z zewnętrznego kompresora bezpośrednio do gruszki i wtedy bez względu na obroty czy test BS grupy 11 sztanga powinna zmienić swoją pozycję a po odłączeniu ciśnienia powrócić do pierwotnego stanu. ? Wszystkie powyższe czynności powinny zostać przeprowadzone po odpaleniu silnika na wolnych obrotach ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 października 2016, 17:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dokładnie tak jak napisałeś.
Po odpaleniu silnika to tylko test vagiem całości, samą gruszkę można sprawdzić na wyłączonym.
Co do delphi to nie mam pojęcia, ja używam VCDSa na laptopie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: ArczeX (poniedziałek, 24 października 2016, 21:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2016, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wielkie Kenobi zacząłem wszystko sprawdzać tak jak w Twoim opisie okazało się że przyczyną przeładowywania turbo był przewód znajdujący się zaraz przy turbosprężarce wizualnie wyglądał całkiem dobrze jednak tuż przy łączeniu był pęknięty... Przezornie wymieniem wszystkie przewody idące do jak i z N75 teraz po podłączeniu pod DELPHI widać jak ładnie zawór reguluje ciśnienie doładowania. Jeszcze raz dzięki Kenobi :) jak i wszystkim co pomogli w temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB