T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2016, 12:49
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie. Mój problem rozpoczął się na stacji benzynowej przy naszym wyjeździe do chorwacji. Auto zgasiłem i nie chciało odpalić. lecz po kilku próbach przekrecam kluczykiem i odpala na dotyk. potem jazda 500 km wszystko ok do kolejnego zgaszenia. ponownie probuje wiele razy krece dluzej nic. nagle za ktoryms przekreceniem łapie na strzał od razu. Docelowo docieram do chorwacji gasze auto chce przeparkowac identyczna sprawa... po wypakowaniu się, wizycie na plazy wracamy na hotel wsiadam w auto pali za kazdym razem na strzał(tym razem silnik był zupełnie zimny). Moje pytanie czy vw t4 2.4d posiada jakiś czujnik zabezpieczający przed przegrzaniem silnika odcinający zapłon? myślałem o imobbilizerze ale po tym jak odpalił na zimnym za kazda próbą raczej go wykluczyłem. proszę o wasze sugestie bo nie wiem czy szukać jakiegoś mechanika tu na miejscu czy po prostu po odpaleniu go nie gasić w żadnym przypadku i jechac do domu. z góry przepraszam za wszelkie bledy i prosze o wyrozumiałość i pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 21:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Pytanie podstawowe, nie kreci czy kręci ale nie pali?

Jeśli to drugie bym sprawdził elektrozawór paliwowy na pompie wtryskowej, bo jak masz immo to na tym zaworze jest czarna skrzynka, która w zależności do sygnału z immo zasila lub nie cewkę tego zaworu.
Pompę widać po wysunięciu do przodu chłodnicy i/lub po zdjęciu wanny. Zawór jest od góry.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 21:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W najgorszym wypadku odpalanie na zimno i jego brak na ciepło oznacza śmierć pompy wtryskowej, a dokładnie jej głowicy.
viewtopic.php?f=6&t=8576&p=111171&hilit=polanie#p111171


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
......lub kostka stacyjki


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: mielczarekmateusz (niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 23:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
ale kostka stacyjki to chyba nie "najgorsze"? :)



Za ten wpis autor Adampio podziękował: mielczarekmateusz (niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 09:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
mielczarekmateusz napisał(a):
ponownie probuje wiele razy krece dluzej nic. nagle za ktoryms przekreceniem łapie na strzał od razu.


Wychodzi na to, że kręci, a nie odpala.

Dla kostki stacyjki raczej nie miałoby znaczenia czy silnik jest ciepły, czy zimny więc raczej pompa do sprawdzenia.



Za ten wpis autor mirek13 podziękował: mielczarekmateusz (niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przez kostkę podczas pracy silnika płynie cały czas prąd j jak styki już wyjechane to się lubi grzać



Za ten wpis autor Adampio podziękował: mielczarekmateusz (niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Masz racje, że kostka też się lubi grzać jednak tutaj bardziej wskazuje na pompę. Kostka szybciej stygnie, a odpala dobrze dopiero na wystygniętym silniku.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



Za ten wpis autor mirek13 podziękował: mielczarekmateusz (niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Zerknij jeszcze czy w przewodzie paliwowym nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. A problemy z zimnym/ciepłym mogą być jedynie przypadkiem.

Na zawór możesz podać prąd na krótko wtedy wyeliminujesz wszelkie problemy z elektryką

W każdym razie do domu raczej wrócisz o własnych siłach:)



Za ten wpis autor żółf podziękował: mielczarekmateusz (niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2016, 12:49
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
tak samochód kręci ale nie odpala. Ok tak też myślalem że w silniku którym nie ma zbednej elektroniki problem bedzie leżał po stronie paliwa. W takim przypadku chciałbym bezpośrednio podać prąd na pompę paliwową. w które miejsce podpiąć plusowy kabelek od akumulatora? ps. dioda przy desce rozdzielczej na imobilizerze normalnie mryga. dziś na krótkich odcinkach przejazdu po 10 km odpalal na strzał zarówno cieply jak i zimny. Ogromne dzięki panowie dla was za pomoc. serdecznie pozdrowienia z chorwacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 06:12 
Online
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Sprawdź bezpiecznik nr 15. On odpowiada za zasilanie elektrozaworu na pompie.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 09:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak włączasz zapłon i słyszysz cyknięcie pod maską to elektrozawór jak i bezpiecznik jest ok. Wtedy można myśleć o problemie z immo lub samą pompą


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 15:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 listopada 2014, 20:05
Posty: 7
model: Transporter
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie forumowiczów jestem posiadaczem t4 2.4d aab 1993r. (klima, ele szyby, abs )
Otóż mój problem polega na tym że autko na zimnym silniku pali bez problemu ( grzeje świece ) lecz po odpaleniu na zimnym silniku i przejechaniu 2-3 km (nawet nie zdąży się rozgrzać) i zgaszeniu go nie ma grzania świec , nawet kontrolka się nie pali (a powinien raczej grzać świece) . Dodam że auto przy od 0-5'C grzeje świece przez około 10-15 sec na zimnym silniku. Wyczytałem gdzieś że może to być wina
2-pinowego czujnika koło termostatu , ale czy na pewno. Prosił bym o szybką odpowiedz. Z góry dziękuje i pozdrawiam . Krzysiek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 15:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na pewno to ........
Odepnij wtyczkę od czujnika i sprawdź, ta operacja symuluje maksymalny czas grzania świec.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 15:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 listopada 2014, 20:05
Posty: 7
model: Transporter
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolegę , robiłem tak lecz wtedy bardzo długo grzeje świece . A może mieć na to wpływ spękana otulina od kabla ? sam w sobie ma przejście tyle że jest spękany :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 15:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Krzysiek B napisał(a):
Witam kolegę , robiłem tak lecz wtedy bardzo długo grzeje świece

Oznacza to czujnik do wymiany. Problemy z układem świec żarowych są na forum opisane w 100% włącznie z tabelką oporności czujnika względem temperatury. Poszukaj, poczytaj.
Krzysiek B napisał(a):
A może mieć na to wpływ spękana otulina od kabla ?

Jeśli piszesz o kablu od czujnika to teoretycznie tak bo uszkodzenie kabla może zmieniać oporność układu, a to ma wpływ na długość grzania świec.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 16:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 listopada 2014, 20:05
Posty: 7
model: Transporter
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok dziękuje za szybkie odpowiedzi . Idę i biorę się do roboty :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2016, 22:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
A test ze schłodzeniem pompy wodą zaliczony ?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB