T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 września 2015, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 lipca 2015, 21:24
Posty: 21
model: Multivan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Pytanie zrobiłem 500km autostradą 120-130 stała prędkość. Dojechałem pod dom i zaświeciła się lampka że jest mało płynu. Zgasiłem - pod autem było z litr oleju, płynu brak. Nie wiem którędy ten olej wywaliło bo obryzgany był alternator i okolice chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, okolice paska od pompy wtryskowej, kałuża oleju na pokrywie zaworów.

Moi mechanicy zdjęli głowę i nie wiedzą skąd ten olej wyleciał.Głowica po demontażu widać że spawana i chyba pęknięta. Jak wjeżdżałem na lawetę to auto normalnie odpaliło. Po wlewaniu wody do zbiorniczka woda leciała od razu do miski olejowej - wlałem 2 litry oleju i 3 litry wody i na bagnecie już widać było i olej i wodę?
??????????????????????????????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 września 2015, 08:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Wg danych V-max dla 2,4 to 134 - 139 km/h jadąc więc 120-130 przez 500 km mogło rozpaść Ci się "wszystko" od bloku silnika (pęknięte kanały wodne co sugeruje szybki przelew wody do miski) wg mnie nawet nie ma sensu naprawianie tego silnika...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 września 2015, 00:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Mechanicy zdjęli głowice i nie wiedzą skąd olej wyleciał? Głowica CHYBA pęknięta? Bez obrazy ale pierwsze co bym zrobił to zmienił mechanika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 września 2015, 14:20 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Trzeba było najpierw umyć silnik odpalić i poszukać wycieku .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 września 2015, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 lipca 2015, 21:24
Posty: 21
model: Multivan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Do chłopaków mam zaufanie - od 8lat razem robimy różne rzeczy włącznie z przekładkami silników w BMW do driftu, robią instalacje turbo itp.
Sytuacja wygląda następująco - blok cały, uszczelka była wydmuchana, głowica odebrana z warsztatu - sprawdzana na szczelność, splanowana. Jutro pojutrze montaż na nowych śrubach, nowy rozrząd i zobaczymy co i jak bo za 10 dni jadę do Chorwacji. Co do V max faktycznie fabrycznie 134-139. Generalnie starałem się nie przekraczać 120 ale 130 się czasem przy wyprzedzaniu zdażyło i nie był to max możliwości.
Po wytarciu silnika nie było wycieków - samochód odpalał ale nie chcieliśmy żeby chodził na tej mieszance wody i oleju.
Czekam na jakieś sugestie skąd ten olej mógł wylecieć (bagnetem?, między głową a blokiem?)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 września 2015, 23:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Załóż sobie szybszą piątkę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 września 2015, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 lipca 2015, 21:24
Posty: 21
model: Multivan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dodam może że silnik, który teraz mam kupiłem z palety - poprzedni wywalił korbę bokiem:(
A więc tak - głowica była wcześniej spawana ale udało się ją uratować - splanowana sprawdzona na szczelność (jako przyczynę podali przegrzanie). Wyciek okazał się bagnetem i z chłodnicy, która się rozszczelniła pod wpływem dużego ciśnienia i oleju w układzie.
Podsumowując wymieniona uszczelka głowy, śruby głowy, przy okazji rozrząd i pasek pompy, nowa chłodnica, czujnik temperatury, układ wypłukany kilkakrotnie chemią żeby pozbyć się oleju, nowy olej, 2 wtryski lały (dymił na biało), uszczelniona pompa wtryskowa.
Za całość zapłaciłem równo 2 tysie i auto śmiga ( na razie 200km już zrobiłem:) mam nadzieję że zrobi kolejne kilkaset tysięcy:) Na szafie mam 400tys.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 września 2015, 20:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
olafg napisał(a):
Za całość zapłaciłem równo 2 tysie i auto śmiga ( na razie 200km już zrobiłem:) mam nadzieję że zrobi kolejne kilkaset tysięcy:) Na szafie mam 400tys.


<01> Jesteś niepoprawnym optymistą <09>


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB