T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 15:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 stycznia 2015, 23:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 22:29
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, w t4 obcieło klin na kółu po lewej stronie silnika. Wymieniliśmy silnik na drugi, jeździł ale jak czysty diesel. 250 km w jedną po nowe turbo i wkładamy. Po włożeniu turbiny silnik nie chce odpalić, nic a nic nawet na plaku. Sciągamy głowice z myślą o uszczelce, głowica do palnoowania, dotarte zawory, nowe uszczelniacze zaworowe, składamy wszystko do kupy na nowej uszczelce( rozrząd prawidłowo) i co sie okazuje silnik pokazuje 5 bar kompresji. Po przekręceniu wałka o 180 stopni ok 8 bar kompreji. Wałek z powrotem na swoje miejsce nalewamy oleju do pierwszego cylindra i 11 bar niecałe. Manometr w dobry stanie gdyż 1.9 TDI pokazało na nim 30 bar, szklanki ściśnięte na maxa. Jakieś propozycje?

Na cylindrach nie ma dużych progów i widać ślady honowania, stara uszczelka miała 3 oczka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A po co wałek przekręcać ktoś nie umie rozrządu ustawić??? a jak masz szklanki nie napompowane to i przez chwilę nie będzie kompresji zanim nie zostaną napompowane więc sprawdź jeszcze raz rozrząd ustawienie pompy i odpalaj


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 22:29
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozważam wszystkie możliwości. mam zdjęte oba kolektory i widzę jak zawory się otwierają i zamykają.

Możliwe jest ze źle dobrana uszczelka zmieniła stopień sprężania ? Była z 3 oczkami i taką włożyliśmy gdyż z 4 nie ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 14:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeżeli jest założona taka jak była to obawy nie ma, a że zawory się otwierają to nie znaczy że otwierają się całkowicie bo jak regulator spuszczony był to zanim sie napompuje to chwilka mija


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Nie jestem pewny ale na tulejach cylindrów albo masz progi albo ślady honowania,a ciśnienie sprawdziłeś przed zdięciem głowicy czy tylko po naprawie? jeszcze zostają pierścienie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 17:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 22:29
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ciśnienie sprawdzałem po zamontowaniu głowicy. Jutro z rana głowica do góry i wcyiągane tłoki. Wszystko co było możliwe sprawdzilem dwa razy, Innego wyjścia nie ma


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 11:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2011, 19:25
Posty: 207
Lokalizacja: Augustów
model: Transporter
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Nie chcę "krakać" ale pewnie czeka Cię naprawa główna. Szlif cylindrów ,wymiana tłoków itd.itd. Sama wymiana pierścieni to półśrodek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 12:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Panowie ten silnik pokaże 5 barów kompresji z dziurą w tłoku.
Próba olejowa jak była robiona??
Którędy wlewany był olej?
Jak przez świece albo otwór po wtrysku to nalaliście tylko do komory spalania w tłoku i pewnie nic nie poleciało na ścianki cylindra.
Jak dla mnie to jest coś z rozrządem nie tak i polecił bym poszukać kogoś kto się będzie znał i zdiagnozuje usterkę. Milimetr w grubości uszczelki nie ma wcale wpływu na kompresję.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 10:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 22:29
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Poskładaliśmy silnik do końca, płyny zalane, kręcimy z rozrusznika i ani odzewu. Podczepiamy zrywne i mocne audi wyciągamy z garażu na drogę i drugi bieg. Jakieś stuki puki, metaliczny dźwięk, trochę dymu parę strzałów i bus chodzi o własnych siłach :) Jakieś racjonalne wytłumaczenie? Zostało jeszcze tylko ustawić pompę i przekaźnik od świec bo ciągie sie świeci kontrolka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 18:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pisałem wcześniej że regulatory nie napełnione , a jak na hol wziąłeś to pompa oleju szybciej się kręciła i napompowało regulatory i tyle


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 stycznia 2015, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 22:29
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie bede zakładał nowego tematu więc pisze w tym.

Silnik zrobi ok 200 km i zaczeło cos w nim stukać, silnik pracuje, normalnie się wkręca i nie ma zadnych zaników osiągów. Silnik ostygł odpalamy i stukanie pojawia się po chwili wraz z wzrostem obrotów nasila się. Jest to cos w stylu Vacum pompy ale to nie ona była podmieniana i wraz stuka, puka i jak by ktoś orzechy mielił. Trudno określić ten dzwięk. Wałek rozrządu zrzucony, Zawory pospinane, rozrząd nie przeskoczył. Jakieś sugestie? Przez chwile gdy odpalaliśmy silnik telepało nim jak by nie chodził na jeden silnik. Dzwiek wydobywa się jak by od góry silnika z prawej strony


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 stycznia 2015, 20:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
My kiedyś mieliśmy z Mikolim taki przypadek u naszego kolegi że sie tłok przewracał a oszukaliśmy sie jak idioci co to może być ...Po wymianie tłoka stukanie ustało.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 stycznia 2015, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Próbowałeś słuchać od spodu czy stuki nie są głośniejsze i wyrażniejsze? Ja miałem stuk podobny do vakum pompy i narastał wraz z obrotami ale u mnie był bardziej wyrażny od spodu,zrzuciłem miskę i okazało się że śruba się urwała od stopy wału korbowego.silnik też normalnie pracował


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2015, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 września 2015, 17:15
Posty: 122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Podczepię się pod temat kompresji bo potrzebuję silnik. Co powiecie na 27 - 26 - 30 - 26 - 27.
Jest ok ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5761819003#thumb/1


_________________
drugstoreviewer.com


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB