T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 02:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 października 2014, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 kwietnia 2011, 21:27
Posty: 42
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Napotkałem następujący problem:
Przy odpalaniu po dłuższym postoju zdarzało się, że z rury leciał biały dym.
Niestety dolegliwość ta zaczęła się powtarzać coraz częściej i teraz nawet gdy odpalam po nocy, auto wypluwa spora chmurę.
Po ruszeniu z miejsca, dym znika.
Tak samo przy kolejnym odpaleniu - nie ma już takiego problemu.
Rozrząd wymieniony 2 tys km. temu.
Po wymianie zaobserwowałem dość dziwne zachowanie jak na ten silnik.
Mianowicie po przekroczeniu 2000 obrotów silnik generuje dużo więcej mocy.
Efekt podobny jak by się włączało turbo…..ale w tym aucie go nie ma.
Czy możliwe, żeby przy wymianie rozrządu źle ustawili pompę?

Macie pomysł, gdzie może być problem?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 października 2014, 12:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Ogólnie jeżeli diesel dymi na biało to może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego. Wieczory mamy już coraz chłodniejsze i może to nic groźnego tylko zwyczajna para z wydechu ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 października 2014, 13:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Diesel musi dymić <01> Mój też rano dymi - wylatuje para. Silnik zimny to dymi.
Na ciepłym też Ci dymi ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 00:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 kwietnia 2011, 21:27
Posty: 42
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Problem wygląda na poważniejszy niż standardowe dieslowskie dymienie.
Silnik rano ciężko odpala, a chmura dymu potrafi przysłonić słońce ludziom mieszkającym na parterze.
Nagram jutro filmik i zobaczycie o co chodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 15:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Mój też tak zaczął ostatnio odpalać,kiedyś palił na dotyk a gdy nastały już te chłodniejsze noce musiałem kręcić go dłużej.Tak jakby nie dostawał paliwa(już prawie załapywał i znów odchodziło kręcenie) .Po odpaleniu b.duża chmura dymu. Wymieniłem filtr paliwa (30zł) i problem ustąpił. Zacznij od tego,nie zaszkodzi a może pomóc,zima idzie to warto wymienić filtr paliwa na nowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 21:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 243
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 7 razy
Też tak mam, już o tym pisałem viewtopic.php?f=6&t=7663, wymieniłem świece, filtr paliwa i nic :( Jak jest ciepło tak powyżej 10 stopni to prawie nie dymi, pracuje równo, jak jest chłodno to po odpaleniu pracuje jakby był nie na wszystkie gary - nie wiem słabo się na tym znam i kopci. Jak go przegazuje to bucha taka chmura że szok. Nic muszę jechać do jakiegoś mechora. Podejrzewam wtryski albo coś z pompą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Patrick napisał(a):
Silnik rano ciężko odpala, a chmura dymu potrafi przysłonić słońce ludziom mieszkającym na parterze.

Z twojego postu Cypiss1979 wynika,że nie masz problemu z odpaleniem a on ma- Twój tylko po prostu rano kopci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 października 2014, 05:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 243
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 7 razy
Z odpaleniem nie mam żadnego problemu. Cyk i pali ale to kopcenie nie jest normalne.

kuczypies napisał(a):
Patrick napisał(a):
Silnik rano ciężko odpala, a chmura dymu potrafi przysłonić słońce ludziom mieszkającym na parterze.

Z twojego postu Cypiss1979 wynika,że nie masz problemu z odpaleniem a on ma- Twój tylko po prostu rano kopci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 października 2014, 23:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 września 2013, 23:53
Posty: 76
opis: 2.4 D caravelle z ambicjami na multivana ;)
model: caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam - zwykle nadmierne dymienie na biało może oznaczać spalanie płynu chłodzącego. Silnik po rozgrzaniu "doszczelnia się" na skutek rozszerzania materiałów. Sprawdź proszę jaką woń mają spaliny, odkręć korek po wyłączeniu silnika obserwuj czy nie wydobędzie się dym/spaliny.Powąchaj korek (woń spalin/oleju napędowego/oleju smarującego)
Sprawdź poziom oleju, uzupełnij do właściwego poziomu - obserwuj czy oleju nie przybywa.

Dymienie na biało również może być powodem ustawienia złego kąta wtrysku.

W jakim stanie masz świece żarowe? czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach po rozruchu ?

Ważne pytanie : Czy odwodniłeś filtr paliwa??? podejrzewam,że nie więc jest to proste zadanie: weź słoik/inne CZYSTE naczynie, podstaw pod filtr i luzując korek odwadniający w dolnej części filtra spuść "syf" ewentualnie wymień filtr na nowy.

Przy okazji sprawdź filtr powietrza.

Powodzenia !



Za ten wpis autor Macias24d podziękował: Cypiss1979 (środa, 29 października 2014, 16:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB