T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 10:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lipca 2014, 08:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Czy w starym 2,4D da się zmienić parę gratów i zastosować szeroki pasek alternatora?
Na początku jak kupiłem auto pasek pare razy się zerwał. Potem założyłem szerszy o 1 mm i w zasadzie było ok. aczkolwiek nigdy nie wzbudzał mojego zaufania. No i auto właśnie stoi od 2-giej w nocy pod duńskim serwisem VW z zerwanym paskiem i czeka na otwarcie.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lipca 2014, 22:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dać się da tylko dużo przeróbek, każde kółko do zmiany


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lipca 2014, 15:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
To ile wytrzymuje ci pasek?
Mi w transporterze wytrzymuje około 50 tyś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lipca 2014, 08:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Po pierwszych paskach, które były za wąskie i się zrywały następny szerszy przejeździł ok. 15-20 tys. km. Potem był remont silnika i nowe paski. Po ok. 15-tu tys. km. się zerwał.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lipca 2014, 13:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Wnioskuję że sprzęgiełka na altku nie posiadasz ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lipca 2014, 19:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A widziałeś sprzęgiełko na alternator pod pasek klinowy? :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lipca 2014, 21:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
A widziałeś sprzęgiełko na alternator pod pasek klinowy? :-)

A to sorry, nie wiedziałem że wersje tylko klinowe występowały.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 sierpnia 2014, 08:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
chemik211 napisał(a):
Dać się da tylko dużo przeróbek, każde kółko do zmiany

Czy to tylko kwestia zmiany wszystkich kółek, które bezproblemowo da się założyć czy co ś więcej? Podejrzewam, że skończyłoby się na całym altku i pewnie pompie wspomagania. Ten szeroki pasek nie ma jeszcze jakiegoś napinacza?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 09:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
jak chcesz zmienić na szeroki pasek to masz do wymiany
-koło główne pasowe na wale
-kółko pompy wody -pompa zostaje
-alternator
-podstawa alternatora bo jest inna
miedzy podstawą a altkiem jest sprężyna napinająca
najlepiej na Twoim miejscu podjechałbym na jakieś szrotowisko
bo cały zestaw pasuje od golfa3 i passata b3 z motorami 1.9td
tylko że t4 ma altek 90A a w golfach 70A dopiero tdi miały120A


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 15:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Piszesz o 1.9 czy 2.4?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 01:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
sorki nie doczytałem ze o 2.4 chodzi
to tak z rozpędu bo w 1.9d u kolegi przerabiałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 02:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
czyli jak w 2,4 ?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 02:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 września 2013, 23:53
Posty: 76
opis: 2.4 D caravelle z ambicjami na multivana ;)
model: caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
problem paska przerabiam właśnie - moja żona miała problemy z ładowaniem. Problem polegał na tym,że firma regenerująca altak zamieniła kółko na alternatorze. Zmienili średnicę i nie można było napiąć paska,nawet po napieciu max- pasek luzował się szybko.Rozwiązaniem nie-profesjonalnym była wymiana paska na szerszy ,który siedział wyżej więc był "krótszy" .szybko się zużywał.
Konkluzja - nie zmieniajmy tego co fabryka przetestowała.teraz szukam kółko o prawidłowej średnicy na altka,żeby mi nie piszczał kiedy świece dają obciążenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB