T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 22:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 07:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 kwietnia 2014, 21:43
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To mój pierwszy wątek na tym forum więc chciałbym serdecznie powitac wszystkich użytkowników i moderatorów.
Kilka tygodni temu stałem się posiadaczem T4-wóreczki, udało mi sie kupić zadbane autko z fajną blacharką, wizualnie nie ma za bardzo czego się czepnąć. Niestety, ktoś chyba wsadził łapska do silnika i mam problem. Postaram się opisać zrozumiale o co chodzi. Motorek 2.4D AAB, przebieg 330 tysi, wygląda na prawdziwy patrząc na stan auta.
Otóż autko dymi, niebieskim gryzącym dymem. Dymienie pojawia się zazwyczaj po dłuższym postoju, tj 2-3 godziny. Rano po całej nocy jest masakra, zasłona dymna. Po przejechaniu kilku km zazwyczaj dymienie prawie ustaje lub znacząco się zmniejsza. Do tego obroty są za niskie, oscylują w okolicach 700-800 obr/min. W czasie jazdy czuć delikatne szarpnięcia, jakby ktoś odcinał paliwo. Założyłem zaworek przed pompą zapobiegający cofaniu się paliwa-nie pomogło, dziś postaram się wymienić filtr paliwa ale coś mi mówi że to też nic nie da. Gdy kupowałem VW sprzedający coś wspominał że była regulowana pompa wtryskowa. Ale nic więcej nie udało mi się od niego dowiedzieć. Napewno ktoś tam grzebał-przy pierwszym odpale podczas oględzin zauważyłem że przewody paliwowe nie są dokręcone do wtrysków i paliwko sobie tryskało jak z gejzera a silnik parkotał. Dokręciłem przewody i motorek odżył, przejechałem się, wszystko było ok, zero dymienmia, zero szarpania. W drodze powrotnej do domu też wszystko było ok, jechałem A2-jką dystans 250 km i żadnych objawów. Problem zaczął się po ilku dniach, najpierw dymienie delikatne które znikało po paru minutach a teraz to już prawie non stop puszcza bąki. Są momenty że nie dymi,nie szarpie ale to sporadycznie. Nie pomaga jazda na wyciągniętym na maksa przyśpieszaczu. Dodam jeszcze że dwie końcówki wtrysków były wymieniane przez znajomego mechanika poprzedniego właściciela.
Panowie, macie pomysły co go może boleć. Czy to pompa mówi; dziękuję za współpracę, wtryski leją? A może jest coś innego co jeszcze powinienem sprawdzić? Znajomy mechanior stwierdził że to pompa, bez sprawdzania czegokolwiek. Dlatego założyłem tu wątek bo z tymi mechanikami to sami wiecie jak czasem bywa.
Mam nadzieję że mó post jest zrozumiały, jesli nie to wybaczcie. Wiem że powinienem przeszukać forum w poszukiwaniu podobnego wątku ale niestety nie bardzo dysponuję wolnym czasem.
Życzę miłego dnia wszystkim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 15:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
zacząć od podstaw czyli sprawdzić ustawienie, stan rozrządu oraz dokręcenie wszystkich elementów z nim związanych ( bez względu co opowiadał poprzedni właściciel )
następnie ustawienie pompy, kąt wytrysku itp.
jak to zrobisz, a nie będzie poprawy będziemy szukać dalej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 20:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 kwietnia 2014, 21:43
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziekuję za sugestie Kenobi, tak właśnie dziś pomyślałem żeby sprawdzić ustawienie rozrządu, kąta wtrysku itp. Po wymianie filtra paliwa nie ma poprawy, pojawiło się natomiast dziwne cykanie z klawiatury. A dymu co nie miara i silnik ledwo zipie:-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB