T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 24 z 44

Autor:  mikoli [ niedziela, 13 lipca 2014, 08:32 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Johnny napisał(a):
Krótkie pytanie - czy jest możliwe aby przełożyć mechanizm różnicowy ze skrzyni DQL do EWB?
Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Autor:  ostryt4 [ niedziela, 13 lipca 2014, 08:44 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Johnny napisał(a):
Krótkie pytanie - czy jest możliwe aby przełożyć mechanizm różnicowy ze skrzyni DQL do EWB?

Według całej mojej wiedzy z tego tematu tak.
Chcesz tą EWB zwolnić prędkościowo ? Taki efekt uzyskasz po takim zabiegu.

Autor:  Johnny [ niedziela, 13 lipca 2014, 16:03 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Nie, zastawiam się czy gość który mi robił skrzynię mógł tam wsadzić mechanizm różnicowy ze starej skrzyni, bo po wciśnięciu sprzęgła coś stuka, tak jak wcześniej stukało (no może trochę słabiej, ale ciągle). Opisywałem to w tym wątku: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f= ... 84#p122684 i nawet wrzucałem filmik na którym słychać o co chodzi.

Facet generalnie nie wzbudził mojego zaufania, trochę kręcił - niby miał dać pół roku gwarancji, dał trzy miesiące. Niby miał zmienić wszystkie łożyska, a jak go zacząłem wypytywać, to wyszło że zmienił tylko dwa na wałku głównym. Pierw mówił, że nie ma oryginalnej piątki (28/40) ale jak już skończył robotę to powiedział, że znalazł i wsadził mi taką jak chciałem. Fakt - zdejmowałem dekielek i faktycznie jest taka jak powinna, ale do środka skrzyni już nie ma jak zajrzeć więc nie wiem jak to tam wygląda, a swoją drogą nigdy nawet nie oglądałem rozebranej skrzyni więc na dobrą sprawę nie wiem jak powinno.

Na pewno jednak jest to długa skrzynia - jedynka to aż za długa mi się wydaje, bo jak za mało gazu się da to niemal gaśnie, ale na piątce leci 140 i jeszcze by mógł gdyby nie to że łapie notlaufa.

Jeszcze dla wszystkich którzy zastanawiają się nad swapem mogę podać przy jakich prędkościach zmieniam biegi przy moim układzie silnik 1Z (90KM) i skrzynia EWB z T4 2.5 TDI 88KM, tak żeby w miarę płynnie jechał (oczywiście kto inny może mieć inny styl jazdy):

1 - trochę gazu trzeba dać
2 - ~20km/h
3 - ~40km/h
4 - ~60km/h
5 - ~80km/h i przy 110-120km/h jest jeszcze bardzo komfortowo

Nie mam obrotomierza więc nie podam przy jakich obrotach się to odbywa a i dodam, że mój licznik względem GPS-a zawyża prędkość o jakieś 5km/h, ale nie wiem komu bardziej wierzyć.

A przy starym układzie 1.9TD (68KM) i skrzyni DQL to można było ruszać z dwójki a na piątce jechać przy 50km/h jak ktoś wyznawał zasadę "jazdy zawsze na jak najwyższym biegu" ;)

Autor:  ostryt4 [ niedziela, 13 lipca 2014, 17:17 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Podepnij się vagiem i zobacz jaką prędkość (GPS) masz przy 3000rpm. Z twoich danych wychodzi że będzie w okolicach 120 km/h jeżeli dyfer jest z EWB.

Autor:  karmakola [ czwartek, 31 lipca 2014, 07:36 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam.
Szukam przelozenia 5tki 28-40 do skrzyni DQL .
Jakby ktos mial jakis namiar gdzie mozna zakupic to uprzejmie prosze o info.

Autor:  henry [ sobota, 9 sierpnia 2014, 18:20 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam
mam pytanie do tych którzy przekładali 5 bieg,
nie robiłem takich rzeczy jeszcze, same koła zębate się przekłada,czy także synchronizatory?

Autor:  ostryt4 [ sobota, 9 sierpnia 2014, 18:27 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

henry napisał(a):
Witam
mam pytanie do tych którzy przekładali 5 bieg,
nie robiłem takich rzeczy jeszcze, same koła zębate się przekłada,czy także synchronizatory?

Synchra zostają, zmieniasz tylko tryby.

Autor:  henry [ sobota, 9 sierpnia 2014, 18:35 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

czyli jak dobrze pójdzie to dojdzie 5 bieg 41/28

Autor:  Probe041 [ sobota, 9 sierpnia 2014, 18:40 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Przy trybach z t5 potrzebne są jeszcze podkładki sprężynowe pod śruby

Autor:  henry [ sobota, 9 sierpnia 2014, 18:41 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

eksperymentuje , 5 bieg ma iść z innej skrzyni niż T4-5

Autor:  ostryt4 [ sobota, 9 sierpnia 2014, 19:57 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Probe041 napisał(a):
Przy trybach z t5 potrzebne są jeszcze podkładki sprężynowe pod śruby

Ja założyłem te co były.

Autor:  Probe041 [ sobota, 9 sierpnia 2014, 21:26 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

To nie wiem jakie masz lub miałeś wcześniej te podkładki, bo u mnie zęby blokowały się o podkładki ze starej piątki tzn głębiej się zazębiały i nie szło ruszyć z miejsca

Autor:  piotrek661020 [ piątek, 15 sierpnia 2014, 22:02 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam szanowne grono kolegów.Jestem tu nowy i od razu zwracam się z prośbą o potwierdzenie,zaprzeczenie ew.sprostowanie moich rozmyśleń. Otóż kupiłem t4 w wersji doka,93rok,1,9d. Autko ma służyć głównie do wożenia motoru na tor,kosiarkę na działkę itp. Nie będzie dźwigał cementu,koparek i przyczepy z 8t.ładunku:-)
Jako pierwszy w odstawkę poszedł silnik,zastąpił go 1,9td,po regulacji pompy i wtrysków otrzymał IC z pajero.
Problem jaki spędza mi sen z powiek jest następujący:super wolna skrzynia!
Moja nosi symbol CCZ,w obudowie O2B i V biegu 36:43=0,837.
Planuję przełożyć V 33:46=0,717.
Pytanie brzmi,czy dobrze planuję,czy to zda egzamin? Obroty spadną o jakieś 500,ale ze względu na wolną przekładnie główna myślę że nie powinien mieć problemów. Co o tym myślicie,jakie są wasze sugestie...

Autor:  Probe041 [ piątek, 15 sierpnia 2014, 23:33 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Tutaj sobie sprawdź jak to będzie wyglądać
viewtopic.php?p=24062#p24062

Tak poza tym to wyreguluj sobie ciśnienie na turbo i podnieś dawkę paliwa jeśli chcesz zrobić taki duży przeskok na piątce.

Autor:  piotrek661020 [ sobota, 16 sierpnia 2014, 10:46 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Nim zacząłem ten temat,już to sprawdzałem i dlatego wyciągnąłem takie wnioski.
Aktualnie różnica obrotów między IV a V biegiem wynosi ok 500obr.a przy zmianie wynosiła by między 700-800obr.
Myślę że nawet bez kręcenia pompy będzie dawał sobie radę.
1,029- IV,2500obr-60,6km/h ----- 0,837- V,2000obr-59,6km/h
1,029- IV,2500obr-60,6km/h ----- 0,717- V,1800obr-ok.60km/h
Głównym sprawcą tego zamieszania jest wolna przekładnia główna i montując od razu najszybszą V na dole obrotów nie za wiele zyskamy(różnica ok 10km/h)ale zrekompensuje się na wyższych. aktualnie na V-104,4km/h-3500obr,a otrzymamy 104,4km/h-3000obr.
przy rozmiarze opon 195/70r15. Czy dobrze kombinuję?

Autor:  88kurek [ poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 19:51 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam Panowie.
Wspominałem już, w którymś z wątków o swojej wolnej skrzyni w Caravelce. Okazało się, że zamiast skrzyni CRN mam CCZ (o ile dobrze pamiętam). Mam do kupienia skrzynię CCY. Z tego co wyczytałem na forum obudowa jest taka sama jak mojej fabrycznej skrzyni (02B), przełożenia są identyczne. Moje pytanie brzmi: czy skrzynia będzie na pewno pasowała? Dodam, że silnik to AAB 1995 rok. Skrzynię mam do roboty a do tego przełożenia mnie dobijają więc postanowiłem zrobić to za jednym zamachem.
Z góry dziękuję

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 26 sierpnia 2014, 21:38 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Panowie, pewnie już gdzieś to było ale potrzebuję na szybkiego wiedzieć.
Skrzynia od T4 2.5 TDi 102 konie jest mieszalna wnętrznościami z 88 km 02B typu przełożenie główne itp ?

Autor:  chemik211 [ wtorek, 26 sierpnia 2014, 22:04 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ni bo 102km ma dużą skrzynie a 88km ma małą całkiem inne skrzynie

Autor:  matnis [ środa, 27 sierpnia 2014, 08:30 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Mam wrażenie. Że. Moja skrzynia ewb była przerabiana miala dłuższą 5 niż duża bo jak mialem tamtą to przy 120 miałem 2800 obr a według nawigacji jechałem 117km/h, a teraz jadąc 130 mam 3000 obr. A na nawigacji 123km/h myślicie że 5 mogła być zmieniana w obu skrzyniach

Autor:  ostryt4 [ środa, 27 sierpnia 2014, 09:07 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Myślę że ta pierwsza miała modyfikowaną piątkę, a pamiętasz ile było przy 3000 rpm na GPSie ?

Strona 24 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/