T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 21 z 44

Autor:  kpkeeam [ piątek, 28 marca 2014, 23:30 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Więc przełożenie główne w CHS to 4,611 czyli 83/18, a w EKU 3,158wychodzące z 60/19. Są w skrzyniach 02a przekładnie główne o przełożeniu nawet 4,2 ale jest ono o wiele mniejsze, a co za tym idzie słabsze od t4.

Autor:  ostryt4 [ piątek, 28 marca 2014, 23:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

mikoli napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
Czyli da się coś zaadoptować ze skrzyni osobówki do T4 oprócz piątego biegu ?

Było:Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
ostryt4 napisał(a):
Jaka jest różnica przełożenia głównego pomiędzy T4 a osobówką że nie da się tego zamienić ?
Było Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW


Dzięki, można się pogubić.

Autor:  ostryt4 [ piątek, 28 marca 2014, 23:59 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

kpkeeam napisał(a):
Więc przełożenie główne w CHS to 4,611 czyli 83/18, a w EKU 3,158wychodzące z 60/19. Są w skrzyniach 02a przekładnie główne o przełożeniu nawet 4,2 ale jest ono o wiele mniejsze, a co za tym idzie słabsze od t4.

Ale z 02A do 02B przekładni głównej się nie wrzuci, a szkoda.

Autor:  maja [ sobota, 29 marca 2014, 20:10 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Kolejne posty o T3 będą kasowane.

Autor:  Miętus89 [ niedziela, 30 marca 2014, 18:45 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

COŚ DZIWNEGO JEST!!!

po przekładce skrzyni o kodzie CRM z roku 1995 na ... CRM z roku 1994 coś dziwnego mi sie dzieje

piąty bieg ma jakieś dziwne przełożenie bo piątka przy prędkości 80km/h ma już takie wymoderowano że nie trzeba jej redukować do 4 biegu przy wyprzedzaniu i potem przy wyższych prędkościach glosniej silnik pracuje niz przy poprzedniej skrzyni i niechce jechac wiecej niż 165km/h czyzby ktos kiedys cudowal i zalozyl ten slynny piąty bieg?

bo ewidentnie ta ktora teraz zalozylem byla wczesniej rozkecana bo zamiast uszczelek silikon jest a ta co ja mialem jako pierwszą to 200tys bez remontu od nowosci przejechala

przypomne że obie mają kod CRM i jest miedzy nimi tylko rok roznicy

Autor:  mikoli [ niedziela, 30 marca 2014, 20:38 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Miętus89 napisał(a):
piąty bieg ma jakieś dziwne przełożenie bo piątka przy prędkości 80km/h ma już takie wymoderowano że nie trzeba jej redukować do 4 biegu przy wyprzedzaniu i potem przy wyższych prędkościach glosniej silnik pracuje niz przy poprzedniej skrzyni i niechce jechac wiecej niż 165km/h
Tak to dziwnie opisałeś, że nie wiadomo czy V-ka jest za wolna czy normalna, bo może akurat w poprzedniej była jakaś szybsza skoro 2,0 szło Ci 165 <szok>
Skro skrzynia była rozbierana to w zasadzie sam dałeś sobie odpowiedź
Miętus89 napisał(a):
czyzby ktos kiedys cudowal i zalozyl ten slynny piąty bieg?
No i co by to ustalić to raczej trzeba ściągnąć dekiel i policzyć ząbki na kołach V-ki, a tutaj możesz ewentualnie założyć nowy temat w stylu:kto i co mi tam wsadził, w odpowiedzi będziemy rzucać propozycje jak w totka, kto będzie najbliżej może mi na PW podrzucić szczęśliwe cyfry na najbliższe losowanie :mrgreen:

Autor:  De'D [ poniedziałek, 31 marca 2014, 00:33 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Pany jest pytanie.

Zaciekawiony tematem poleciałem sprawdzic dokładnie typ swojej skrzyni co leży na przekładke i zamiast obiecanego DXZ jest AFK, co by nie było bliźniak..
A więc ile można na tym racjonalnie pojechać autobanem po sprzęgnięciu z ACV i jaka jest prędkość podróżna przy 3 tyś obr. ?

Autor:  kpkeeam [ środa, 9 kwietnia 2014, 21:36 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Właśnie skończyłem przekładkę automata na manuala. Po jeździe próbnej banan na mprdzie. Przy 100 km/h obroty się układają na 2750 obr/min. Zobaczymy jak będzie się na stację podjeżdżać.

Autor:  ostryt4 [ środa, 16 kwietnia 2014, 14:58 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

W nie długim czasie powinienem stać się posiadaczem przełożenia głównego ze skrzyni 2.5 TDi 72/17, 4.235. Auto na dniach idzie na swap z ABL>AFN. Z racji że skrzynia będzie na wierzchu dobra okazja do jej przyśpieszenia. Nigdy nie miałem okazji rozbierać skrzyni w T4 poza wymianami piątego biegu z tąd moje pytanie, na co uważać, zwrócić uwagę przy rozbieraniu żeby jakichś chopek nie narobić itp ?

Autor:  Lewy [ piątek, 25 kwietnia 2014, 22:49 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam.
Mam 2,5 benzyne ze skrzynia chyba AYD. Przy 100 mam 3000 obr/min. Czy dotej skrzyni moge wrzucić 5 bieg ze skrzyni CHA??

(nie wiedzieć czemu nie moge dołaczyć fotki)

Autor:  Lewy [ poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 20:33 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie??

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 20:51 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Wszystko czego szukasz jest w tym temacie

Autor:  Fitzakis [ środa, 30 kwietnia 2014, 14:38 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam wszystkich,
to mój pierwszy post

Mam 2 pytania:
1. Czy piątka od T5 z tej aukcji (przełożenie 27/41 = 0.66)
http://allegro.pl/kolo-kola-5-bieg-volk ... 57030.html
podejdzie do T4 ze skrzynią EVY?
2. Czy w przypadku seryjnego ABLa ze skrzynią EVY (obecna piątka 0,756) ma to sens? Mile widziane opis praktycznych doświadczeń od osób, które zainstalowały do ABL coś szybszego niż 28/40=0,7

Autor:  ostryt4 [ środa, 30 kwietnia 2014, 15:24 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Tak, podejdzie to do tej skrzyni. Miałem u siebie w DQL zamontowaną piątkę 28/40=0.700, takie same przełożenie główne jak u Ciebie na EVY 83:18=4.611 na autostradach ciągle niedosyt szczególnie po dodaniu powera dla ABLa (czytaj LDA na pompie).
Teraz jeżdżę z piątką 37/23=0.61 i to już daje radę, 3000 rpm i masz 120 km/h (GPS)

Autor:  Fitzakis [ środa, 14 maja 2014, 20:00 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Fitzakis napisał(a):
1. Czy piątka od T5 z tej aukcji (przełożenie 27/41 = 0.66)
http://allegro.pl/kolo-kola-5-bieg-volk ... 57030.html
podejdzie do T4 ze skrzynią EVY?
2. Czy w przypadku seryjnego ABLa ze skrzynią EVY (obecna piątka 0,756) ma to sens? Mile widziane opis praktycznych doświadczeń od osób, które zainstalowały do ABL coś szybszego niż 28/40=0,7


Powyższa piątka została zamontowana.
Przy 3 tys. obrotów było ok. 100 km/h, teraz jest ok 120 km/h.
Pomimo dużego skoku pomiędzy 4 a 5 biegiem, seryjny ABL daje radę bez problemu, choć przy obciążeniu częściej trzeba będzie redukować do czwórki (efekt taki jakby mieć skrzynię 6 biegową bez piątki:) ).

Autor:  Tomek40 [ poniedziałek, 19 maja 2014, 21:25 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Hej
Właśnie miałem o to pytać :)
A czy ktoś biegły w tym temacie powie mi czy do skrzyni CHR też podejdzie ?
Aktualna piątka to 0,756 a główne to 3,735 , obudowa 02B.

Z tego co wyczytałem to na 99 % tak, ale pytam bo wolę się upewnić.

Pozdrawiam
Tomek

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 19 maja 2014, 22:34 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Przełożenie główne masz jedno z najwolniejszych 4,941, piątka owszem jest 0,756

Obrazek

Jak dla mnie możesz montować

Autor:  Tomek40 [ wtorek, 20 maja 2014, 21:22 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Dzięki Probe :)
Zapytam jutro sprzedawcę, niech tylko potwierdzi, że ta piętka pasi do mojej skrzyni i ją biorę.
113 Km/h przy 3 tyś to już jest dobrze. Mam felgi 18" i opony 40-stki. Jak założę 50- tki po jest dodatkowe 4 % więc może do 120 km/h dojdę.

Pozdrawiam
Tomek

Autor:  herman [ niedziela, 15 czerwca 2014, 01:30 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Panowie, przebrnąłem przez cały temat ale pogubiłem się już w okolicach 15 strony. Mam 1,9TD ABL ale nie wiem jaka jest skrzynia (nie sprawdzę, bo auto na warsztacie) ale przy 3000rpm ma około 100km/h, zmiana obrotów z IV na V to ok 500rpm pozostałe biegi to różnica ok 1000rpm. Przygotowuję się do swapa na 1,9TDI (ABL rozleciał się) silnik docelowo założony ma mieć 110KM wymiana tylko V biegu niewiele zmieni, a zapas mocy będzie. Chciałbym nieco podsumować:
- skrzynia biegów z 2,5 nie pasuje do silnika 1,9TDI;
- jeżeli chcę utrzymać płynność przejścia między biegami i osiągać 130km/h przy 3000rpm to zmiana samej V nie wchodzi w grę;
W związku z tym pytania (nie znalazłem odpowiedzi lub umknęła mi w dżungli tych wszystkich oznaczeń, które mi niewiele mówią):
1. Dam radę całe bebechy ze skrzyni z 2,5 przełożyć do mojej obudowy ?
2. Podejdzie same przełożenie główne i szybsza V czy czeka mnie rzeźba w .... (nie będę się wyrażał) ?
3. Istnieje skrzynia z szybszym przełożeniem do 1.9 (4 cylindry) ?
4. Wytrzyma moja oryginalna skrzynia mocniejszy silnik czy raczej pomyśleć o obniżeniu mocy do 90KM ?

Autor:  mikoli [ niedziela, 15 czerwca 2014, 10:31 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Tytuł: swap TD -> TDI
a dokładnie:
mikoli napisał(a):
Skrzynia biegów ... najlepsza by była od 2.5 TDI 88KM (symbole DUJ , EWB)do silnika 110KM, ewentualnie deczko wolniejsze na V-tce (DUH , EWA) do silnika 90KM, ale z 1.9TD czy z 2.4D (po zmianie V-tki na szybszą) ostatecznie może zostać w zależności kto czego oczekuje .

Co do zmiany piątki to musisz podać jaki masz symbol skrzyni co by doradzać.
Co do pytań
1 Ze skrzyń z 2.5 TDI 88KM tak, symbole: DUJ,EWB, DUH,EWA
2 Ze skrzyń powyżej tak, bez rzeźby.
3 Skrzynie DUJ,EWB, DUH,EWA
4 Tak, bez obniżania mocy, choć wszystko zależy od łącznika (czyli kierowcy)

Strona 21 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/