T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398 |
Strona 21 z 44 |
Autor: | kpkeeam [ piątek, 28 marca 2014, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Więc przełożenie główne w CHS to 4,611 czyli 83/18, a w EKU 3,158wychodzące z 60/19. Są w skrzyniach 02a przekładnie główne o przełożeniu nawet 4,2 ale jest ono o wiele mniejsze, a co za tym idzie słabsze od t4. |
Autor: | ostryt4 [ piątek, 28 marca 2014, 23:55 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
mikoli napisał(a): ostryt4 napisał(a): Czyli da się coś zaadoptować ze skrzyni osobówki do T4 oprócz piątego biegu ? Było:Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW ostryt4 napisał(a): Jaka jest różnica przełożenia głównego pomiędzy T4 a osobówką że nie da się tego zamienić ? Było Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓWDzięki, można się pogubić. |
Autor: | ostryt4 [ piątek, 28 marca 2014, 23:59 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
kpkeeam napisał(a): Więc przełożenie główne w CHS to 4,611 czyli 83/18, a w EKU 3,158wychodzące z 60/19. Są w skrzyniach 02a przekładnie główne o przełożeniu nawet 4,2 ale jest ono o wiele mniejsze, a co za tym idzie słabsze od t4. Ale z 02A do 02B przekładni głównej się nie wrzuci, a szkoda. |
Autor: | maja [ sobota, 29 marca 2014, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Kolejne posty o T3 będą kasowane. |
Autor: | Miętus89 [ niedziela, 30 marca 2014, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
COŚ DZIWNEGO JEST!!! po przekładce skrzyni o kodzie CRM z roku 1995 na ... CRM z roku 1994 coś dziwnego mi sie dzieje piąty bieg ma jakieś dziwne przełożenie bo piątka przy prędkości 80km/h ma już takie wymoderowano że nie trzeba jej redukować do 4 biegu przy wyprzedzaniu i potem przy wyższych prędkościach glosniej silnik pracuje niz przy poprzedniej skrzyni i niechce jechac wiecej niż 165km/h czyzby ktos kiedys cudowal i zalozyl ten slynny piąty bieg? bo ewidentnie ta ktora teraz zalozylem byla wczesniej rozkecana bo zamiast uszczelek silikon jest a ta co ja mialem jako pierwszą to 200tys bez remontu od nowosci przejechala przypomne że obie mają kod CRM i jest miedzy nimi tylko rok roznicy |
Autor: | mikoli [ niedziela, 30 marca 2014, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Miętus89 napisał(a): piąty bieg ma jakieś dziwne przełożenie bo piątka przy prędkości 80km/h ma już takie wymoderowano że nie trzeba jej redukować do 4 biegu przy wyprzedzaniu i potem przy wyższych prędkościach glosniej silnik pracuje niz przy poprzedniej skrzyni i niechce jechac wiecej niż 165km/h Tak to dziwnie opisałeś, że nie wiadomo czy V-ka jest za wolna czy normalna, bo może akurat w poprzedniej była jakaś szybsza skoro 2,0 szło Ci 165 Skro skrzynia była rozbierana to w zasadzie sam dałeś sobie odpowiedź Miętus89 napisał(a): czyzby ktos kiedys cudowal i zalozyl ten slynny piąty bieg? No i co by to ustalić to raczej trzeba ściągnąć dekiel i policzyć ząbki na kołach V-ki, a tutaj możesz ewentualnie założyć nowy temat w stylu:kto i co mi tam wsadził, w odpowiedzi będziemy rzucać propozycje jak w totka, kto będzie najbliżej może mi na PW podrzucić szczęśliwe cyfry na najbliższe losowanie
|
Autor: | De'D [ poniedziałek, 31 marca 2014, 00:33 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Pany jest pytanie. Zaciekawiony tematem poleciałem sprawdzic dokładnie typ swojej skrzyni co leży na przekładke i zamiast obiecanego DXZ jest AFK, co by nie było bliźniak.. A więc ile można na tym racjonalnie pojechać autobanem po sprzęgnięciu z ACV i jaka jest prędkość podróżna przy 3 tyś obr. ? |
Autor: | kpkeeam [ środa, 9 kwietnia 2014, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Właśnie skończyłem przekładkę automata na manuala. Po jeździe próbnej banan na mprdzie. Przy 100 km/h obroty się układają na 2750 obr/min. Zobaczymy jak będzie się na stację podjeżdżać. |
Autor: | ostryt4 [ środa, 16 kwietnia 2014, 14:58 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
W nie długim czasie powinienem stać się posiadaczem przełożenia głównego ze skrzyni 2.5 TDi 72/17, 4.235. Auto na dniach idzie na swap z ABL>AFN. Z racji że skrzynia będzie na wierzchu dobra okazja do jej przyśpieszenia. Nigdy nie miałem okazji rozbierać skrzyni w T4 poza wymianami piątego biegu z tąd moje pytanie, na co uważać, zwrócić uwagę przy rozbieraniu żeby jakichś chopek nie narobić itp ? |
Autor: | Lewy [ piątek, 25 kwietnia 2014, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Witam. Mam 2,5 benzyne ze skrzynia chyba AYD. Przy 100 mam 3000 obr/min. Czy dotej skrzyni moge wrzucić 5 bieg ze skrzyni CHA?? (nie wiedzieć czemu nie moge dołaczyć fotki) |
Autor: | Lewy [ poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie?? |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Wszystko czego szukasz jest w tym temacie |
Autor: | Fitzakis [ środa, 30 kwietnia 2014, 14:38 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Witam wszystkich, to mój pierwszy post Mam 2 pytania: 1. Czy piątka od T5 z tej aukcji (przełożenie 27/41 = 0.66) http://allegro.pl/kolo-kola-5-bieg-volk ... 57030.html podejdzie do T4 ze skrzynią EVY? 2. Czy w przypadku seryjnego ABLa ze skrzynią EVY (obecna piątka 0,756) ma to sens? Mile widziane opis praktycznych doświadczeń od osób, które zainstalowały do ABL coś szybszego niż 28/40=0,7 |
Autor: | ostryt4 [ środa, 30 kwietnia 2014, 15:24 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Tak, podejdzie to do tej skrzyni. Miałem u siebie w DQL zamontowaną piątkę 28/40=0.700, takie same przełożenie główne jak u Ciebie na EVY 83:18=4.611 na autostradach ciągle niedosyt szczególnie po dodaniu powera dla ABLa (czytaj LDA na pompie). Teraz jeżdżę z piątką 37/23=0.61 i to już daje radę, 3000 rpm i masz 120 km/h (GPS) |
Autor: | Fitzakis [ środa, 14 maja 2014, 20:00 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Fitzakis napisał(a): 1. Czy piątka od T5 z tej aukcji (przełożenie 27/41 = 0.66) http://allegro.pl/kolo-kola-5-bieg-volk ... 57030.html podejdzie do T4 ze skrzynią EVY? 2. Czy w przypadku seryjnego ABLa ze skrzynią EVY (obecna piątka 0,756) ma to sens? Mile widziane opis praktycznych doświadczeń od osób, które zainstalowały do ABL coś szybszego niż 28/40=0,7 Powyższa piątka została zamontowana. Przy 3 tys. obrotów było ok. 100 km/h, teraz jest ok 120 km/h. Pomimo dużego skoku pomiędzy 4 a 5 biegiem, seryjny ABL daje radę bez problemu, choć przy obciążeniu częściej trzeba będzie redukować do czwórki (efekt taki jakby mieć skrzynię 6 biegową bez piątki:) ). |
Autor: | Tomek40 [ poniedziałek, 19 maja 2014, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Hej Właśnie miałem o to pytać A czy ktoś biegły w tym temacie powie mi czy do skrzyni CHR też podejdzie ? Aktualna piątka to 0,756 a główne to 3,735 , obudowa 02B. Z tego co wyczytałem to na 99 % tak, ale pytam bo wolę się upewnić. Pozdrawiam Tomek |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 19 maja 2014, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Przełożenie główne masz jedno z najwolniejszych 4,941, piątka owszem jest 0,756 Jak dla mnie możesz montować |
Autor: | Tomek40 [ wtorek, 20 maja 2014, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Dzięki Probe Zapytam jutro sprzedawcę, niech tylko potwierdzi, że ta piętka pasi do mojej skrzyni i ją biorę. 113 Km/h przy 3 tyś to już jest dobrze. Mam felgi 18" i opony 40-stki. Jak założę 50- tki po jest dodatkowe 4 % więc może do 120 km/h dojdę. Pozdrawiam Tomek |
Autor: | herman [ niedziela, 15 czerwca 2014, 01:30 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Panowie, przebrnąłem przez cały temat ale pogubiłem się już w okolicach 15 strony. Mam 1,9TD ABL ale nie wiem jaka jest skrzynia (nie sprawdzę, bo auto na warsztacie) ale przy 3000rpm ma około 100km/h, zmiana obrotów z IV na V to ok 500rpm pozostałe biegi to różnica ok 1000rpm. Przygotowuję się do swapa na 1,9TDI (ABL rozleciał się) silnik docelowo założony ma mieć 110KM wymiana tylko V biegu niewiele zmieni, a zapas mocy będzie. Chciałbym nieco podsumować: - skrzynia biegów z 2,5 nie pasuje do silnika 1,9TDI; - jeżeli chcę utrzymać płynność przejścia między biegami i osiągać 130km/h przy 3000rpm to zmiana samej V nie wchodzi w grę; W związku z tym pytania (nie znalazłem odpowiedzi lub umknęła mi w dżungli tych wszystkich oznaczeń, które mi niewiele mówią): 1. Dam radę całe bebechy ze skrzyni z 2,5 przełożyć do mojej obudowy ? 2. Podejdzie same przełożenie główne i szybsza V czy czeka mnie rzeźba w .... (nie będę się wyrażał) ? 3. Istnieje skrzynia z szybszym przełożeniem do 1.9 (4 cylindry) ? 4. Wytrzyma moja oryginalna skrzynia mocniejszy silnik czy raczej pomyśleć o obniżeniu mocy do 90KM ? |
Autor: | mikoli [ niedziela, 15 czerwca 2014, 10:31 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Tytuł: swap TD -> TDI a dokładnie: mikoli napisał(a): Skrzynia biegów ... najlepsza by była od 2.5 TDI 88KM (symbole DUJ , EWB)do silnika 110KM, ewentualnie deczko wolniejsze na V-tce (DUH , EWA) do silnika 90KM, ale z 1.9TD czy z 2.4D (po zmianie V-tki na szybszą) ostatecznie może zostać w zależności kto czego oczekuje . Co do zmiany piątki to musisz podać jaki masz symbol skrzyni co by doradzać. Co do pytań 1 Ze skrzyń z 2.5 TDI 88KM tak, symbole: DUJ,EWB, DUH,EWA 2 Ze skrzyń powyżej tak, bez rzeźby. 3 Skrzynie DUJ,EWB, DUH,EWA 4 Tak, bez obniżania mocy, choć wszystko zależy od łącznika (czyli kierowcy) |
Strona 21 z 44 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |