T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 1 z 44

Autor:  AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 20:43 ]
Tytuł:  SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam serdecznie,

posiadam t4 w wersji Westfalia z silnikiem 2.4 D bez turbo.

Chciałbym się dowiedzieć czy da się założyć skrzynie od innego modelu tak aby samochód stał się szybszy?? w moim wypadku przy 100km/h silnik kręci prawie 3 tyś obrotów, katorga...

czy istniały różne skrzynie biegów dla wersji cięzarowej, carawelle, westfalia, multiwan ?? który model miał najszybszą skrzynie?

Z góry dziękuje za odp. :)

Autor:  Jabluszko [ środa, 7 lipca 2010, 20:54 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ja mam Multivana tez 2,4D i mam takąsamą skrzynię jak Ty, gdyż mam dokładnie takie same obroty. Ale wiem że co poniektórzy (chyba caravelle) mają dłuższe skrzynie.

Autor:  AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 21:06 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

właśnie również mi się obiło o uszy że jakieś modele mają szybsze skrzynie i chciałbym się dowiedzieć tak na 100% czy mają i które :) muszę zmienić te skrzynie bo takimi prędkościami to cięzarówki jeżdzą :P i to ledwo daje rade je wyprzedzić.. :)

Autor:  Kenobi [ środa, 7 lipca 2010, 21:09 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

który rocznik
postaraj się znaleźć wlepke z danymi w okolicy lewego błotnika i skrzynki bezpieczników i napisz jaki rodzaj skrzyni masz
tu zdjęcie z caraveli:
Obrazek


caravelle i multivan miały takie same skrzynie czyli najdłuższe

oczywiście pisze o 2.4D

Autor:  AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 21:15 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

oczywiście zapomniałem dodać ze rok produkcji to 1991, wlepka znajduje się we wnętrzu przy bezpiecznikach, czy w komorze silnika? zaraz pobiegnę poszukam...

jutro z samego rana czeka mnie podróż na urlop, także jakbym się nie odzywał to wracam za 8 dni :)

Autor:  Kenobi [ środa, 7 lipca 2010, 21:18 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

we wnętrzu, ale w tym roczniku AYF jest najszybsza

Autor:  AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 21:24 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

chyba wiem gdzie powinna być ta wlepka, ale po niej został tylko klej :/ czy na skrzyni znajdę oznaczenie??

Kenobi, a może znasz oznaczenia ze skrzyni tej najwolniejszej i tej najszybszej? I gdzie szukać tego oznaczenia ? :)

Autor:  Kenobi [ środa, 7 lipca 2010, 21:36 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Obrazek

najszybsza to taka jak na zdjęciu wlepki w poście powyżej AYF
gdzieś mam rozpiskę skrzyń w zależności od silnika i rocznika ale to po meczu poszukam
przy najwolniejszej skrzyni 2.4D doka miało prędkość max 135 przy 4500 obr

Autor:  mikoli [ czwartek, 8 lipca 2010, 16:43 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Oto oznaczenia skrzyń w T4 i jakie skrzynki szły z jakimi silnikami: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe

AdrianCamper podaj jaką masz skrzynię (symbol), ale prawdopodobnie będziesz miał tą najszybszą jaką montowano fabrycznie pod 2.4D i tu ewentualnie można się pobawić w zmianę kół V biegu (twoja piątka to koła prawdopodobnie 34:45=przełożenie 0,756),wiec szukasz szybsze koła V-tego biegu 28:40 przełożenie 0.700 ze skrzyni DUJ, albo EWB (T4 2.5 TDI 88KM) w obudowie 02B, też te koła szły w Ibizie, Cordobie i Fabi oznaczenia skrzyń GGU i EWT

Ewentualnie deko wolniejsze koła (z osobówek) ze skrzyń w obudowie 02A, koła 33/46 zębów o przełożeniu 0,717 z Passata ze skrzyń o symbolach CAT,CEY,CHA,CNA lata1991-1994 i jeszcze GOLF 1993-1994 skrzynia ASD

Najszybsze skrzynie w obudowie 02B szły w T4 2,5 TDI 88KM symbole:(DUJ,EWB) i deczko wolniejsze (DUH,EWA), ale przy tych poduszka dolna skrzyni jest w formie płetwy i o ile twoja belka ma mocowanie na taką poduszkę to dałoby się taką skrzynkę wrzucić, jednak silnik może sobie nie poradzić z takimi przełożeniami.

Najprostszym rozwiązaniem jest wymiana kół V biegu w T4 ze skrzynią w obudowie 02B jest dość prosta, bo V-tka znajduje się pod deklem.
Tak to wygląda: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_%28Langer_5._Gang%29

Dla ułatwienia podam jakie koła szły na V-tym biegu w skrzyniach T4 w obudowie 02B (od najwolniejszych do najszybszych):
koła przełożenie
31:37=0,838
36:43=0,837
30:39=0,769
34:45=0,756
29:39=0,744
28:40=0,700
Jeżeli posiada się V-kę o przełożeniu 0,838 czy 0,837 to moim zdaniem max 0,756 można zakładać wtedy różnica na prędkości wyniesie 11%,a gdy posiadamy 0,756 to przy zmianie na 0,700 będziemy mieć 8 % szybszą V-kę

Autor:  Radauskas [ piątek, 23 lipca 2010, 17:26 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

A ja mam 2,4 AAB z 1992 r. i wygląda na fabryczną Caravelle ( z podwyższanym i tapicerowanym dachem ) i skrzynia w.g. nalepki ma symbol CHS. Nie testowałem jeszcze max. osiągów bo auto dopiero co nabyte, a silnik po naprawie ale wychodzi na to, że najszybszy na trasie to ja nie będe :(. Da się tu coś poprawić poza wymianą skrzyni?

Autor:  mikoli [ piątek, 23 lipca 2010, 22:05 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Radauskas ;) o ile czujesz że autko ma moc, to możesz wrzucić koła o przełożeniu 0,717 ewentualnie 0,700 bo teraz posiadasz przełożenie na V-tce 0,756.
Jednak autko musi posiadać teraz rezerwy mocy, bo jak wiadomo czym szybsze przełożenie tym więcej mocy potrzeba, jeżeli to podwyższona T4 to bezpieczniej i taniej dostaniesz koła o przełożeniu 0,717 , chyba że to autko ma ciągać przyczepy ewentualnie spore ładunki to lepiej nie kombinuj ;)

Autor:  AdrianCamper [ poniedziałek, 26 lipca 2010, 18:43 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

mikoli, dzięki za rady z tym kołem od V biegu, poważnie się zastanowie nad tym :) i szacunek za ogarnięcie tego całego tematu skrzyń, dobra robota :)

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 26 lipca 2010, 19:47 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

AdrianCamper napisał(a):
mikoli, dzięki za rady z tym kołem od V biegu, poważnie się zastanowie nad tym :) i szacunek za ogarnięcie tego całego tematu skrzyń, dobra robota :)
Jak chcesz się bawić w szybszą piątkę to najpierw wsadź turbo aby mieć zapas mocy smile

Autor:  AdrianCamper [ wtorek, 27 lipca 2010, 00:01 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

zacznę od V biegu, jak nie będzie dawał rady to się zastanowimy nad uturbieniem... choć to pewnie jest bez sensu, bo lepiej odrazu swapować 2.5 tdi z najszybszą skrzynią :P ;)

Autor:  Probe041 [ wtorek, 27 lipca 2010, 00:09 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

AdrianCamper napisał(a):
zacznę od V biegu, jak nie będzie dawał rady to się zastanowimy nad uturbieniem... choć to pewnie jest bez sensu, bo lepiej odrazu swapować 2.5 tdi z najszybszą skrzynią :P ;)
Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę

Tu masz małe fotostory (graty pasują z 2.5 tdi ACV)

http://www.angelfire.com/wv2/westfalia_ ... ted_UK.htm

Autor:  b8tz [ wtorek, 27 lipca 2010, 15:48 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Probe041 napisał(a):
Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę ;)


Zarzuć do uturbionego AAB skrzynię z ACVki i zobacz wtedy co kogo będzie robić.

Autor:  andrewa1 [ wtorek, 27 lipca 2010, 16:40 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

rozmawiacie o kołach v biegu dobra ale jak poznać które jest które

mają jakieś oznaczenia?

na allegro znalazlem kilka aucji

typu szybka V
bardzo szybka V

najszybsza V i oczywiscie odpowiednie ceny 450,550, 799 zl

Autor:  Probe041 [ wtorek, 27 lipca 2010, 17:34 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

b8tz napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę ;)


Zarzuć do uturbionego AAB skrzynię z ACVki i zobacz wtedy co kogo będzie robić.
Do końca nie wiem, czy by pasowała <38>

andrewa1, mają swoje oznaczenia <57>
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_%28 ... 5._Gang%29

Autor:  mikoli [ wtorek, 27 lipca 2010, 18:00 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

andrewa1 napisał(a):
rozmawiacie o kołach v biegu dobra ale jak poznać które jest które
mają jakieś oznaczenia?
Rozpoznajesz po ilości zębów (potrzebujemy pary kół i nie da się sparować kół ze sobą z różnych przełożeń), a wyżej pisałem jakie przełożenia występowały:
mikoli napisał(a):
Dla ułatwienia podam jakie koła szły na V-tym biegu w skrzyniach T4 w obudowie 02B (od najwolniejszych do najszybszych):
koła przełożenie
31:37=0,838
36:43=0,837
30:39=0,769
34:45=0,756
29:39=0,744
28:40=0,700

+ do tej listy można dopisać koła z passata 33:46 (33 koło napędzane, 46-koło napędzające) o przełożeniu 0,717 (33:46=0,717)

andrewa1 napisał(a):
na allegro znalazlem kilka aucji
typu szybka V
bardzo szybka V
najszybsza V i oczywiscie odpowiednie ceny 450,550, 799 zl

Na allegro lepiej pytaj o konkretne (przełożenie) koła (Ciebie prawdopodobnie interesuje przełożenie 0,700 ewentualnie 0,717) nie koniecznie do T4, wręcz chyba nawet lepiej zasugerować że to będzie do Passata <18> powinno być taniej <wink>

Autor:  maverickt4 [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 23:01 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

U mnie sama piątka jest jeszcze szybsza niż tu podajecie bo przełożenie jest 32:51=0,627
Tyle że przełożenie główne mam wolne bo 74:15=4.933

Skrzynia to EFA do napędu syncro i pewnie dlatego tak duże przełożenie główne.

I teraz mam pytanie, (bo zaczyna mi hałasować docisk wiec będzie przy skrzyni robota) czy jest możliwość zamiany kół na przełożeniu głównym?? czy jest to warte zachodu czy lepiej nie ruszać i dalej śmigać tak jak jest??

Strona 1 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/