T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 08:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Johnny napisał(a):
Krótkie pytanie - czy jest możliwe aby przełożyć mechanizm różnicowy ze skrzyni DQL do EWB?
Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 08:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Johnny napisał(a):
Krótkie pytanie - czy jest możliwe aby przełożyć mechanizm różnicowy ze skrzyni DQL do EWB?

Według całej mojej wiedzy z tego tematu tak.
Chcesz tą EWB zwolnić prędkościowo ? Taki efekt uzyskasz po takim zabiegu.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 16:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Nie, zastawiam się czy gość który mi robił skrzynię mógł tam wsadzić mechanizm różnicowy ze starej skrzyni, bo po wciśnięciu sprzęgła coś stuka, tak jak wcześniej stukało (no może trochę słabiej, ale ciągle). Opisywałem to w tym wątku: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f= ... 84#p122684 i nawet wrzucałem filmik na którym słychać o co chodzi.

Facet generalnie nie wzbudził mojego zaufania, trochę kręcił - niby miał dać pół roku gwarancji, dał trzy miesiące. Niby miał zmienić wszystkie łożyska, a jak go zacząłem wypytywać, to wyszło że zmienił tylko dwa na wałku głównym. Pierw mówił, że nie ma oryginalnej piątki (28/40) ale jak już skończył robotę to powiedział, że znalazł i wsadził mi taką jak chciałem. Fakt - zdejmowałem dekielek i faktycznie jest taka jak powinna, ale do środka skrzyni już nie ma jak zajrzeć więc nie wiem jak to tam wygląda, a swoją drogą nigdy nawet nie oglądałem rozebranej skrzyni więc na dobrą sprawę nie wiem jak powinno.

Na pewno jednak jest to długa skrzynia - jedynka to aż za długa mi się wydaje, bo jak za mało gazu się da to niemal gaśnie, ale na piątce leci 140 i jeszcze by mógł gdyby nie to że łapie notlaufa.

Jeszcze dla wszystkich którzy zastanawiają się nad swapem mogę podać przy jakich prędkościach zmieniam biegi przy moim układzie silnik 1Z (90KM) i skrzynia EWB z T4 2.5 TDI 88KM, tak żeby w miarę płynnie jechał (oczywiście kto inny może mieć inny styl jazdy):

1 - trochę gazu trzeba dać
2 - ~20km/h
3 - ~40km/h
4 - ~60km/h
5 - ~80km/h i przy 110-120km/h jest jeszcze bardzo komfortowo

Nie mam obrotomierza więc nie podam przy jakich obrotach się to odbywa a i dodam, że mój licznik względem GPS-a zawyża prędkość o jakieś 5km/h, ale nie wiem komu bardziej wierzyć.

A przy starym układzie 1.9TD (68KM) i skrzyni DQL to można było ruszać z dwójki a na piątce jechać przy 50km/h jak ktoś wyznawał zasadę "jazdy zawsze na jak najwyższym biegu" ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 17:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Podepnij się vagiem i zobacz jaką prędkość (GPS) masz przy 3000rpm. Z twoich danych wychodzi że będzie w okolicach 120 km/h jeżeli dyfer jest z EWB.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 lipca 2014, 07:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 sierpnia 2011, 20:58
Posty: 1
model: T4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Szukam przelozenia 5tki 28-40 do skrzyni DQL .
Jakby ktos mial jakis namiar gdzie mozna zakupic to uprzejmie prosze o info.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 18:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
mam pytanie do tych którzy przekładali 5 bieg,
nie robiłem takich rzeczy jeszcze, same koła zębate się przekłada,czy także synchronizatory?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 18:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
henry napisał(a):
Witam
mam pytanie do tych którzy przekładali 5 bieg,
nie robiłem takich rzeczy jeszcze, same koła zębate się przekłada,czy także synchronizatory?

Synchra zostają, zmieniasz tylko tryby.


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: henry (sobota, 9 sierpnia 2014, 18:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 18:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
czyli jak dobrze pójdzie to dojdzie 5 bieg 41/28


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 18:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy trybach z t5 potrzebne są jeszcze podkładki sprężynowe pod śruby


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 18:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
eksperymentuje , 5 bieg ma iść z innej skrzyni niż T4-5


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 19:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
Przy trybach z t5 potrzebne są jeszcze podkładki sprężynowe pod śruby

Ja założyłem te co były.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 sierpnia 2014, 21:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To nie wiem jakie masz lub miałeś wcześniej te podkładki, bo u mnie zęby blokowały się o podkładki ze starej piątki tzn głębiej się zazębiały i nie szło ruszyć z miejsca


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 sierpnia 2014, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 sierpnia 2014, 14:02
Posty: 2
model: t4
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam szanowne grono kolegów.Jestem tu nowy i od razu zwracam się z prośbą o potwierdzenie,zaprzeczenie ew.sprostowanie moich rozmyśleń. Otóż kupiłem t4 w wersji doka,93rok,1,9d. Autko ma służyć głównie do wożenia motoru na tor,kosiarkę na działkę itp. Nie będzie dźwigał cementu,koparek i przyczepy z 8t.ładunku:-)
Jako pierwszy w odstawkę poszedł silnik,zastąpił go 1,9td,po regulacji pompy i wtrysków otrzymał IC z pajero.
Problem jaki spędza mi sen z powiek jest następujący:super wolna skrzynia!
Moja nosi symbol CCZ,w obudowie O2B i V biegu 36:43=0,837.
Planuję przełożyć V 33:46=0,717.
Pytanie brzmi,czy dobrze planuję,czy to zda egzamin? Obroty spadną o jakieś 500,ale ze względu na wolną przekładnie główna myślę że nie powinien mieć problemów. Co o tym myślicie,jakie są wasze sugestie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 sierpnia 2014, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tutaj sobie sprawdź jak to będzie wyglądać
viewtopic.php?p=24062#p24062

Tak poza tym to wyreguluj sobie ciśnienie na turbo i podnieś dawkę paliwa jeśli chcesz zrobić taki duży przeskok na piątce.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 sierpnia 2014, 10:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 sierpnia 2014, 14:02
Posty: 2
model: t4
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nim zacząłem ten temat,już to sprawdzałem i dlatego wyciągnąłem takie wnioski.
Aktualnie różnica obrotów między IV a V biegiem wynosi ok 500obr.a przy zmianie wynosiła by między 700-800obr.
Myślę że nawet bez kręcenia pompy będzie dawał sobie radę.
1,029- IV,2500obr-60,6km/h ----- 0,837- V,2000obr-59,6km/h
1,029- IV,2500obr-60,6km/h ----- 0,717- V,1800obr-ok.60km/h
Głównym sprawcą tego zamieszania jest wolna przekładnia główna i montując od razu najszybszą V na dole obrotów nie za wiele zyskamy(różnica ok 10km/h)ale zrekompensuje się na wyższych. aktualnie na V-104,4km/h-3500obr,a otrzymamy 104,4km/h-3000obr.
przy rozmiarze opon 195/70r15. Czy dobrze kombinuję?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 23:20
Posty: 3
model: caravelle
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Panowie.
Wspominałem już, w którymś z wątków o swojej wolnej skrzyni w Caravelce. Okazało się, że zamiast skrzyni CRN mam CCZ (o ile dobrze pamiętam). Mam do kupienia skrzynię CCY. Z tego co wyczytałem na forum obudowa jest taka sama jak mojej fabrycznej skrzyni (02B), przełożenia są identyczne. Moje pytanie brzmi: czy skrzynia będzie na pewno pasowała? Dodam, że silnik to AAB 1995 rok. Skrzynię mam do roboty a do tego przełożenia mnie dobijają więc postanowiłem zrobić to za jednym zamachem.
Z góry dziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2014, 21:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Panowie, pewnie już gdzieś to było ale potrzebuję na szybkiego wiedzieć.
Skrzynia od T4 2.5 TDi 102 konie jest mieszalna wnętrznościami z 88 km 02B typu przełożenie główne itp ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2014, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ni bo 102km ma dużą skrzynie a 88km ma małą całkiem inne skrzynie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: ostryt4 (wtorek, 26 sierpnia 2014, 22:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 sierpnia 2014, 08:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Mam wrażenie. Że. Moja skrzynia ewb była przerabiana miala dłuższą 5 niż duża bo jak mialem tamtą to przy 120 miałem 2800 obr a według nawigacji jechałem 117km/h, a teraz jadąc 130 mam 3000 obr. A na nawigacji 123km/h myślicie że 5 mogła być zmieniana w obu skrzyniach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 sierpnia 2014, 09:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Myślę że ta pierwsza miała modyfikowaną piątkę, a pamiętasz ile było przy 3000 rpm na GPSie ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB