T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398 |
Strona 1 z 44 |
Autor: | AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 20:43 ] |
Tytuł: | SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Witam serdecznie, posiadam t4 w wersji Westfalia z silnikiem 2.4 D bez turbo. Chciałbym się dowiedzieć czy da się założyć skrzynie od innego modelu tak aby samochód stał się szybszy?? w moim wypadku przy 100km/h silnik kręci prawie 3 tyś obrotów, katorga... czy istniały różne skrzynie biegów dla wersji cięzarowej, carawelle, westfalia, multiwan ?? który model miał najszybszą skrzynie? Z góry dziękuje za odp. |
Autor: | Jabluszko [ środa, 7 lipca 2010, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Ja mam Multivana tez 2,4D i mam takąsamą skrzynię jak Ty, gdyż mam dokładnie takie same obroty. Ale wiem że co poniektórzy (chyba caravelle) mają dłuższe skrzynie. |
Autor: | AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
właśnie również mi się obiło o uszy że jakieś modele mają szybsze skrzynie i chciałbym się dowiedzieć tak na 100% czy mają i które muszę zmienić te skrzynie bo takimi prędkościami to cięzarówki jeżdzą i to ledwo daje rade je wyprzedzić.. |
Autor: | AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
oczywiście zapomniałem dodać ze rok produkcji to 1991, wlepka znajduje się we wnętrzu przy bezpiecznikach, czy w komorze silnika? zaraz pobiegnę poszukam... jutro z samego rana czeka mnie podróż na urlop, także jakbym się nie odzywał to wracam za 8 dni |
Autor: | Kenobi [ środa, 7 lipca 2010, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
we wnętrzu, ale w tym roczniku AYF jest najszybsza |
Autor: | AdrianCamper [ środa, 7 lipca 2010, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
chyba wiem gdzie powinna być ta wlepka, ale po niej został tylko klej :/ czy na skrzyni znajdę oznaczenie?? Kenobi, a może znasz oznaczenia ze skrzyni tej najwolniejszej i tej najszybszej? I gdzie szukać tego oznaczenia ? |
Autor: | mikoli [ czwartek, 8 lipca 2010, 16:43 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Oto oznaczenia skrzyń w T4 i jakie skrzynki szły z jakimi silnikami: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe AdrianCamper podaj jaką masz skrzynię (symbol), ale prawdopodobnie będziesz miał tą najszybszą jaką montowano fabrycznie pod 2.4D i tu ewentualnie można się pobawić w zmianę kół V biegu (twoja piątka to koła prawdopodobnie 34:45=przełożenie 0,756),wiec szukasz szybsze koła V-tego biegu 28:40 przełożenie 0.700 ze skrzyni DUJ, albo EWB (T4 2.5 TDI 88KM) w obudowie 02B, też te koła szły w Ibizie, Cordobie i Fabi oznaczenia skrzyń GGU i EWT Ewentualnie deko wolniejsze koła (z osobówek) ze skrzyń w obudowie 02A, koła 33/46 zębów o przełożeniu 0,717 z Passata ze skrzyń o symbolach CAT,CEY,CHA,CNA lata1991-1994 i jeszcze GOLF 1993-1994 skrzynia ASD Najszybsze skrzynie w obudowie 02B szły w T4 2,5 TDI 88KM symbole:(DUJ,EWB) i deczko wolniejsze (DUH,EWA), ale przy tych poduszka dolna skrzyni jest w formie płetwy i o ile twoja belka ma mocowanie na taką poduszkę to dałoby się taką skrzynkę wrzucić, jednak silnik może sobie nie poradzić z takimi przełożeniami. Najprostszym rozwiązaniem jest wymiana kół V biegu w T4 ze skrzynią w obudowie 02B jest dość prosta, bo V-tka znajduje się pod deklem. Tak to wygląda: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_%28Langer_5._Gang%29 Dla ułatwienia podam jakie koła szły na V-tym biegu w skrzyniach T4 w obudowie 02B (od najwolniejszych do najszybszych): koła przełożenie 31:37=0,838 36:43=0,837 30:39=0,769 34:45=0,756 29:39=0,744 28:40=0,700 Jeżeli posiada się V-kę o przełożeniu 0,838 czy 0,837 to moim zdaniem max 0,756 można zakładać wtedy różnica na prędkości wyniesie 11%,a gdy posiadamy 0,756 to przy zmianie na 0,700 będziemy mieć 8 % szybszą V-kę |
Autor: | Radauskas [ piątek, 23 lipca 2010, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
A ja mam 2,4 AAB z 1992 r. i wygląda na fabryczną Caravelle ( z podwyższanym i tapicerowanym dachem ) i skrzynia w.g. nalepki ma symbol CHS. Nie testowałem jeszcze max. osiągów bo auto dopiero co nabyte, a silnik po naprawie ale wychodzi na to, że najszybszy na trasie to ja nie będe . Da się tu coś poprawić poza wymianą skrzyni? |
Autor: | mikoli [ piątek, 23 lipca 2010, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Radauskas o ile czujesz że autko ma moc, to możesz wrzucić koła o przełożeniu 0,717 ewentualnie 0,700 bo teraz posiadasz przełożenie na V-tce 0,756. Jednak autko musi posiadać teraz rezerwy mocy, bo jak wiadomo czym szybsze przełożenie tym więcej mocy potrzeba, jeżeli to podwyższona T4 to bezpieczniej i taniej dostaniesz koła o przełożeniu 0,717 , chyba że to autko ma ciągać przyczepy ewentualnie spore ładunki to lepiej nie kombinuj |
Autor: | AdrianCamper [ poniedziałek, 26 lipca 2010, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
mikoli, dzięki za rady z tym kołem od V biegu, poważnie się zastanowie nad tym i szacunek za ogarnięcie tego całego tematu skrzyń, dobra robota |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 26 lipca 2010, 19:47 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
AdrianCamper napisał(a): mikoli, dzięki za rady z tym kołem od V biegu, poważnie się zastanowie nad tym i szacunek za ogarnięcie tego całego tematu skrzyń, dobra robota Jak chcesz się bawić w szybszą piątkę to najpierw wsadź turbo aby mieć zapas mocy
|
Autor: | AdrianCamper [ wtorek, 27 lipca 2010, 00:01 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
zacznę od V biegu, jak nie będzie dawał rady to się zastanowimy nad uturbieniem... choć to pewnie jest bez sensu, bo lepiej odrazu swapować 2.5 tdi z najszybszą skrzynią |
Autor: | Probe041 [ wtorek, 27 lipca 2010, 00:09 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
AdrianCamper napisał(a): zacznę od V biegu, jak nie będzie dawał rady to się zastanowimy nad uturbieniem... choć to pewnie jest bez sensu, bo lepiej odrazu swapować 2.5 tdi z najszybszą skrzynią :P ;) Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę Tu masz małe fotostory (graty pasują z 2.5 tdi ACV) http://www.angelfire.com/wv2/westfalia_ ... ted_UK.htm |
Autor: | b8tz [ wtorek, 27 lipca 2010, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Probe041 napisał(a): Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę Zarzuć do uturbionego AAB skrzynię z ACVki i zobacz wtedy co kogo będzie robić. |
Autor: | andrewa1 [ wtorek, 27 lipca 2010, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
rozmawiacie o kołach v biegu dobra ale jak poznać które jest które mają jakieś oznaczenia? na allegro znalazlem kilka aucji typu szybka V bardzo szybka V najszybsza V i oczywiscie odpowiednie ceny 450,550, 799 zl |
Autor: | Probe041 [ wtorek, 27 lipca 2010, 17:34 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
b8tz napisał(a): Probe041 napisał(a): Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę Zarzuć do uturbionego AAB skrzynię z ACVki i zobacz wtedy co kogo będzie robić. andrewa1, mają swoje oznaczenia http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_%28 ... 5._Gang%29 |
Autor: | mikoli [ wtorek, 27 lipca 2010, 18:00 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
andrewa1 napisał(a): rozmawiacie o kołach v biegu dobra ale jak poznać które jest które Rozpoznajesz po ilości zębów (potrzebujemy pary kół i nie da się sparować kół ze sobą z różnych przełożeń), a wyżej pisałem jakie przełożenia występowały:mają jakieś oznaczenia? mikoli napisał(a): Dla ułatwienia podam jakie koła szły na V-tym biegu w skrzyniach T4 w obudowie 02B (od najwolniejszych do najszybszych): koła przełożenie 31:37=0,838 36:43=0,837 30:39=0,769 34:45=0,756 29:39=0,744 28:40=0,700 + do tej listy można dopisać koła z passata 33:46 (33 koło napędzane, 46-koło napędzające) o przełożeniu 0,717 (33:46=0,717) andrewa1 napisał(a): na allegro znalazlem kilka aucji typu szybka V bardzo szybka V najszybsza V i oczywiscie odpowiednie ceny 450,550, 799 zl Na allegro lepiej pytaj o konkretne (przełożenie) koła (Ciebie prawdopodobnie interesuje przełożenie 0,700 ewentualnie 0,717) nie koniecznie do T4, wręcz chyba nawet lepiej zasugerować że to będzie do Passata powinno być taniej |
Autor: | maverickt4 [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
U mnie sama piątka jest jeszcze szybsza niż tu podajecie bo przełożenie jest 32:51=0,627 Tyle że przełożenie główne mam wolne bo 74:15=4.933 Skrzynia to EFA do napędu syncro i pewnie dlatego tak duże przełożenie główne. I teraz mam pytanie, (bo zaczyna mi hałasować docisk wiec będzie przy skrzyni robota) czy jest możliwość zamiany kół na przełożeniu głównym?? czy jest to warte zachodu czy lepiej nie ruszać i dalej śmigać tak jak jest?? |
Strona 1 z 44 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |