T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2012, 18:14
Posty: 31
Lokalizacja: Dolnośląskie
model: T4
silnik: 1,9 tdi/AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Eureka! właśnie przetestowałem nowo założone przełożenie 0,65 do swojej skrzyni DQL która miała 0,75,efekt zajefajny,duzo ciszej i szybciej a i dziura miedzy 4 i 5 biegiem niezbyt odczuwalna-jesli ma sie zapas mocy,przy AFN-ie sie tego nie czuje,operacja troche kosztowna ale jesli mialbym wydac kase na szybsza skrzynie typu DUJ,EWB ,zdecydowanie wymiana samej piątki.zerknijcie jaka roznica
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 92147.jpg/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 15:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 15:03
Posty: 13
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie :) Panowie ja mam w swojej T4 skrzynie o oznaczeniu AYH i nie mogę znaleźć żadnej informacji na jej temat, a jest tak wolna że szał głowy. max 100km/h można latać bo później silnik już wyje. jaką proponujecie założyć żeby była szybsza trochę. nie chcę wymieniać żadnych trybów. silnik to 1.9 Td. z góry dziękuję za podpowiedzi :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2012, 19:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
areckip1986 napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie :) Panowie ja mam w swojej T4 skrzynie o oznaczeniu AYH i nie mogę znaleźć żadnej informacji na jej temat ...

Coś źle odczytałeś ten symbol, bo to skrzynia z osobówki, której raczej nie masz w swoim wozie, może chodzi o AYE to fakt trochę wolna skrzynia, napisz z którego roku masz "bude", to poszukamy co tam szło fabrycznie w miarę szybkiego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 15:03
Posty: 13
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego mikoli o to chodzi, że na skrzyni jest AYH na 10000% + oczywiście data produkcji. nie mogłem się pomylić przy odczytaniu bo robiłem to wiele razy :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 10:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Nie odpisałeś z którego roku masz auto, co do tego symbolu nie będę wnikał, fabrycznie taki na T4 nie wyszedł.

Z tej tabelki szukaj sobie skrzynię o przekładni głównej (Achs-antrieb) 4,611 i V-tce 0,756. Jeżeli masz autko do 1996 to szukasz w skrzyniach które szły do 1996r, skrzynie po 1996r mają dolną poduszkę w formie płetwy (łyżwy), jeżeli masz na belce możliwość zamocowania takiej poduszki, możesz szukać w skrzyniach po 1996.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 08:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 15:03
Posty: 13
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Auto stare bo rok 91 tylko że miało silnik 2,4d który umarł i wstawili mu 1,9TD z roku bodajże 98. tak mi tłumaczyli, ale ile prawdy to też nie wiem :/ chodzi to wszystko idealnie, ale prędkości żadnej. dosłownie max to 100km/h. trochę to jest męczące bo dojeżdżam 70 km do pracy w jedną strone :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 14:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Witam mam pytanko znalazłem skrzynie o oznaczeniu DEA jest tam szybsza piatka od DQl?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Bruneek napisał(a):
Witam mam pytanko znalazłem skrzynie o oznaczeniu DEA jest tam szybsza piatka od DQl?
Cytuj:
02J Gearbox Codes

DEA, EBF, EGS - 30:39 = 0.769 as per T4b DCW
DQY, EBT, EGR - 34:45 = 0.756 as per T4b DCV, DJZ, DQJ, DQL, EVV, EVY
CZL - 33:46 = 0.717
EWX, EUH - 29:39 = 0.744 as per TDI DQH, DUH, EVW, EWA
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=34048


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Z tego opisu wynika że jest ciut szybsza, jeśli dobrze to zrozumiałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 20:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Wręcz przeciwnie, ciut wolniejsza <32>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 13:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
ok Dzieki <england> zle popatrzałem ale bym se roboty narobił. Będę szukał dalej teraz wiem jakiej szukać Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 września 2012, 18:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jak to jest z tymi kołami zębatymi na piątym biegu ? Te koło z prawej bez synchronizatora jak ma zębów 33 to jest wolniejsze od tego co ma 28 z innego zestawu ? Z tego co wnioskuję im wyższa liczba zębów tym przełożenie jest wolniejsze, poprawcie mnie jeżeli się mylę.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 września 2012, 20:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
To koło z prawej ma koło z lewej i z dwóch kół (pary) dopiero możesz sobie wyliczyć konkretne przełożenie, zresztą już raz dostałeś odpowiedź:Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
Każde koła (przełożenia) są sparowane i nie masz możliwości ich pomieszać, tak żeby sobie założyć jedno koło z jednej pary, a drugie z drugiej (nawet gdyby jakimś cudem to się udało, to skrzynia by się migiem rozsypała)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 września 2012, 23:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ok, źle ułożyłem pytanie. Oczywiste jest że nie da się mieszać kompletów, chodzi o to że po zdjęciu dekielka pokrywającego piąte przełożenie ze skrzyni są dwa koła zębate, chodzi mi o te po prawej stronie gdyż jest dosyć dobrze widoczne pod względem policzenia zębów bez dalszej ingerencji rozkręcania. Porównywałem sobie dzisiaj dwie skrzynie, w obu pozdejmowałem te dekielki w celu obejżenja przełożeń które jest szybsze i po prostu wnioskuję że jak jest większa ilość zębów na tym "policzalnym" kole to przełożenie jest wolniejsze.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 11:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
33:46 = 0.717
28:40 = 0.7 <drink> <18>

28:40 jest troszeczkę szybsza niż 33:46 ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 11:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Więc 28:40 mam założone, u kolegi Artexa bardzo mi się podoba przełożenie, ABL-ek miałby na pewno problem z taką piątką ale ja na poważnie patrzę na AFN-a u mnie pod maską więc dobrze by było przygotować się ze skrzynią na przyszłościowe zabawy.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 12:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2011, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: ciechocinek
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich! jestem nowy na forum,wiec jesli zle podkleilem swoj watek to sorki.
Od niedawna jestem uzytkownikiem teczki 2.4 AAB long 1996r,dubel kabina. problemem w aucie jest skrzynia biegow(DJZ),jest ona zbyt wolna,przez co samochod sporo pali(ok.10-11l.)
autem robie ok.100-150 km.dziennie,z ladunkiem ok 1t. czasami ciagne jakas przyczepe. moze doradzili byscie mi jakas inna skrzynie,choc troche szybsza,bo na tej przy 100km\h nie mozna spokojnie radia posluchac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 21:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
skrzynię może i można szybszą doradzić ale przy tym obciążeniu nie pochodzi 5 bieg za długo.
Niestety szybsze skrzynie sprawdzają się w autach typu multivan/caravelle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2011, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: ciechocinek
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Nie chodzi o jakies super osiagi. Po prostu chcialbym bardziej komfortowo podrózowac. kolega ma w podobnej teczce skrzynie CRN i jego auto mniej pali i jest troszke szybsze, lecz niema pewnosci czy niebylo tam cos dlubane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 23:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wysil się trochę i przeczytaj dokładnie ten temat, będziesz wtedy wiedział co zrobić..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB