T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 08:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 września 2014, 06:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
panowie pytanie za 100 punktów,przewertowałem już parę razy Cały wątek i nadal jestem w lesie,
czy każda skrzynia w obudowie 02B podejdzie pod silnik 1,9?
poproszę o wyrozumiałość


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 września 2014, 07:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Podejść podejdzie, choć też nie do końca, jeżeli masz belkę starego typu (gdzieś tu w tym wątku pisałem) to skrzyni po 1996r nie założysz i jeszcze kwestia przełożeń, każda skrzynia ma swój własny symbol po którym dojdziesz jakie ma przełożenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 września 2014, 08:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
O belke sie nie martwie.jedynie interesuje dzwon skrzyni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 września 2014, 21:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
mikoli napisał(a):
Podejść podejdzie, choć też nie do końca, jeżeli masz belkę starego typu (gdzieś tu w tym wątku pisałem) to skrzyni po 1996r nie założysz i jeszcze kwestia przełożeń, każda skrzynia ma swój własny symbol po którym dojdziesz jakie ma przełożenia.


Ale o co chodzi z tą belką? Ja bez żadnego problemu zamontowałem skrzynkę z 2002 roku od 88 konnego 2.5 tdi do swojego auta 1.9 d z 95 roku. Musiałem tylko łyżwę założyć.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A mocowanie na łyżwę w belce już miałeś? Starsze belki go po prostu nie mają.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 22:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Probe041 napisał(a):
A mocowanie na łyżwę w belce już miałeś? Starsze belki go po prostu nie mają.

Nie wiem czy miałem bo prawdę mówiąc nigdy innego rozwiązania nie widziałem.
W oryginalnej skrzyni miałem poduszkę w aluminiowej obudowie przykręcaną na 4 śruby do skrzyni.
Z nową skrzynką dostałem łyżwę i po prostu idealnie pasowała w ucho w belce.
Miałem taką
Załącznik:
poducha.jpg


Jest teraz taka

Załącznik:
poducha1.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 września 2014, 10:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Gorzej jak ktoś ma taką:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 września 2014, 22:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
mikoli napisał(a):
Gorzej jak ktoś ma taką:


Przyznaję, nie spotkałem się z taką belką ani z taką poduszką.
A do którego roku było to stosowane??


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 października 2014, 22:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
ostryt4 napisał(a):
A u mnie czeka na montaż przełożenie główne z EWB, zobaczymy co to wyjdzie przy piątce z T5.


"Job done"
Teraz 3000 rpm i prędkość jest 135 km/h.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Przypuszczam,że ktoś coś grzebał w moim przełożeniu piątki bo przy 110 silnik wyje jak Airbus przy starcie. Nie wyobrażam sobie abym wydusił 120-130. Czy ktoś ma skrzynie CCY i może się wypowiedzieć ile ona wyciągnie w silniku AAB ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 15:04
Posty: 46
Lokalizacja: Trójmiasto
model: T4 Westfalia
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
U mnie AAB + CCY prędkość maksymalna na prostej około 140 km/h <taktak> może nawet trochę więcej :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 października 2014, 10:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 08:30
Posty: 281
Lokalizacja: 3miasto
opis: VW T5 Transporter 2.5TDI 131km
model: Transporter
silnik: 2.5TDI 131km

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 14 razy
Dokładniej mówiąc na standardowych oponach 195/70/15 prędkość max powinna wyjść 141,2 km/h.


_________________
---
Był VW T4 Caravelle 2.4D 78km
Jest VW T5 Transporter 2.5TDI 131km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 października 2014, 19:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej

Czy ktoś może mi podesłać jakiś kontakt na koła z T5 ( 0,658 ) lub szybsze.
W jakiejś rozsądnej cenie :)
( Na alle.. sprawdzałem, ale 700 zł to za drogo. 500 zł mogę dać. )
Mam skrzynię CHR w obudowe 02B.

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 października 2014, 20:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
7 stówek to dobra cena za nowe.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 listopada 2014, 17:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej
Wczoraj wróciłem z trasy 1700 km. Silnik AAZ po zmianie z wolnossącego to przepaść.
Nie było górki abym musiał redukować do 4 begu a moja Caravala waży ponad 2t jak jest pusta. Tempomat ustawiony na 2600 obr i wszystko super poza ..... prędkością :(

Przy 2600 obr mam 75 km/h mam GPS - sie. Przy 3000 obr mam 88 km/h.
Tak się nie da jechać ! Tiry na mnie trąbią, a ja nie mam zamiaru żyłować na obrotach nowo zrobionego silnika.

Szukam szybkiej piątki ale te z T5 sobie cenią drogo.
Czy pasuje do mojej skrzyni CHR 02B jakaś inna szybka piątka z innego modelu VW, czy tylko z T5 ?
Czy może warto się zastanowić nad wymianą całej skrzyni ? Jeśli tak - to z jakiego modelu VW ?
A może jakaś 6- cio begówka np. z Galaxego 1.9 TDI podejdzie ?

Sam nie wiem czy bawić się w udoskonalanie obecnej skrzyni czy sprzedać ją, dołożyć i kupić inną z szybszymi przełożeniami.
Doradzicie, co wybrać ? Co jest lepszym rozwiązaniem, ale aby przy tym nie stracić portfela.

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 listopada 2014, 18:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Wcale Ci się nie dziwię, CRH to tragedia na przełożeniu głównym 84:17 / 4.911, tutaj nawet szybka piątka za wiele nie pomoże.
Jak chcesz coś ugrać to polecam przełożenie np. takie jak ja miałem w DQL czyli 83:18 / 4.611, do tego piątka z T5 i będzie 120 km/h przy 3000rpm, przełożenie posiadam na stanie, zainteresowany pisz na priv.
Pamiętaj że wszelakie zmiany przełożeń na szybsze odbijają się na wolniejszym rozpędzaniu, wtedy trzeba rekompensować to mocą silnika.


_________________
220/440 <09>


Ostatnio edytowano piątek, 14 listopada 2014, 19:01 przez ostryt4, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 listopada 2014, 18:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Silnik za słaby na szybszą skrzynię tak naprawdę, szukałbym skrzyni kompletnej np. DJZ v DQL i wtedy piątka 0,700 lub szybsze


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 listopada 2014, 19:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Z innej beczki - na 5 biegu przy 3000 obrotów ile wynosi prędkość licznikowa na skrzyni DQR ?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 listopada 2014, 19:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Zależy od przekłamywania licznika, np. w moim aucie jest około 5km/h więcej względem GPSu.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 listopada 2014, 19:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
ok. 140km/h


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: notri (piątek, 14 listopada 2014, 21:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB