T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 04:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 11:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Na poczatek Witam Wszystkich.
Wiec tak mam 2,5 TDI 88PS, skrzynia EWB. Kupilem bez 5 biegu, zalozylem nowy zestaw 0,7 kupiony w VW tak jak powinno byc, piatka wrocila, skrzynie delikatnie bylo slychac, ale poza tym bylo ok. Zrobilem jakis 1000km. i teraz skrzynia wyje jak wsciekla jakby zaraz miala sie rozpasc co dziennie gorzej, piatki w ogule nie uzywam bo na niej jest najgorzej. Przygotowuje sie do wywalenia skrzyni i teraz kwestia, czy bedzie mozna jeszcze cokolwiek ratowac, bo jezeli tylko np. lozyska to pol biedy, ale jak juz leca tryby to katastrofa. A jak juz nie bedzie sie oplacac chce kupic regenerowana.
1. Znalazlem skrzynie DXZ, czyli w innej obudowie, moje pytanie brzmi czy oplaca sie przekladka z EWB na DXZ, bo z tego co slyszalem DXZ jest tez szybka, bardziej chodzi mi o trwalosc, czy sa lepsze. Pomijam roznice w sprzegle bo to i tak chce od razu zmienic razem z dwumasa, wiec raczej nie ma roznicy czy kupie jedno czy drugie. Czytalem gdzies ze duzo gratow trzeba zmieniac, czy to jest klopotliwa kwestia? Jezeli tak to bede zmuszony szukac nastepnej EWB.

2. Czy jest mozliwosc wymiany lozyska na tych dwoch walkach piatki, pomijajac to male igielkowe na duzym kole, bo to mialem w rekach, bez wyjmowania skrzyni?


Ostatnio edytowano środa, 2 lipca 2014, 16:14 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Usunięto OT


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 09:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
No u mnie oponki 225/55 R16 więc przekłamanie GPS/licznik mam tylko 4km/h. Nie chcę za długiej piątki wstawiać, bo będzie za duża dziura między 4 i 5 biegiem. Na razie tylko 0,7 na piątkę. Odbiję się trochę od finansowego dna po swapie to pomyślimy o skrzyni DUJ. Dzięki za wsparcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 09:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Szczerze Ci powiem że nie jest to jakiś strasznie wielki problem z tym przeskokiem 4 na 5 przy trybach z T5, ale ja głównie śmigam po "motorłejach" więc dla mnie pasuje.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 20:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
ostryt4 napisał(a):
ale ja głównie śmigam po "motorłejach" więc dla mnie pasuje.
Ano, ale gdy przyjdzie Ci jechać 70-80 km/h zacznie się mieszanie zapewne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 22:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
mikoli napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
ale ja głównie śmigam po "motorłejach" więc dla mnie pasuje.
Ano, ale gdy przyjdzie Ci jechać 70-80 km/h zacznie się mieszanie zapewne.

Nie, nie mam tego dyskomfortu, po mieście ograniczenie 50 to się taczam na czwórce ale jak przekraczam 60-65 to piąteczka i nie ma bólu tym bardziej teraz przy AFNie, zaznaczam że ciężarów na co dzień nie wożę. Ciągle jest plan jeszcze przyśpieszyć skrzynię na dyfrze, było by to już zrobione ale poprzez nie uczciwość handlarza częściami od skrzyń ciągle jest na starym ale nie złym rozwiązaniu piątki z T5.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 22:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ostryt4 napisał(a):
po mieście ograniczenie 50 to się taczam na czwórce ale jak przekraczam 60-65 to piąteczka

<szok> , to na jakich ty obrotach silnika wtedy jedziesz ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Kenobi napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
po mieście ograniczenie 50 to się taczam na czwórce ale jak przekraczam 60-65 to piąteczka

<szok> , to na jakich ty obrotach silnika wtedy jedziesz ?

Jest coś około 1500, sprawdzę dokładnie jutro rano jadąc do roboty.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lipca 2014, 07:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Tak jest, 60 km/h=1500rpm na piątce.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lipca 2014, 23:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A dwumas mówi co za rzeźnik wymienisz mnie zaraz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 00:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
chemik211 napisał(a):
A dwumas mówi co za rzeźnik wymienisz mnie zaraz

Trzeba go przede wszystkim mieć. Jak ktoś ma pojęcie jak jeździć, czuje silnik i jego obciążenie to pojeździ.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 00:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To jest na plus ze go nie ma ale dalej panewki sa które to tego nie lubią


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 09:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
chemik211 napisał(a):
To jest na plus ze go nie ma ale dalej panewki sa które to tego nie lubią

Czyt. Drugie zdanie mego postu powyżej.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 13:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
No właśnie czytam i widze że nie czujesz silnika, to ze ma mn na dole nie oznacza że to jest dobre dla niego , taka oto prawda jest o jeździe eco


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 14:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Uwierz mi z jazdą eko mój styl ma niewiele wspólnego na co dzień, na szybszych drogach często liczę na farta aby madaty się sypały. Nie ma co ciągnąć tej dyskusji dalej, każdy eksplatuje swój pojazd tak jak mu się podoba. Pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 14:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ostryt4 napisał(a):
każdy eksploatuje swój pojazd tak jak mu się podoba

tym stwierdzeniem proponuje powyższą dyskusję w tym temacie zakończyc


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 14:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Staram się jeździć w zakresie maksymalnego momentu. Zazwyczaj 2000-3000rpm i zmiana biegu. Jestem właśnie ciekaw jak się będzie dwumas zachowywał jak dostanie wysokim momentem. Inną sprawą jest fakt, że u mnie zmiana biegów dłużej niż 0,5s to strata czasu. Złamałem już ramię aluminiowe cięgna zmiany biegów ;) . Kupiłem 2 szt na wszelki wypadek :D . No cóż to są koszta, które trzeba ponosić za naleciałości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 15:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Zrób sobie shortshiftera, powinno pomóc :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lipca 2014, 21:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Panowie i Panie, czy ma ktoś namiar na dane przełożeń skrzyń takie jak są na początku tego tematu tylko że do osobówek grupy VAG ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lipca 2014, 22:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
W pliku na t4-wiki getrieberechner są też skrzynie z osobówek rozpisane, wystarczy w excelu przewinąć w dół lub wpisywać kody skrzyń w polu GKB o ile dobrze pamiętam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 02:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Krótkie pytanie - czy jest możliwe aby przełożyć mechanizm różnicowy ze skrzyni DQL do EWB?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB