T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 20:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 11:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Herman, miej na uwadze że takowe skrzynie są nie do zdobycia na rynku wtórnym za rozsądne pieniądze chyba że Ci się poszczęści, w moim przypadku nie wyszło.
Udało mi się zdobyć przełożenie główne od takiej skrzyni, moja euforia trwała do momentu aż paczka dotarła do mnie, wałek spawany, nawet nie wysilił się żeby to ładnie dla nie poznaki wykończyć, druciarstwo handlarzy nie zna granic. I weź tu się nie wku......


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 21:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Zaciekawiło mnie w temacie swapu, że kolega henry przekładał 1.9 TDI zamiast 2.4D i nie wspomniał, że skrzynia biegów mu nie pasowała, a w 2.4 jest przecież 5 cylindrów. Możecie przybliżyć jakie są różnice pomiędzy skrzynią do 1.9, a tą do 2.4/2.5 ? Może to jest do przeskoczenia bez podmiany obudowy ? Wydaje mi się, że o ile nie chodzi o mocowania do silnika to pewno inaczej półosie wychodzą (przesunięte o jeden cylinder). Jeżeli to jedyny problem to nie da się go ominąć kupując skrzynię do 2.5 z półosiami z 2.5 ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 21:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
herman gdzieś tam dalej pisali, że pasuje.
Skrzynia 02B czyli stosowana w 2.4, 1.9D/TD , 2.5 TDI 88KM ma dwa rozstawy otworów pod silnik 5-cio i 4-ro cylindrowy.
Skrzynia jest w tym samym miejscu w silniku 4-ro czy 5-cio cylindrowym, to silnik jest bardzie przybliżony do podłużnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 21:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Chcę dobrze zrozumieć, 2.5 TDI 88KM (DUJ) bez przeróbek zamocuję na silniku 1.9 TDI (AFN) ?
Tak swoją drogą to fajnie by było zrobić coś w rodzaju FAQ dla tematu skrzyń, bo czytając wszystkie posty, taki laik jak ja, zaczyna się gubić w gąszczu nic nie mówiących oznaczeń i trudno znaleźć ważne informację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 22:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
herman napisał(a):
Chcę dobrze zrozumieć, 2.5 TDI 88KM (DUJ) bez przeróbek zamocuję na silniku 1.9 TDI (AFN) ?
Tak, z drobnym wyjątkiem, jeżeli ktoś ma autko przed 1995 i stary typ belki, to mogą być problemy z dolną poduszką skrzyni, gdzieś w tym temacie wstawiałem fotki starej i nowej belki.
herman napisał(a):
Tak swoją drogą to fajnie by było zrobić coś w rodzaju FAQ dla tematu skrzyń, bo czytając wszystkie posty, taki laik jak ja, zaczyna się gubić w gąszczu nic nie mówiących oznaczeń i trudno znaleźć ważne informację.
No bo to temat trochę się rozciągnął, a właściwie wszystko jest w jednym poście Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW :mrgreen:



Za ten wpis autor mikoli podziękował: herman (niedziela, 15 czerwca 2014, 22:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 22:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Ja mam z 1996 roku (po lifcie) więc może będzie gites. Poloneza czas zacząć ... ups t4 czas zacząć. Przygotowania do akcji uważam za otwarte.
Na alledrogo ogłasza się firma regenerująca skrzynie, zapytam czy przyjmą za skrzynię DUJ moją w rozrachunku. 2 tyś. chcą za taką regenerowaną z szybszą piatką.
Może uda się unieść finansowo swap i skrzynię ale nie mam ani czasu ani ochoty robić to 2 razy ...
Z Bożą pomocą i Waszym doradztwem myślę, że przedstawię wyniki wstawiania tej cudo-skrzyni. Dziękuję za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 czerwca 2014, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 czerwca 2014, 21:01
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5TDI 88KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jestem nowy, więc chciałem na wstępnie serdecznie wszystkich gorąco przywitać. Jeżeli czasem coś przekręcą, bądź nie zrozumiem to z góry przepraszam i proszę o cierpliwość. Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów i posiadaczy wspaniałego wozu jakim jest T4. <hi>
______________________

Piszę w owym poście ponieważ nie do końca znalazłem mój problem, a chciałbym indywidualnej opinii.. Mianowicie posiadam t4 2,55 TDI 88KM Caravella (rok chyba 2002, nie mam dowodu bo samochód jest u mechanika, regeneruje wtryski).

Do tematu skrzyni podchodzę już drugi raz, obecny mechanik jest skory do współpracy, więc chciałem zmodernizować moją skrzynię. Poprzedni właściciel samochodu podmienił skrzynię na bardzo krótką, przy 3tys obrotów na budziku mam 120 :(.
W papierach pisze że powinna być skrzynia EWB (jak wyczytałem na forum, jedna z najdłuższych).. Obecnie jest dziwny symbol: 32B 3001103 WWO. Do tej pory krótka skrzynia aż tak mi nie przeszkadzała ponieważ mój T4 ciągnie przyczepy, mocy mu nie brakuje :)..

Wybieram się z rodziną w daleką podróż 1200km, przydała by się szybsza 5-tka ponieważ silnik się męczy i fajnie było by "płynąć" na autostradzie. Czy możecie mi pomóc co zrobić w moim wypadku i jakie tryby kupić do mojej obecnej skrzyni. Mechanik mówił że 28/40 ale nie jest pewny ponieważ robi to pierwszy raz i mówił że musi wyciągnąć obecne, aby pomierzyć.

Myślałem nad zakupem całej skrzyni na obecną mam kupca za 1000zł, ale obawiam się co wsadzę ponieważ moja zrobiła masę km i jestem jej pewny. Po za tym wymiana wiąże się ze zrobieniem przy okazji sprzęgła + skrzynia to kupa kasy. Może wymiana 5-tki za 500zł wystarczy?

Pozdrawiam i proszę o poradę Daniel.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 czerwca 2014, 23:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
daniel_t4 napisał(a):
Jestem nowy, więc chciałem na wstępnie serdecznie wszystkich gorąco przywitać. Jeżeli czasem coś przekręcą, bądź nie zrozumiem to z góry przepraszam i proszę o cierpliwość. Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów i posiadaczy wspaniałego wozu jakim jest T4. <hi>
______________________

Piszę w owym poście ponieważ nie do końca znalazłem mój problem, a chciałbym indywidualnej opinii.. Mianowicie posiadam t4 2,55 TDI 88KM Caravella (rok chyba 2002, nie mam dowodu bo samochód jest u mechanika, regeneruje wtryski).

Do tematu skrzyni podchodzę już drugi raz, obecny mechanik jest skory do współpracy, więc chciałem zmodernizować moją skrzynię. Poprzedni właściciel samochodu podmienił skrzynię na bardzo krótką, przy 3tys obrotów na budziku mam 120 :(.
W papierach pisze że powinna być skrzynia EWB (jak wyczytałem na forum, jedna z najdłuższych).. Obecnie jest dziwny symbol: 32B 3001103 WWO. Do tej pory krótka skrzynia aż tak mi nie przeszkadzała ponieważ mój T4 ciągnie przyczepy, mocy mu nie brakuje :)..

Wybieram się z rodziną w daleką podróż 1200km, przydała by się szybsza 5-tka ponieważ silnik się męczy i fajnie było by "płynąć" na autostradzie. Czy możecie mi pomóc co zrobić w moim wypadku i jakie tryby kupić do mojej obecnej skrzyni. Mechanik mówił że 28/40 ale nie jest pewny ponieważ robi to pierwszy raz i mówił że musi wyciągnąć obecne, aby pomierzyć.

Myślałem nad zakupem całej skrzyni na obecną mam kupca za 1000zł, ale obawiam się co wsadzę ponieważ moja zrobiła masę km i jestem jej pewny. Po za tym wymiana wiąże się ze zrobieniem przy okazji sprzęgła + skrzynia to kupa kasy. Może wymiana 5-tki za 500zł wystarczy?

Pozdrawiam i proszę o poradę Daniel.
Więc od początku:
Nie, nikt nie przełożył Twojej skrzyni, silniki 88km miały tylko i wyłącznie skrzynię 02B. Z owych skrzyń model EWB (tak samo jak DUJ) jest najszybsza, więc 120km/h przy 3000rpm jest normalnym wynikiem.
Zmiana skrzyni nie wchodzi w grę, bo niestety ale nie będzie Ci pasować sprzęgło i, o ile dobrze się orientowałem, wybierak.
Pozwolę sobie zacytować kolegę Probe
Probe041 napisał(a):
Najszybsza piątka jaką można zamontować do 02B pochodzi z 5 biegowej skrzyni z T5 1.9tdi i są to tryby 23/37 = 0,622.
Obrazek
Oczywiście o konieczności zrobienia wirusa w 88KM przy takim wydłużeniu piątki nie muszę chyba wspominać

Ja jednak celowałbym w bieg 0,66 (o ile mnie pamięć nie myli) i większy rozmiar opon. Sam tak robię u siebie, zyskam 10km/h przy 3000rpm. Zawsze to coś...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 08:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Do daniel_t4:
W Twoim przypadku widziałbym to tak, wtryski z AFN lub ASV, wysterowanie tego odpowiednio programem w ECU, zmiana piątego biegu od T5 (oznaczenie chyba 0.621), intercooler jak nie ma i "będzie Pan zadowolony" :)
Jak portfel pozwala to turbo VNT jeszcze i będzie power tylko uważać na skrzynię bo za mocne to one nie są z tego co inni użytkownicy się wypowiadali aczkolwiek odpukać ja jeszcze nigdy z nimi problemu nie miałem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 18:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 czerwca 2014, 21:01
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5TDI 88KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje koledzy za objaśnienie, jednak muszę dokładnie przemyśleć moje operacje, byłem przekonany że obecna skrzynia jest z 2,4D ponieważ czuć niesamowitą moc pod nogą :), nawet z przyczepą i wydaje się krótka. Jeżeli 120 przy 3tys to norma, nie wiem czy będę kombinował, obawiam się że 5-tka może padać, gdy będę ciągną przyczepy, po za tym wtryski regenerowałem w ubiegłym tygodniu ponieważ już lały. Lubię moją T4, ponieważ jest wdzięczna. Mamy również Mastera 2.2dci to wszystkich przestrzegam, ładuje tylko w nią kasę - 2 razy remont silnika, wtryski, 2 x turbina, pompa wtryskowa, alternator itp. a jej ciągle mało ! Ostatnio nawet rozprogramowały się kluczyki, świrował imo, padła stacyjka i wspomaganie sprzęgła :(.. po prostu masakra..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Niestety, T4 to jeden z ostatnich aut niemalże nie do zajechania, szkoda tylko że do blachy się tak nie przyłożyli wtedyy tylko jeździć i...........jeździć.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 21:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 czerwca 2014, 21:01
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5TDI 88KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dokładnie! Ja właśnie robiłem małe zaprawki :) ale co poradzić samochód pracuje na siebie i km nabija.

Sorki że powtórzyłem odpowiedź, ale nie wiedziałem czy odpisałem na pewno, czy się komp nie zawiesił, czekałem połowę dnia na akceptacje wpisu przez moderatora, przez co wylądowały dwie odpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 08:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Panowie, obejrzałem skrzynię biegów z każdej strony i nie mogę znaleźć nigdzie oznaczeń. Gdzie ich szukać ? Gdzieś w środku ? Skrzynię mam pod ABL, przy 3000 jest ok. 3000rpm. Krótka piątka. Obudowa z tym dekielkiem do piątki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 08:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Na początku tego tematu jest pokazane co gdzie jest.
Niestety w rzeczywistości odczytanie kodu jest z reguły niemożliwe przez utleniające się aluminium w miejscu oznaczenia z biegiem czasu. Białą nalepkę posiadasz w okolicy bezpieczników jeszcze ? Z niej czasem da się coś rozszyfrować pod warunkiem że nie wypłowiała za mocno.
Obstawiam że masz DQL ale to nie napewno.
Ps. Przy 3000 jest 3000rpm ???????


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: herman (czwartek, 3 lipca 2014, 09:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 09:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Wybacz, głowa pełna bolączek swapu. Przy 3000 rpm mam ok 100km/h.
Właśnie nie mogę znaleźć tych oznaczeń, a chciałem zmienić przynajmniej V bieg.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 09:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Załóż od T5 ( 0.621) i będzie 120km/h przy 3000rpm.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 10:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Na liczniku będzie 130km/h :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 10:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Licznik licznikiem, ja mierzę GPSem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 10:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
To w takim razie wg gps na niemodzonej skrzyni przy 3000 obr nie będzie 100km/h tylko mniej :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 11:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
To w takim razie wg gps na niemodzonej skrzyni przy 3000 obr nie będzie 100km/h tylko mniej :-D

To jest norma.
Jedyne moje auto które przekłamuje tylko niecałe dwa km/h przy 140-tu jest mój Golfik 4, ma dość wysoki profil opon to pewnie dla tego.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB