T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 02:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 marca 2014, 23:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Więc przełożenie główne w CHS to 4,611 czyli 83/18, a w EKU 3,158wychodzące z 60/19. Są w skrzyniach 02a przekładnie główne o przełożeniu nawet 4,2 ale jest ono o wiele mniejsze, a co za tym idzie słabsze od t4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 marca 2014, 23:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
mikoli napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
Czyli da się coś zaadoptować ze skrzyni osobówki do T4 oprócz piątego biegu ?

Było:Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
ostryt4 napisał(a):
Jaka jest różnica przełożenia głównego pomiędzy T4 a osobówką że nie da się tego zamienić ?
Było Tytuł: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW


Dzięki, można się pogubić.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 marca 2014, 23:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
kpkeeam napisał(a):
Więc przełożenie główne w CHS to 4,611 czyli 83/18, a w EKU 3,158wychodzące z 60/19. Są w skrzyniach 02a przekładnie główne o przełożeniu nawet 4,2 ale jest ono o wiele mniejsze, a co za tym idzie słabsze od t4.

Ale z 02A do 02B przekładni głównej się nie wrzuci, a szkoda.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 marca 2014, 20:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Kolejne posty o T3 będą kasowane.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 18:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
COŚ DZIWNEGO JEST!!!

po przekładce skrzyni o kodzie CRM z roku 1995 na ... CRM z roku 1994 coś dziwnego mi sie dzieje

piąty bieg ma jakieś dziwne przełożenie bo piątka przy prędkości 80km/h ma już takie wymoderowano że nie trzeba jej redukować do 4 biegu przy wyprzedzaniu i potem przy wyższych prędkościach glosniej silnik pracuje niz przy poprzedniej skrzyni i niechce jechac wiecej niż 165km/h czyzby ktos kiedys cudowal i zalozyl ten slynny piąty bieg?

bo ewidentnie ta ktora teraz zalozylem byla wczesniej rozkecana bo zamiast uszczelek silikon jest a ta co ja mialem jako pierwszą to 200tys bez remontu od nowosci przejechala

przypomne że obie mają kod CRM i jest miedzy nimi tylko rok roznicy


Ostatnio edytowano niedziela, 30 marca 2014, 19:22 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 20:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Miętus89 napisał(a):
piąty bieg ma jakieś dziwne przełożenie bo piątka przy prędkości 80km/h ma już takie wymoderowano że nie trzeba jej redukować do 4 biegu przy wyprzedzaniu i potem przy wyższych prędkościach glosniej silnik pracuje niz przy poprzedniej skrzyni i niechce jechac wiecej niż 165km/h
Tak to dziwnie opisałeś, że nie wiadomo czy V-ka jest za wolna czy normalna, bo może akurat w poprzedniej była jakaś szybsza skoro 2,0 szło Ci 165 <szok>
Skro skrzynia była rozbierana to w zasadzie sam dałeś sobie odpowiedź
Miętus89 napisał(a):
czyzby ktos kiedys cudowal i zalozyl ten slynny piąty bieg?
No i co by to ustalić to raczej trzeba ściągnąć dekiel i policzyć ząbki na kołach V-ki, a tutaj możesz ewentualnie założyć nowy temat w stylu:kto i co mi tam wsadził, w odpowiedzi będziemy rzucać propozycje jak w totka, kto będzie najbliżej może mi na PW podrzucić szczęśliwe cyfry na najbliższe losowanie :mrgreen:



Za ten wpis autor mikoli podziękował: Probe041 (niedziela, 30 marca 2014, 21:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 marca 2014, 00:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Pany jest pytanie.

Zaciekawiony tematem poleciałem sprawdzic dokładnie typ swojej skrzyni co leży na przekładke i zamiast obiecanego DXZ jest AFK, co by nie było bliźniak..
A więc ile można na tym racjonalnie pojechać autobanem po sprzęgnięciu z ACV i jaka jest prędkość podróżna przy 3 tyś obr. ?


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 kwietnia 2014, 21:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Właśnie skończyłem przekładkę automata na manuala. Po jeździe próbnej banan na mprdzie. Przy 100 km/h obroty się układają na 2750 obr/min. Zobaczymy jak będzie się na stację podjeżdżać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 kwietnia 2014, 14:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W nie długim czasie powinienem stać się posiadaczem przełożenia głównego ze skrzyni 2.5 TDi 72/17, 4.235. Auto na dniach idzie na swap z ABL>AFN. Z racji że skrzynia będzie na wierzchu dobra okazja do jej przyśpieszenia. Nigdy nie miałem okazji rozbierać skrzyni w T4 poza wymianami piątego biegu z tąd moje pytanie, na co uważać, zwrócić uwagę przy rozbieraniu żeby jakichś chopek nie narobić itp ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 kwietnia 2014, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 stycznia 2014, 12:36
Posty: 37
model: t4
silnik: 2,5i R5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam.
Mam 2,5 benzyne ze skrzynia chyba AYD. Przy 100 mam 3000 obr/min. Czy dotej skrzyni moge wrzucić 5 bieg ze skrzyni CHA??

(nie wiedzieć czemu nie moge dołaczyć fotki)


_________________
Podpisu brak ;P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 stycznia 2014, 12:36
Posty: 37
model: t4
silnik: 2,5i R5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie??


_________________
Podpisu brak ;P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 20:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wszystko czego szukasz jest w tym temacie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 kwietnia 2014, 14:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 22:20
Posty: 4
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich,
to mój pierwszy post

Mam 2 pytania:
1. Czy piątka od T5 z tej aukcji (przełożenie 27/41 = 0.66)
http://allegro.pl/kolo-kola-5-bieg-volk ... 57030.html
podejdzie do T4 ze skrzynią EVY?
2. Czy w przypadku seryjnego ABLa ze skrzynią EVY (obecna piątka 0,756) ma to sens? Mile widziane opis praktycznych doświadczeń od osób, które zainstalowały do ABL coś szybszego niż 28/40=0,7


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 kwietnia 2014, 15:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Tak, podejdzie to do tej skrzyni. Miałem u siebie w DQL zamontowaną piątkę 28/40=0.700, takie same przełożenie główne jak u Ciebie na EVY 83:18=4.611 na autostradach ciągle niedosyt szczególnie po dodaniu powera dla ABLa (czytaj LDA na pompie).
Teraz jeżdżę z piątką 37/23=0.61 i to już daje radę, 3000 rpm i masz 120 km/h (GPS)


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: Fitzakis (środa, 30 kwietnia 2014, 20:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 maja 2014, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 22:20
Posty: 4
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Fitzakis napisał(a):
1. Czy piątka od T5 z tej aukcji (przełożenie 27/41 = 0.66)
http://allegro.pl/kolo-kola-5-bieg-volk ... 57030.html
podejdzie do T4 ze skrzynią EVY?
2. Czy w przypadku seryjnego ABLa ze skrzynią EVY (obecna piątka 0,756) ma to sens? Mile widziane opis praktycznych doświadczeń od osób, które zainstalowały do ABL coś szybszego niż 28/40=0,7


Powyższa piątka została zamontowana.
Przy 3 tys. obrotów było ok. 100 km/h, teraz jest ok 120 km/h.
Pomimo dużego skoku pomiędzy 4 a 5 biegiem, seryjny ABL daje radę bez problemu, choć przy obciążeniu częściej trzeba będzie redukować do czwórki (efekt taki jakby mieć skrzynię 6 biegową bez piątki:) ).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 maja 2014, 21:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej
Właśnie miałem o to pytać :)
A czy ktoś biegły w tym temacie powie mi czy do skrzyni CHR też podejdzie ?
Aktualna piątka to 0,756 a główne to 3,735 , obudowa 02B.

Z tego co wyczytałem to na 99 % tak, ale pytam bo wolę się upewnić.

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 maja 2014, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Przełożenie główne masz jedno z najwolniejszych 4,941, piątka owszem jest 0,756

Obrazek

Jak dla mnie możesz montować


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Tomek40 (wtorek, 20 maja 2014, 21:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 maja 2014, 21:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Dzięki Probe :)
Zapytam jutro sprzedawcę, niech tylko potwierdzi, że ta piętka pasi do mojej skrzyni i ją biorę.
113 Km/h przy 3 tyś to już jest dobrze. Mam felgi 18" i opony 40-stki. Jak założę 50- tki po jest dodatkowe 4 % więc może do 120 km/h dojdę.

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 01:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Panowie, przebrnąłem przez cały temat ale pogubiłem się już w okolicach 15 strony. Mam 1,9TD ABL ale nie wiem jaka jest skrzynia (nie sprawdzę, bo auto na warsztacie) ale przy 3000rpm ma około 100km/h, zmiana obrotów z IV na V to ok 500rpm pozostałe biegi to różnica ok 1000rpm. Przygotowuję się do swapa na 1,9TDI (ABL rozleciał się) silnik docelowo założony ma mieć 110KM wymiana tylko V biegu niewiele zmieni, a zapas mocy będzie. Chciałbym nieco podsumować:
- skrzynia biegów z 2,5 nie pasuje do silnika 1,9TDI;
- jeżeli chcę utrzymać płynność przejścia między biegami i osiągać 130km/h przy 3000rpm to zmiana samej V nie wchodzi w grę;
W związku z tym pytania (nie znalazłem odpowiedzi lub umknęła mi w dżungli tych wszystkich oznaczeń, które mi niewiele mówią):
1. Dam radę całe bebechy ze skrzyni z 2,5 przełożyć do mojej obudowy ?
2. Podejdzie same przełożenie główne i szybsza V czy czeka mnie rzeźba w .... (nie będę się wyrażał) ?
3. Istnieje skrzynia z szybszym przełożeniem do 1.9 (4 cylindry) ?
4. Wytrzyma moja oryginalna skrzynia mocniejszy silnik czy raczej pomyśleć o obniżeniu mocy do 90KM ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 10:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Tytuł: swap TD -> TDI
a dokładnie:
mikoli napisał(a):
Skrzynia biegów ... najlepsza by była od 2.5 TDI 88KM (symbole DUJ , EWB)do silnika 110KM, ewentualnie deczko wolniejsze na V-tce (DUH , EWA) do silnika 90KM, ale z 1.9TD czy z 2.4D (po zmianie V-tki na szybszą) ostatecznie może zostać w zależności kto czego oczekuje .

Co do zmiany piątki to musisz podać jaki masz symbol skrzyni co by doradzać.
Co do pytań
1 Ze skrzyń z 2.5 TDI 88KM tak, symbole: DUJ,EWB, DUH,EWA
2 Ze skrzyń powyżej tak, bez rzeźby.
3 Skrzynie DUJ,EWB, DUH,EWA
4 Tak, bez obniżania mocy, choć wszystko zależy od łącznika (czyli kierowcy)



Za ten wpis autor mikoli podziękował: herman (niedziela, 15 czerwca 2014, 22:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB