T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2013, 07:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2012, 00:59
Posty: 5
Lokalizacja: Sokołow
model: t4
silnik: 1,9d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie <56>
Nabyłem t 4 1,9 d z 93 roku dokę z uszkodzonym silnikiem.Auto było zapuszczone jak ,, biednego chłopa staw,, wymieniłem z kolega m in - silnik,zrobilismy zawieszenie ,wymieniliśmy też wszystkie płyny i oleje eksploatacyjne.Na końcu okazało się że nie działa 5 bieg :cry: ,tzn wskakuje ładnie na ,,swoje miejsce,, ale 5ki nie ma,jest luz .Mam pytanie co robic w tej sytuacji naprawiać ,czy kupić używkę.Dodam ,że oleju starego w skrzyni było 1,2 l-czyli ok połowa i nie był wcześniej wymieniany.Może macie namiary na kogoś kto specjalizuje się w naprawach skrzyń w okolicy Siedlec,lub Mińska Mazowieckiego,dziękuję za pomoc


Ostatnio edytowano sobota, 5 stycznia 2013, 01:35 przez alap1503, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2013, 11:48 
wydaje mnie się że wystarczy zrobić tą piątkę ,,kupisz zestaw 5 biegu ,, i wymiana posypał się bo było mało oliwy ,wystarczy dekielek odkręcić i zobaczysz co się stało


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2013, 12:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2012, 00:59
Posty: 5
Lokalizacja: Sokołow
model: t4
silnik: 1,9d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za info pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lutego 2015, 07:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Również mam problem z piątym biegiem. Wywaliło ATF spod podwójnego kapsla od zaślepienia koła zamachowego. Stwierdziłem to po dwóch rzeczach: smród ATF-u jak stanąłem i "uwalona cała okolica w/w zaślepki. Noc, środek drogi do warsztatu koło domu jakieś 20 km, samochód puki co jedzie normalnie. W czasie dojazdu do warsztatu skrzynie zaczęła "jęczeć" przy redukcji i przyspieszaniu i zaczęła wyskakiwać "piątka". Podkreślam "wyskakiwać", bo jak przytrzymałem lewarek to piątka była. W pierwszej chwili, jak stwierdziłem wyciek oleju, to olej był czysty, jak dojechałem na miejsce to był już z "brokatem" czyli wiadomo co. Samochód będzie miał dzisiaj wyciąganą skrzynie na wymianę simeringu i moje pytanie:
Czy wymieniać od razu synchronizatory "piątki", czy po zalaniu skrzyni powinno/może być ok? Jaki jest dostęp do trybów "piątki"?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lutego 2015, 08:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2011, 19:25
Posty: 207
Lokalizacja: Augustów
model: Transporter
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Tutaj jest szeroko omówiony temat piątego biegu
viewtopic.php?f=52&t=398&hilit=szybka+skrzynia
Korzystałem z tego chcąc przyśpieszyć swój pojazd. Na all... znajdziesz tego dużo .http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -4-mt-0113 A gdybyś chciał całą skrzynię po przebiegu 170kkm to pisz na pw.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lutego 2015, 20:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
baton208 napisał(a):
Również mam problem z piątym biegiem. Wywaliło ATF spod podwójnego kapsla od zaślepienia koła zamachowego. Stwierdziłem to po dwóch rzeczach: smród ATF-u jak stanąłem i "uwalona cała okolica w/w zaślepki. Noc, środek drogi do warsztatu koło domu jakieś 20 km, samochód puki co jedzie normalnie. W czasie dojazdu do warsztatu skrzynie zaczęła "jęczeć" przy redukcji i przyspieszaniu i zaczęła wyskakiwać "piątka". Podkreślam "wyskakiwać", bo jak przytrzymałem lewarek to piątka była. W pierwszej chwili, jak stwierdziłem wyciek oleju, to olej był czysty, jak dojechałem na miejsce to był już z "brokatem" czyli wiadomo co. Samochód będzie miał dzisiaj wyciąganą skrzynie na wymianę simeringu i moje pytanie:
Czy wymieniać od razu synchronizatory "piątki", czy po zalaniu skrzyni powinno/może być ok? Jaki jest dostęp do trybów "piątki"?
To miąłeś zły olej bo ma być 75w90 gl4 a nie atf


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lutego 2015, 21:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Szczerze, to nie wiem. "Atf" to uogólnienie jako olej przekładniowy. Prawdopodobnie nie był wymieniany juz dawno. Ja samochodem jeźdzę już 4 lata, na liczniku ma około 300 tyś. km, a myślę że 500 tyś ma cofnięte.


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 lutego 2015, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
"Wyszło szydło z worka". Okazało się że zerwał się sworzeń na półosiach (od "buksowania") i sukcesywnie, powoli się wysuwał, aż wywalił dziurę w skrzyni. Tamtędy poszedł olej. Skrzynia dzisiaj wróciła z warsztatu i właśnie jest montowana.
Załącznik:
60723e68a708b5ab9e3fbbdf2ec8d127.jpg



Wysłane z mojego Sony Z1


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB