T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 17:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam problem ze sprzęgłem. Jechałem i podczas jazdy nagle zapadł mi się pedał sprzęgła, i był zupełnie luźny. Zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz, przez chwilę jakieś dziwne dźwieki były w skrzyni i pedał zrobił się sztywny że nie dało się go wcisnąć. Więc laweta i do domu. Diagnoza mechanika, że to może być sprzęgło lub wysprzęglik. Sprubowałem odpowietrzyć wysprzeglik ale teraz mam już zupełnie luźny pedał. Ma ktos jakiś pomysł? Dodam że to VW t4 1.9D 91r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 18:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Jeżeli wysprzęglik jest suchy i nie ma żadnych wycieków to niestety sprzęgło. Na szczęście nowe luka za 300zł idzie dostać, więc z robocizną powinno wyjść cię 600-700zł



Za ten wpis autor czester52 podziękował: Ciastol (piątek, 16 listopada 2012, 13:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 19:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Mam kupione i sprzęgło i wysprzęglik. Jutro postaram się zbadać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 19:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Stary wysprzęglik wykręć i obejrzyj czy jest suchy od środka, jeśli tak to nie ma sensu go zmieniać ;) Możesz go nawet rozebrać, proste jak klocki lego.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Ciastol (piątek, 16 listopada 2012, 13:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
I tak jutro zrobię, sprzęgło do czasu awarii działało bardzo sprawnie, łapało dosyć wysoko. Brak oznak kończenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 21:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
Kolego najprawdopodobniej rozerwało Ci tarczę a sprężyna zablokowało się między słoneczkiem docisku-nie tak dawno przerabiałem podobny temat tyle że w galaxy ale też 1.9. a sprzęgło miało przejechane po wymianie zaledwie 20tyś <szok> ale tak to bywa jak pech to pech...
Zyczę szybkiej naprawy i powrotu na dróżki. <good>



Za ten wpis autor edibus podziękował: Ciastol (piątek, 16 listopada 2012, 13:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Zniknął pręcik od wysprzęglika, prawdopodobnie jakims cudem wpadł do środka i narozrabiał. Pytanie: Da się w warunkach podwórkowych zdjąć skrzynię biegów? Czy trzeba w tej wersji razem z silnikiem zdejmować ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 16:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
Pręcik zniknął bo może przetarło Ci łapę od sprzęgła. skrzynie od biedy wyciągniesz tylko zrób sobie podjazd przynajmniej 50cm,silnik podwiesisz i dasz radę-dobrego kumpla do pomocy i po sprawie.. <hi>

p.s popuść sobie przed podniesieniem półoś na pewno lewą co do prawej to nie wiem jak w 1.9 ale w 2.5 tdi wychodzi sama ze skrzyni i trzyma się na podporze. powodzenia!!!



Za ten wpis autor edibus podziękował: Ciastol (czwartek, 22 listopada 2012, 14:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 20:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Jak masz jakiegoś znajomego z kanałem to najlepiej do niego uderzyć i wtedy masz pełen luksus. Jak nie to tak jak edibus pisze albo najazdy albo kobyłki. Przyda się też jakiś lewarek coby silnik podtrzymać. Z tego co kojarzę to bardzo ciężki dostęp jest albo do 2 albo do 4 śrub. Dużo jest z tym męczenia w takich warunkach, ale jest to wykonalne. Swego czasu chciałem sam zmieniać sprzęgło w 2.4d pod blokiem, ale zmieniłem pracę i problem z autem znikł. Dobrze mieć nawet 2 osoby do pomocy, aby wyjąć skrzynię. Coby było w miarę bezpiecznie. Najważniejsza rzecz. Upewnij się, że masz dobre zestawy kluczy, żeby później nie było zdziwienia w trakcie pracy. Pozdrawiam.



Za ten wpis autor czester52 podziękował: Ciastol (czwartek, 22 listopada 2012, 14:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 listopada 2012, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Wracam na drogi :) Przetarło łapę, wymieniłem wysprzęglik, łapę i sprzęgło. Mam nadzieję że wszystko dobrze złożone. Udało się w warunkach podwórkowych, chociaż nie było łatwo. Dziękuję wszystkim za pomoc. Piwo :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 listopada 2012, 20:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
Grunt to upartość i trochę chęci!! <brawo> szerokości <vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 12:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Prosze o porade. Jak wymienic sprzeglo i kolo zamachowe nie majac kanalu ani podnosnika, w 1.9 TD


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 12:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
viewtopic.php?p=184036&sid=02eb2e2bd8843551c450ff0170753e9a#p184036


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB