T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 10:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 sierpnia 2014, 06:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Od jakiegoś czasu borykam się z ciężko pracującą skrzynią. Tzn. trzeba się przyłożyć żeby wbić bieg, i dodatkowo czasem w czasie jazdy "wyskakuje" piąty bieg. Zauważyłem też że przy jeździe w deszczu skrzynia zmienia się nie do poznania. Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie, nie zaobserwowałem "wyskakującej" piątki.
Co może być przyczyną, gdzie szukać?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 sierpnia 2014, 18:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Nikt nic nie podpowie?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 sierpnia 2014, 21:47 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
A nie masz problemu w wodzikach ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 sierpnia 2014, 08:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
No właśnie nie wiem. Wiem to co widzę jak maskę podniosę. Nie wiem czy to mogą być objawy uszkodzeń na wodzikach czy problemów z samą skrzynią.


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 września 2014, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 stycznia 2011, 20:45
Posty: 7
Lokalizacja: Przemyśl
opis: biały
model: Caravelle
silnik: 2.4 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ,mam podobny problem ,tzn ciężko wchodzi mi 3 i 4 bieg ale nie zawsze i nieraz jak 4 wchodzi w miarę fajnie to są kłopoty z 3 i odwrotnie dodam że 1,2 i 5 wchodzi bez problemów .
Jestem świeżo po wymianie skrzyni bo poprzednia padła ale wszystkie biegi wchodziły do końca bez problemów i nawet jak coś w niej walnęło i wylał się cały olej do warsztatu (jakieś 5 km) dojechałem
bez kłopotów i wszystkie biegi działały ,teraz sprzęgło bierze trochę niżej niż wcześniej mimo że wysprzęglik założony został ten sam, czy może on jest odpowiedzialny za ten stan ,czy może nie jest jeszcze dokładnie odpowietrzony ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 października 2015, 12:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 28 sierpnia 2014, 10:57
Posty: 12
model: t4
silnik: ajt 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
baton208 napisał(a):
Od jakiegoś czasu borykam się z ciężko pracującą skrzynią. Tzn. trzeba się przyłożyć żeby wbić bieg, i dodatkowo czasem w czasie jazdy "wyskakuje" piąty bieg. Zauważyłem też że przy jeździe w deszczu skrzynia zmienia się nie do poznania. Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie, nie zaobserwowałem "wyskakującej" piątki.
Co może być przyczyną, gdzie szukać?


Rozwiazałeś jakos ten problem? mam tak samo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 października 2015, 12:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety nie. Skrzynia w międzyczasie była w remoncie. Dalej to samo.

Pisane z telefonu ;-)


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 października 2015, 16:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A co było robione ze skrzynią? I kto to robił ?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 października 2015, 13:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Dziurę wywalił zerwany trzpień, od "buksowania". Wywaliło olej i zanim się zorientowałem to chwila minęła i przypaliło ją w środku. Robiłem w Krzyszkowicach pod Krk.

Pisane z telefonu ;-)


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 października 2015, 06:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
norbert138 napisał(a):
baton208 napisał(a):
Od jakiegoś czasu borykam się z ciężko pracującą skrzynią. Tzn. trzeba się przyłożyć żeby wbić bieg, i dodatkowo czasem w czasie jazdy "wyskakuje" piąty bieg. Zauważyłem też że przy jeździe w deszczu skrzynia zmienia się nie do poznania. Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie, nie zaobserwowałem "wyskakującej" piątki.
Co może być przyczyną, gdzie szukać?


Rozwiazałeś jakos ten problem? mam tak samo



Ja spryskałem "kasetę" smarem w spraju. Mówię o tym co widać pod samochodem między zbiornikiem a kołyską. Od tej pory koniec walki z biegami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 października 2015, 14:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
baton208 napisał(a):
Ja spryskałem "kasetę" smarem w spraju. Mówię o tym co widać pod samochodem między zbiornikiem a kołyską. Od tej pory koniec walki z biegami

A czy masz tam jakąś osłonę gumową?
Podobno powinna być,ale nie mam pewności bo u mnie jej nie ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 października 2015, 15:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
słowik napisał(a):
baton208 napisał(a):
Ja spryskałem "kasetę" smarem w spraju. Mówię o tym co widać pod samochodem między zbiornikiem a kołyską. Od tej pory koniec walki z biegami

A czy masz tam jakąś osłonę gumową?
Podobno powinna być,ale nie mam pewności bo u mnie jej nie ma.


Nie, u mnie tez wszystko jest odkryte.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 października 2015, 16:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Ok dzięki ;)
Może jeszcze ktoś się wypowie w temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 października 2015, 22:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Woda spod kół nawilzała (smarowała) i stąd lekkie wchodzenie biegów.
Trzeba dokładnie wyczyścić szmatką wystające elementy sterowania i nasmarowac przy okazji


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2015, 19:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 21:57
Posty: 228
model: t4 Multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Mi ostatnio ciężko wchodzi trzeci bieg. Nie zawsze się tak dzieje. Do tego jak stoję i wrzucę wsteczny to potrafi szarpnąć autem. Czytam tematy i widzę że temat rzeka. Jutro będę na kanale to zobaczę jak to tam wygląda od spodu. Czasem mam wrażenie jakby on się nie wysprzęglił. Zauważyłem też że jak stoję na postoju i dam na luz i puszczę sprzęgło to coś jakby szumiało. Wcisnę i jest cisza. Nie dzieje się to zawsze. Możliwe że sprzęgło się kończy czy może jakaś jego część? 2.4d aab 1993 r

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2015, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Mozliwe ze sprzęgło ale wtedy raczej miałbyś też problem z innymi biegami.

To co szumi to zapewne łożysko sprzęgłowe, które nie powinno mieć wpływu na wchodzenie trójki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2015, 23:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 21:57
Posty: 228
model: t4 Multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Hmm teraz wsiadłem i widzę że muszę mocniej docisnąć sprzęgło w podłogę i wchodzi normalnie. Teraz problem ze wszystkimi biegami. O tak z nienacka :(

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 01:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
To jak problem ze wszystkimi biegami to sprzęgło, ale zanim wymienisz upewnij się że masz sprawny siłownik hydrauliczny sterujący sprzęgłem. Nie wiem czy tak ten element tu wszyscy nazywają ale wiadomo chyba o co chodzi:D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 01:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 21:57
Posty: 228
model: t4 Multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Hmm jutro sprawdzę. Raz jest dobrze a raz źle. Dziwnie się to dzieje. Widzę sprzęgło aż takie drogie nie jest. Więc aż tak źle chyba nie będzie.

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 02:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Za komplet sachsa do AAB z tego samego roku zaplacilem chyba 400 albo 450zł i moim zdaniem warto dołożyć pare złotych i mieć sprzęgło którego nie będzie trzeba wyciągać za pół roku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB