T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 14:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 21:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Ok. Czyli komplecik. Skrzynia sprzegło półosie wybierak rozrusznik. Oblukam jak wyglada dwumasa w tym AXG. Jesli zyje to przekładam całośc do mojego acv. Jesli bedzie kiepska to raczej pojdzie do mojego nowa dwumasa i calosc zostanie w oryginale. Dziekuje za podpowiedzi.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 lutego 2015, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 sierpnia 2011, 09:17
Posty: 4
model: t4 multivan
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Mam t4 multivana 2.4 TDI czyli 2.4 + turbo moc coś około 140 ps . Jest problem bo na oryginalnej skrzyni CRN ciężko jeździć strasznie krótkie biegi przy 3000 obrotów 103 km/h na 5 biegu .

Próbował ktoś przekładać cały środek ze skrzyni z passata b4 CTN lub CYP lub ASD ? Głównie chodzi mi o przełożenie główne.

Teoretycznie tylko chyba obudowy się różnią ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 lutego 2015, 11:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Niestety zejdź na ziemię, nie wsadzisz przełożenia głównego z osobówki, wszystko jest mniejsze łącznie z łożyskami na tym dyfrze.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 marca 2015, 14:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
udało mi się zdobyć skrzynie DUJ z uszkodzonym 5 biegiem,
wiedziałem że jest uszkodzony ale nie wiedziałem że aż tak można uszkodzić tryby
zdjęcie poniżej
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 marca 2015, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Niezła masakra.
Sugeruję skrzynię rozpołowić i posprawdzać resztę jak i wszystkie łożyska pozmieniać na nowe.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 marca 2015, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
zamówiłem przełożenie 5 biegu 23/37, zobaczymy co z tego wyjdzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 marca 2015, 20:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 marca 2015, 23:05
Posty: 1
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie, potrzebowałbym szybkiej rady, z góry przepraszam jeśli coś się powtarza, ale auto ma iść po jutrze do mechanika, i muszę mieć wszystkie części :) chodzi o to, ze mam w t4 2.4d AJA skrzynie o symbolu DQM, auto w rozsądnych obrotach ma 70- 80km/h, mam tez skrzynie o symbolu DQL tylko ze w niej pęknięta jest obudowa, i myślę przełożyć bebechy do tej dobrej obudowy, jest to możliwe? no i czytając trochę natknąłem się na info ze V bieg pasuje od skrzyni z passata, czy ta skrzynia nada się żeby V była szybsza niż w DQL ?? http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-do ... 50932639e8

z góry dzięki za info,
P.S nie mam czasu aby przejrzeć dokładnie cały temat, duuuużo pracy :) pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2015, 22:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej
Dziś wróciłem z trasy ( ponad 1000 km, Polska ) i chciałem dodać kolejne informacje dot. mojego przełożenia 0,625.
Dwa tygodnie temu założyłem opony 225/70 R15. Co w/g tabeli daje około 6 % większej prędkości.
Na wszystkich pokonywanych górkach na autostradzie A1 ( Łódź - Grudziądz ) nie musiałem redukować do 4 biegu. Tempomat był ustawiony na 90 km/h ( odczyt z GPS-u ). Auto śmiga bezproblemowo. Przy tej prędkości mam na obrotomierzu równe 2400 obr/min. Silnika nie słychać tylko opony + wiatr.
Pomiary spalania :
Pierwsza trasa 350 km - około 30 % miasta, jakieś 50 % drogi krajowe i reszta autostrada.
Do paliwa jeszcze dodany miksol. Spalanie mierzone 6,94 L/100 km.

Kolejna trasa to 650 km - około 70 % autostrada, a reszta to zwykłe drogi i pojedyncze miasta.
Na autostradzie cały czas ustawiony tempomat na 90 km/h z wyrywkami na wyprzedzanie do około 110 km/h.
Do paliwa dodany środek na czyszczenie wtryskiwaczy ( co 10 tyś km go dodaję ).
Spalanie mierzone : 6,32 L/100 km

Podsumowanie :
Przy silniku 75 KM AAZ, i piątce 0,625 + opony 225/70 R15 ( już niewiele miejsca jest w nadkolu ;) ) auto śmiga bezproblemowo a spalanie wydaje mi się, iż jest bardzo OK.
Dlatego, wierzcie mi, którzy mają zamiar zakładać szybką piątkę - nawet z oponami o wiele większymi można spokojnie jeździć.
Zaczynałem od 3100 obr dla prędkości 90 km/h a teraz mam 2400 obr i ciszę w aucie !
Radość z jazdy i tyle ! 8-)

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2015, 22:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Tomku, mógłbyś podać numery/namiary na taki piąty bieg? Z jakiej skrzyni on pochodzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2015, 22:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Co pokazuje GPS przy 3tys rpm z takim zestawem ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2015, 00:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Tomek40 napisał(a):
Hej
Dziś wróciłem z trasy ( ponad 1000 km, Polska ) i chciałem dodać kolejne informacje dot. mojego przełożenia 0,625.
Dwa tygodnie temu założyłem opony 225/70 R15. Co w/g tabeli daje około 6 % większej prędkości.
Na wszystkich pokonywanych górkach na autostradzie A1 ( Łódź - Grudziądz ) nie musiałem redukować do 4 biegu. Tempomat był ustawiony na 90 km/h ( odczyt z GPS-u ). Auto śmiga bezproblemowo. Przy tej prędkości mam na obrotomierzu równe 2400 obr/min. Silnika nie słychać tylko opony + wiatr.
Pomiary spalania :
Pierwsza trasa 350 km - około 30 % miasta, jakieś 50 % drogi krajowe i reszta autostrada.
Do paliwa jeszcze dodany miksol. Spalanie mierzone 6,94 L/100 km.

Kolejna trasa to 650 km - około 70 % autostrada, a reszta to zwykłe drogi i pojedyncze miasta.
Na autostradzie cały czas ustawiony tempomat na 90 km/h z wyrywkami na wyprzedzanie do około 110 km/h.
Do paliwa dodany środek na czyszczenie wtryskiwaczy ( co 10 tyś km go dodaję ).
Spalanie mierzone : 6,32 L/100 km

Podsumowanie :
Przy silniku 75 KM AAZ, i piątce 0,625 + opony 225/70 R15 ( już niewiele miejsca jest w nadkolu ;) ) auto śmiga bezproblemowo a spalanie wydaje mi się, iż jest bardzo OK.
Dlatego, wierzcie mi, którzy mają zamiar zakładać szybką piątkę - nawet z oponami o wiele większymi można spokojnie jeździć.
Zaczynałem od 3100 obr dla prędkości 90 km/h a teraz mam 2400 obr i ciszę w aucie !
Radość z jazdy i tyle ! 8-)

Pozdrawiam
Tomek


jaka jest skrzynia zamontowana?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2015, 00:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
henry napisał(a):
Tomek40 napisał(a):
Hej
Dziś wróciłem z trasy ( ponad 1000 km, Polska ) i chciałem dodać kolejne informacje dot. mojego przełożenia 0,625.
Dwa tygodnie temu założyłem opony 225/70 R15. Co w/g tabeli daje około 6 % większej prędkości.
Na wszystkich pokonywanych górkach na autostradzie A1 ( Łódź - Grudziądz ) nie musiałem redukować do 4 biegu. Tempomat był ustawiony na 90 km/h ( odczyt z GPS-u ). Auto śmiga bezproblemowo. Przy tej prędkości mam na obrotomierzu równe 2400 obr/min. Silnika nie słychać tylko opony + wiatr.
Pomiary spalania :
Pierwsza trasa 350 km - około 30 % miasta, jakieś 50 % drogi krajowe i reszta autostrada.
Do paliwa jeszcze dodany miksol. Spalanie mierzone 6,94 L/100 km.

Kolejna trasa to 650 km - około 70 % autostrada, a reszta to zwykłe drogi i pojedyncze miasta.
Na autostradzie cały czas ustawiony tempomat na 90 km/h z wyrywkami na wyprzedzanie do około 110 km/h.
Do paliwa dodany środek na czyszczenie wtryskiwaczy ( co 10 tyś km go dodaję ).
Spalanie mierzone : 6,32 L/100 km

Podsumowanie :
Przy silniku 75 KM AAZ, i piątce 0,625 + opony 225/70 R15 ( już niewiele miejsca jest w nadkolu ;) ) auto śmiga bezproblemowo a spalanie wydaje mi się, iż jest bardzo OK.
Dlatego, wierzcie mi, którzy mają zamiar zakładać szybką piątkę - nawet z oponami o wiele większymi można spokojnie jeździć.
Zaczynałem od 3100 obr dla prędkości 90 km/h a teraz mam 2400 obr i ciszę w aucie !
Radość z jazdy i tyle ! 8-)

Pozdrawiam
Tomek


jaka jest skrzynia zamontowana?

i z czego piątkę wydłubałeś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2015, 00:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Radzę cofnąć się kilka stron wstecz...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2015, 01:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
Tomek40 napisał(a):
Hej
Ok, rozumiem.
Znalazłem w necie gościa, który ma na sprzedaż taki zestaw : 30/48 ( 0,625 )
Srednica małego koła to 58 mm a dużego to 91 mm.
Podobno to jest z VW T6.
<good> <brawo>
ok sorki :oops:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2015, 21:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej

rafwlkp >> "Tomku, mógłbyś podać numery/namiary na taki piąty bieg? Z jakiej skrzyni on pochodzi?"
-- niestety nie do końca jestem pewien z czego to jest, bo gość, który mi to sprzedawał mówił, że z T6, co oczywiście jest banią :oops: . Ale z tego co znalazłem to najbardziej pasuje : Volkswagen Golf Variant 4Motion 2014 RDW ( piąty bieg ), 5cio bieg.skrz.manual. Koła mają oznaczenia 02A311361 BH, oraz 0A4311158 A. Poczytaj tu : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=739179&sid=fff231e8c847be7e82965f956b3a676c
Może też koledzy coś pomogą, może coś więcej znajdą.

ostryt4 >> "Co pokazuje GPS przy 3tys rpm z takim zestawem ?"
-- Teraz mam przy 90 km/h na liczniku tyle ile jest na GPS. Może 1-2 km przekłamania. Przy 3000 obr/min mam około 116 - 118 km/h.

henry >> "jaka jest skrzynia zamontowana?"
-- CHR w obudowie 02B
Mając na 4 biegu 3000 obr zmieniam na piątkę i mam około 1900 obr. Ale silnik zaczyna powili ciągnąć od tych 1900 obr dlatego da się jechać. Prędkość przy której da się w miarę normalnie jechać na piątym biegu to około 80km/h. Poniżej trzeba redukować na 4-kę bo obroty są za małe.
Jest to niedogodność gdy ktoś przed Tobą jedzie w okolicy 70 km/h. Wtedy ani na 4 biegu nie za bardzo jechać ani na piątym bo obroty są za małe.
Przy 50 km/h na czwórce mam około 2 tyś obr. więc na miasto jest OK. A na trasie po prostu do 3 tyś i zmiana na piąty bieg. Czwórka jest krótka ale za to będzie czym jechać pod górkę jeśli będzie trochę większa.

Dla mnie jest OK, nie narzekam. To co miałem przed zmianami a to co mam teraz to niebo a ziemia.
Cicho, małe spalanie i ciężarówki da się normalnie wyprzedzać, a nie zapłaciłem za to górę kasy :D

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 marca 2015, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
dzisiaj odbyła się jazda z nową-starą skrzynią
pacjent 1,9 tdi poprzednio CRN jak dobrze pamiętam
obecnie DUJ + przełożenie 5 biegu od vw T5 23/37
i powiem ze uśmiech nie znika z twarzy po jeżdzie próbnej
w wolnej chwili zrobię fotki jak to wygląda na liczniku
obecnie jak mnie pamięć nie myli na 5 biegu 100 km/h 2,300 obr
dla mnie miód malina

Ostryt4, miałeś rację, sekcja skrzyni wykazała łożyska do wymiany oraz wałek ( nie znam nazwy wałka ale jakiś mały krótki)
wkleję zdjęcia

ps jedna mnie rzecz dziwi u Tomka40
u siebie czuć już duży przeskok po miedzy 4 a 5 biegiem (okolice 750-800 obr) mam wrażenie jakbym przeskakiwał o 2 biegi
a nie wyobrażam sobie jaki miałbym przeskok przy skrzyni CRN (jak mnie pamięć nie myli to to samo co CHR)
żeby założyć przełożenie 5 biegu 0,621


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2015, 19:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Obrazek

mam także pytanie, ile powinno wejść oleju do skrzyni?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2015, 19:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
2.5L wg. instrukcji, u mnie weszło 3.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2015, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
czyli serwisant skrzyni wiedział co robi,wlał 3 litry
dzięki za potwierdzenie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2015, 22:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Lepiej trzymać ponad stan ponieważ w razie ubytku i niedopatrzenia w pierwszej kolejności sypie się piąty bieg z braku smarowania z tego co zauważyłem po opisach użytkowników którym się to przytrafiło.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB