T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 06:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 18:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Witam!

W mojej teczce od jakiegoś czasu coraz ciężej pracuje lewarek zmiany biegów. Ciężko jest wrzucić 1, 2 i 5 tzn wchodzą bez zgrzytów, ale lewarek pracuje z oporem. 20tyś km wstecz, pamiętam że naprawiali mi chyba wybierak ( jak dobrze kojarzę). Myślicie że to jego wina, jeśli tak to w którym miejscu znajduje się on w ACV?


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 19:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Od dołu , najlepiej z kanału sprawdź czy wybierak nie obciera , u mnie po nasmarowaniu jest lepiej . Na wiosnę będę wymieniał kulki . Jeszcze mam pytanie czy przychodzi tam jakaś osłona ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 20:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ja mam wybierak pod autem nasmarowany z dobrych parę lat temu i od tamtej pory biegi chodzą jak po maśle. Osłony tam nigdy nie widziałem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 22:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Tego się nie smaruje (każdy smar w połączeniu z brudem będzie powodował wycieranie się tworzywa). Tulejki z tworzywa trzeba tylko dobrze wyczyścić a najlepiej elementy stalowe wypiaskować, kuli wymienić (kosztują po kilkanaście złotych) i musi wszystko dobrze i lekko działać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Z 5 lat mam już tak zrobione i nic się nie dzieje. Nawet ostatnio sprawdzałem i wszystko jest ok. Wiem, że powinno się wymienić kulki ale ten sposób działa bez zastrzeżeń. Każdy zrobi jak uważa


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 stycznia 2015, 18:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Dzięki za odpowiedzi, na dniach będę wymieniał olej to zobaczę co tam się dzieje.
pozdr.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 stycznia 2015, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Też kiedys miałem problem podobnego typu,czasem chodził ciężko czasem lekko,z czasem wiecej ciężko niz lekko, przeczyściłem kulkę i zawleczki(bolce) zalałem WD40 ,(odrdzewia i wiąże zanieczyszczenia ) i biegi wchodziły już jednym paluszkiem.(potem umyłem rozpuszczalnikiem i nasmarowałem jakimś białym smarem ,nie pamietam z nazwy, taki tzw. suchy smar
Zawsze warto zacząć od przeczyszczenia kulki bo można samemu sobie poradzić, jednak przy rozbieraniu cięgien lewarka jest później lekka zabawa żeby dobrze ustawić położenie lewarka aby chodził o taki sam suw w 4-strony.
Z racji tego że nie ma osłon od spodu na lewarek zbierają się tam zanieczyszczenia, ale są też smary nie przyciągające drobinek brudu,kurzu, stosuje się takie rozwiązania na przykład przy prowadnicach foteli suwanych.
Ja bym jednak polecił przesmarowanie tego podzespołu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 16:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Zakładalismy u kolegi caly ten mechanizm drązka zmiany biegów fabrycznie nowy , oryginalnie nowy wyjęty z kartonu i worka foliowego był zapryskany smarem teflonowym do elementow plastykowych. Smar nie tlusty ale widac bylo ze jest go dosc sporo. Kupując nowy element w kpl był jeszcze dodatkowo maly pojemniczek 5ml z tym smarem.

Wczesniej było zwklym smarem wysmarowane i tez to wszystko działało... tylko ze połączenie samego drązka z mechanizmem mial rozwalone i sam drazek w reku potrafil zostac.

Co ciekawsze nowy mechanizm posiadal gumowa osłonę , tylko ze mocowanie jej niezbyt udane bylo bo wciskało się na wystające gwinty srub z tego co pamietam i to trzymac się niezbyt chciało....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 14:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Psiknięcie na wybierak samym WD40 spowodowało że zaczął pracować jak nowy. Sprawdzałem na fakturze sprzed roku za takie przesmarowanie policzyli sobie 100zł (nie mówiąc już o 20 litrach ropy która nie wiadomo dlaczego wyparowała z baku)


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 14:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Nie psikaj WD40 tylko użyj dobrego smaru w aerozolu ;)
WD40 to chwilowa pomoc,przerabiałem to samo u siebie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 15:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2015, 22:27
Posty: 85
Lokalizacja: wrocław-okolice. DSR
opis: pawell1602@o2.pl
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
ja też WD poleciałem i wchodzą jednym palcem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 17:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
WD tylko przeczyściłem i potem smar dałem


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 czerwca 2015, 12:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Ja mam wybierak pod autem nasmarowany z dobrych parę lat temu i od tamtej pory biegi chodzą jak po maśle.

Mam pytanie, u mnie wybierak wchodzi w skrzynie i sobie tam siedzi. Więc gdzie go mam od dołu nasmarować? Biegi mi ciężko wchodzą nawet na zgaszonym aucie. Raz ciężko 3,4 raz 1. Jak wiatr zawieje tak biegi wchodzą. Trzeba użyć dużej siły żeby weszły.Nie są winne żadne wodziki,kulki ,cięgna bo wszystko sprawdziłem, odkręciłem i steruje ręcznie samym uchem od wybieraka i wtedy właśnie są opory przy włączaniu 3 i 4 biegu. Może coś się pokrzywiło ? Olej spuściłem, żadnych śladów metalowych opiłków. http://polaczek.pl.eu.interiowo.pl/20%20lut/2.JPG
Zastanawiam się co jest pod tym małym dekielkiem ze znaczkiem VW ,przykręcanym na 2 śruby na dole skrzyni 02B , tak jakby w pionowej osi wybieraka?
Obrazek
Jeśli ktoś wie,prosiłbym o poradę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2015, 17:40 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Odkręcić od skrzyni biegów ciągna i sprawdź wtedy czy działa bez problemu czyli leciutko. Jak masz tradycyjne połączenie ( bez żadnych linek) to odkręcisz bez problemu bez rozbierania przodu auta.jak bym od tego zaczął. Przeważnie wina leży po stronie oleju,złe dobranego lub gdzieś na łączeniu. Może tez być wina sprżegla,gdyz użytkowalem 2,4 D i jak mniej wcisnalem pedał to już biegi ciężej wchodziły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2015, 19:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Zrobiłem to wcześniej, wszystko z cięgnami,kulkami jest ok, rozłączyłem wszystko i sterowałem samym uchem od wybieraka i nie chodzi tak jak powinien.Często się przycina w połowie zmiany biegu, na zapalonym silniku jak i na zgaszonym efekt taki sam. Olej odpowiedni,GL-4 Castrola ,czysty jak łza.Dodam,ze to się pojawiło po tym, gdy w lesie wyciągałem z rowu zwalone drzewo i kilka razy szarpnęłem na linie. Chciałbym wyciągnąć wybierak ze skrzyni i go sprawdzić ale boje się czy nie narobie tym biedy jeszcze większej....A pod tym dekielkiem VW co się ukrywa??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2015, 21:52 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Nie powiem ci co pod nim jest gdyz nigdy nie rozbieralem skrzyni,choć mam jedna jeszcze rozwalona od 2,0B. Myśle ze jakbyś odkręcił to można podejrzec chyba sie nic nie stanie,lub zapytaj tych co naprawiają skrzynie.Może swoją kiedyś rozbebesze aby sie pobawić. Hmm nie wiem jak ci pomoc,skoro mówisz ze problem jest z wybierakiem to coś z ńim nie tak. Może kolega chemik jak będzie na forum to coś ci napisze ,on na pewno rozbierał skrzynie. Może sie mylę ale myśle ze tak jest. Ja swoje 2 skrzynie od 2,4D sprzedałem wiec nie poratuje cię,chyba ze ten moj wybierak od 2,0B sadze jest taki sam to Ci mogę pchnąć ale wolałbym cała skrzynie aby mi nie zawalala.Musisz sam zadecydować. Ale jak ńigdy nie rozbierales skrzyni,to radzę lepiej sie nie brać,gdyz zepsuć można szybko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2015, 01:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Spoko,dzięki. Skrzyni nie rozbierałem ale jeśli sie da wyciągnąć wybierak i go ocenić to spokojnie dam rade. Jeśli sie okaże,że w skrzyni coś sie narobiło to się zgłosze do Ciebie w sprawie całej skrzyni. Mechanik mi zdejmie skrzynie i popatrzy do środka. Odkręciłem śruby z wybieraka ale jakoś nie chciał wyjść dlatego pytałem o ten dekielek od spodu,czy przypadkiem od spodu nie trzeba wybić wybieraka.Moja skrzynia to CCY ( 0,756) czyli średnia ale pewności nie mam czy PIĄTKA nie została wcześniej przez kogoś wymieniona bo przy 100 już silnik wyje masakrycznie, 110 to już prawie jak na odcięciu leci. Troche to za mało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2015, 17:38 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Właśnie dwie moje skrzynie od 2,4D miałem o tym symbolu. Na tym silniku i z ta skrzyńia spokojńie 120km/h musi iść. Wiadomo obroty ma już wysokie pewnie ok.3000tys. Nie miałem obrotomierza wiec spekuluje. Zastanawia mnie fakt dlaczego masz skrzywiony wybierak ,czyżby pozostałości po czymś ? W nosie musi to zrobić ,gdyz lipńie tak sie jeździ,pamietam jak wsteczny mi nie wchodził gdyz miałem przestawiony na dole w lewaku to wychodziłem z siebie. Sam doszlem co ńie tak. Powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2015, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Wybierak może i jest prosty ale coś w skrzyni się wygięło.W każdym razie wszystkie zewnętrzne możliwe rzeczy zostały sprawdzone.Trzeba się dobrać do środka. Ktoś wie czy możliwe jest wyciągnięcie wybieraka bez demontażu skrzyni? Odkręciłem 2 śruby które go trzymają ale nie chce wyjść.Czy jak się uda go wyciągnąć ,sprawdzić itd to możliwe będzie wsadzenie go ponowne bez żadnych komplikacji?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 czerwca 2015, 23:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Moim zdaniem jest to niemożliwe ,gdyz wybierak jest połączony w w środku w skrzyni. A nawet jakby ci sie udało cudem wyciągnąć to włożenie i sprawne działanie pózniej jest jak wygranie na loterii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB