T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 17:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 11:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
mój t4 trzęsie budą przy dodawaniu gazu po zmianie biegu. Przy obrotach powyżej 1,8-2 tys. szarpanie znika. Najbardziej to czuć na niższych biegach, na piątym prawie nieodczuwalne.
Szarpanie jest podobne do szarpania spowodowanego zbyt gwałtownym puszczeniu sprzęgła przy małym gazie.
W czym problem? Proszę o pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 00:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Nikt nie pomoże?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 06:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Ja bym sprawdził poduszke silnika i skrzyni biegów,mogą też być przeguby wewnętrzne tylko wtedy byłoby słychać jeszcze metaliczny stukot podczas przyśpieszania,a może poprostu sprzęgło sie kończy..



Za ten wpis autor wedkarz podziękował: smigle (środa, 22 października 2014, 09:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 08:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź.
Stuków żadnych nie ma, więc poduszki chyba odpadają. Jeśli nie mam racji - poprawić :)
Auto po prostu skacze tak, jak na pierwszym biegu raptem puści się gaz lub ruszając gwałtownie puści się sprzęgło.
Kończące się sprzęgło, to chyba raczej ślizganie się (wrzucasz bieg, wciskasz gaz, obroty wzrastają, ale auto nie przyspiesza)?
Jak sprawdzić sprzęgło?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 09:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
smigle napisał(a):
Kończące się sprzęgło, to chyba raczej ślizganie się

to też, ale jest także szarpanie
przy poduszkach i przegubach wcale nie musi występować stukanie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: smigle (środa, 22 października 2014, 09:41)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 09:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, więc mam sprawdzić poduszki na luz, tak?
Jak sprawdzić sprzęgło?
Na sprawdzenie przegubów pewnie nie ma sposobu? Tylko wymiana?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 11:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Szarpie od razu na zimnym silniku czy dopiero jak się zagrzeje?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 14:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Szarpie od razu na zimnym silniku czy dopiero jak się zagrzeje?


I tak, i tak, ale na zimnym bardziej intensywnie

Dodam jeszcze, że spalanie nieco zwiększone: 10l/100km na pustym i przy w miarę spokojnej jeździe.
Zjawisko to nasilało się w miarę upływu czasu. Przed rokiem drgań prawie nie było i spalanie 8l/100km.
Nie wiem, czy to ma związek <zniesmaczony>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 14:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Sprzęgło możesz łatwo sprawdzić, wystarczy je przy ruszaniu po prostu "przypalić", jednak sprzęgło potrafi tak szarpać na mocno zagrzanym silniku.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 14:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
No, nie, u mnie jest odwrotnie <h>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Jaki jest przebieg auta?.Obstawiam przeguby wewnętrzne.Można to łatwo sprawdzić,podłóż kliny pod tylne koła,zostaw auto na "luzie"podnieś na lewarku jedno koło(najlepiej je zdjąć)odpal T4 włóż 2-gi bieg dodaj lekko gazu i jednocześnie bardzo delikatnie wciskaj hamulec jeżeli usłyszysz jakieś dodatkowe niepokojące dźwięki oraz auto wpadnie w wibracje to na 99% przeguby do wymiany.Możesz jeszcze chwycić półoś od strony skrzyni biegów i szarpać nią we wszystkie strony jeżeli ma spore wyczuwalne luzy to też sygnał że pora wymienić na nowe.Z drugiej strony powtarzamy zabieg <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
wedkarz napisał(a):
Jaki jest przebieg auta?.

270kkm

W najbliższym czasie spróbuje sprawdzić przeguby.
Dzięki za porady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Wiadomo jak ostatecznie się skończyła sprawa ? Co było przyczyną takiego zachowania auta ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 grudnia 2014, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Sprawa skończyła bardzo niezwykle po diagnozie wedkarza i wymianie kół na zimowe (są wyższe od letnich).
Luzy półosi okazały się nieznaczne, strasznych dźwięków przy diagnozie chyba raczej nie ma - nagranie w załączeniu.
Więc tak naprawdę nie wiem o co chodziło. Po tej sprawie podejrzenie padło na koła, jednak są w porządku i gdyby koło miało guza to efekt szarpania-drgania występowałby ciągle.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB