T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 03:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Problem polega na tym, że wał pod automatyczną skrzynię jest przedłużony za pomocą tulei ( wystaje ona około 2.5 cm poza płaszczyznę kołnierza do którego przykręcamy dwumas ), jest ona nawet wyszczególniona jako oddzielny element na schematach z ETKI.
Obrazek
Ta tuleja powoduje, że nie da się założyć dwumasy bo nie dolega ona do do kołnierza wału, brakuje milimetrów ale brakuje.
Pytanie do robiących taką przekładkę,
- jak pozbyliście się tej tulei ?
- czy ta tuleja jest wciśnięta w środek wału w miejsce gdzie w innych silnikach o tym wale jest łożysko podpierające wałek sprzęgłowy ?
- czy ta tuleja jest przelotowa - to co widzę w środku zaglądając do niej to jest dno otworu wału, czy jest zamknięta i widzę dno tulei, chodzi o to jaki ewentualnie ściągacz zastosować
- czy może najprostszy sposób obciąć szlifierką po płaszczyźnie kołnierza ?

Goście co robili całą przekładkę wcześniej, poradzili sobie z tym problemem w najgorszy sposób jaki można było, powiększyli otwór w dwumasie pilnikiem i na chama dociągnęli dwumas do kołnierza śrubami, czym to się skończyłop to nie chce mi się opisywać, dwumas nie siadł płasko na kołnierzu wału itd..


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: sintra (środa, 3 września 2014, 14:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 września 2014, 14:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Tuleję zerwaliśmy stosując taki układ:

- wokół tulei nacięto diaksem rowek dookoła pod szczęki ściągacza;
- zastosowany ściągacz składany z dwóch połówek łączonych śrubami i trzy wypory śrubowe dały radę, tuleja zeszła i dwumas wszedł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 22:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dodam tylko, że tuleja jest przelotowa
Obrazek

Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB