T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 11:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2010, 11:10
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.Mam pytanie odnosnie skrzyni automatycznej w T4 czy sa bardzo awaryjne i czy oplaca sie kupic auto z ta wlasnie skrzynia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 13:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
większość tutaj będzie Tobie polecała manuala bo niby ASB jest awaryjna, fakt że automaty VW nie sa tak dobre jak MB, więc trzeba sie z nimi obchodzić jak z jajkiem i umieć nimi jeździć, ale ja szczerze polecam bo mam ASB i jestem zadowolony

viewtopic.php?f=42&t=317&p=3390#p3390

trzeba kupić w dobrym stanie od pewnego sprzedającego lub użytkownika co o nią dbał
najlepiej mieć taką z bagnetem od oleju bo wtedy bedziesz miał mozliwośc kontrolowania oleju i kondycji skrzyni przy zakupie

minusy
oczywiście większe spalanie
mniejsza prędkośc max
plusy
przede wszystkim i to jest mega argument, że silnik z ASB jest po prostu eksploatowany jak trzeba, przy jeździe po mieście obroty jego delikatnie falują bez żadnych szarpnięć, nie zrobisz przeciagnięć na za niskich ani na za wysokich obrotach, niedługo wrzuce filmik jak wygląda jazda z ASB po mieście
komfort, komfort, komfort
bezpieczeństwo- interesuje Cie tylko jazda

kilka moich prostych rad co do zakupu auta z ASB
-biegi mają chodzić płynnie bez szarpnięć, w góre i w dół
-wciśnięcie jednorazowe kick-down od razu ma wejść bieg niżej, trzymajac kick-down ty decydujesz kiedy przełaczy bieg wyżej po delikatnym jego puszczeniu (i kto powiedział, że nie można samemu przerzucać biegów w ASB)
-po wrzuceniu D lub R, na płaskim po puszczeniu hamulca auto ma powoli ruszać, pod górkę na D, ma stać w miejscu bez żadnego cofania się
-na 3cim biegu skrzynia przełącza tylko te trzy biegi co powoduje że jadąc z górki hamujesz silnikiem, to samo na biegu 2 (tylko 2) i 1 (tylko 1) z tym że ttą 1 możesz wrzucic dopiero po wciśnięciu bocznego przycisku na dźwigni
-olej na begnecie podczas pracy zagrzanego silnika na wolnych obrotach, ma znajdować się między znaczkami, ma być czysty i klarowny i przede wszystkim nie może pachnieć wstęchlizną bo to oznacza mocne zużycie skrzynie
-żadnych wycieków
-niektóre skrzynie ASB maja inny olej w układzie różnicowym i nie wszyscy o tym wiedzą, więc do sprawdzenia bo często jest tam sucho


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 10:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Dodam, że do układu różnicowego wchodzi ok. 0,8 litra oleju, w specyfikacji VW Group to symbol G50. Przy targaniu przyczep i ogólnie praca w cięższych warunkach (teren górzysty, wysokie temp. otoczenia) polecam zamontować dodatkową chłodnicę oleju: http://www.midparts.com.pl/pl/p/Dodatko ... -1403/1036 . Koszt niewielki a korzyść niewspółmierna.

Proponuję podtrzymywać ten temat i wrzucać tu wszelkie ciekawe informacje dotyczące obsługi i eksploatacji ASB w T4.
http://volkswagen.msk.ru/vw_doc2/trans/akpp_lory.pdf różne typy skrzyń i ich budowa, jest też VW z grupy AG4 czyli to co nas interesuje.
Pozdr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 listopada 2010, 21:36
Posty: 57
Lokalizacja: Oslo Siedlce
opis: Kocham moje T4
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Jezdzilem na automacie no i wszystko pieknie ale zanim bylo pieknie troszke trzeba bylo w generalke skrzyni wrzucic. Bardzo to jest delikatne urzadzenie i nie lubi ostrzejszej jazdy. Moje 2.5 palilo na tej skrzynce 12-13 benzyny ale komfort jest dokladnie tak jak to pacark pieknie objasnil. .
Ps. Moge oddac ta skrzynke za smieszne pieniadze. Generalka robiona w SAMKO.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 22:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Jeżeli to mają być śmieszne pieniądze to poproszę cenę na pw <cool> Potrzebuje skrzynię do rozłożenia na części pierwsze i złożenia z powrotem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 11:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
a co się z nia dzieje?
mój znajomy miał wieczne problemy z ASB w Atlantisie 2000r odkąd go sprowadził z niemiec
zrobił remont i po pół roku znowu skrzynia zaczęła dziwnie pracować, po dokładniejszej weryfikacji przyczyn wadliwej prawcy ASB, okazało sie że wiązka sterownika skrzyni była cały czas podlewana jakąś wodą pochodzącą spod szybia, dlatego miał problemy i nie trzebabyło robić remontu i wydawać coś ok 4kpln
swoją drogą już mu załatwiłem 2gą skrzynię ASB za bodajże 2.5kpln z montażem i gwarancją na pół roku, ale wymiana wiązki uleczyła problem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 12:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 stycznia 2011, 12:06
Posty: 1
model: multivan
silnik: vr6 140km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Forum !!

Moj pierwszy post wiec przywitam sie i troche o moim T4

T4 w wersji Multivan z silnikiem VR6 140 Km ASB plus LPG , przebieg 280 tys km . Autkim jezdze juz rok i jestem super zadowolony - troche duzo oleju spala widocznie poprzedni wlasciciel z czyms przesadzil !.

Mam jedak pewien problem , który istnieje od poczatku eksploatacji . Skrzynia biegów przełacza z III na IV bieg z szarpnieciem Wyglada to tak iz podczas delikatnej , podkreslam delikatnej jazdy silnik przy zmianie z III na IV wkreca sie chwilowo na 3 tys obrotów ( mam wrazenie ze naped sie rozpina calkowicie ) a skrzynia za moment twardym kopnieciem zapina IV - nie dzieje sie tak zawsze ale dośc czesto , w przypadku ostrzejszej jazdy ten problem nie wystepuje , skrzynia przy dynamicznej jezdzie lub lekko ostrzejszej pracuje bez klopotu i miekko zmienia biegi . Powyzszy problem dotyczy rozgrzanej skrzyni .

Prosze o porade ,

Pozdrawiam
Andrzej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 marca 2011, 14:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2011, 18:16
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cytuj:
silnik przy zmianie z III na IV wkreca sie chwilowo na 3 tys obrotów ( mam wrazenie ze naped sie rozpina calkowicie ) a skrzynia za moment twardym kopnieciem zapina IV


Witam,
kolego mam ten sam problem tyle ze przy zmianie z 2 na 3. Jak poradziłeś sobie z usterką?
pozdrawiam
kmlp


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 12:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:21
Posty: 40
Lokalizacja: Stettin
model: Multivan
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
A jak wygląda połączenie 2,4D + automat, czy te 78KM daje rade...?:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 19:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
jesli występują szarpnięcia trzeba czasami sprawdzic poduszke tylna skrzyni, moze tuleja w niej lata jak żyd po pustym sklepie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 września 2011, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 września 2011, 16:35
Posty: 1
model: t4 Caravelle
silnik: 2,5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Czy ktoś może spotkał się z problem że jak się da na R to muli się i gaśnie, i na D podobnie. Dodam że zrobiło się to po naprawie czujnika prędkości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
opis: ..::Leenec::..
model: T4
silnik: 2.5 tdi 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kmlp napisał(a):
Cytuj:
silnik przy zmianie z III na IV wkreca sie chwilowo na 3 tys obrotów ( mam wrazenie ze naped sie rozpina calkowicie ) a skrzynia za moment twardym kopnieciem zapina IV


Witam,
kolego mam ten sam problem tyle ze przy zmianie z 2 na 3. Jak poradziłeś sobie z usterką?
pozdrawiam
kmlp



Ja tez mam chyba podobny problem z tym przejściem pomiędzy 3 a 4. Udało wam się coś zdiagnozować???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 09:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 lutego 2012, 00:52
Posty: 16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam na imie Tomek, jestem u was pierwszy raz. Mam zamiar kupić Multivana 2.4 rok 1994 w automacie, i tu własnie moje pytanie. Czy warto? Czy duzo więcej pali? Czy są ze skrzynią jakieś problemy? Auto białe, w ogóle w niezłym stanie, lakier oryginalny (rudy sie pojawia ale nie w znacznej ilości) środek b. ładny - welur, nic nie zniszczony, przebieg 360tyś. byłem nim na przeglądzie, do wymiany jedynie osłona przegubu, sworzeń i część tłumika, poza tym bez zarzutu. Cena ok.6500zł. Szukam multivana juz jakiś czas i ten, znaleziony w lokalnej gazecie wydaje się być jednym z lepszych a szukam już dobrych kilka tygodni. Proszę o jakieś porady. Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 17:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
poczytaj tu

http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=3545


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 01:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 lutego 2012, 00:52
Posty: 16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
tamte posty przeczytałem, ma ktoś w ogóle automat 2.4 z którym nie było problemów? I pozwole sobie powtórzyć pytanie, nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi, ile więcej pali automat? a ewentualna zamiana na manual ile może kosztować? znalazłem gdzies że między 2 a 3 tys, ale może ktoś juz to robił i wie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 12:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ja wiem tylko tyle że u mnie ASB jeszcze działa, podstawa to okresowa wymiana oleju i umiejętne obchodzenie się z automatem, wymiana na manuala ok 2kpln, spalanie średnio 1-2l więcej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 13:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 lutego 2012, 00:52
Posty: 16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za odp. Autem jechałem jako pasażer i wydawało się dość dziwnie, ale jak wsiadłem sam wszystko wydaje się jak należy, płynnie przełącza biegi, reaguje redukcją na mocne przyciśnięcie gazu. Jeżdżę passatem w automacie i biegi zmienia gorzej niż T4. Mam nadzieje że w trasie przy prędkości ok 100km/h zmieści się poniżej 10l/100km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 16:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
może


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lutego 2012, 12:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
opis: ..::Leenec::..
model: T4
silnik: 2.5 tdi 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Leenec napisał(a):
kmlp napisał(a):
Cytuj:
silnik przy zmianie z III na IV wkreca sie chwilowo na 3 tys obrotów ( mam wrazenie ze naped sie rozpina calkowicie ) a skrzynia za moment twardym kopnieciem zapina IV


Witam,
kolego mam ten sam problem tyle ze przy zmianie z 2 na 3. Jak poradziłeś sobie z usterką?
pozdrawiam
kmlp



Ja tez mam chyba podobny problem z tym przejściem pomiędzy 3 a 4. Udało wam się coś zdiagnozować???



U mnie problem rozwiązany. Miałem wyciek na łączeniu ASB z silnikiem, poprzedni mechanik jak ja wyciągał (nie wiem w jakim celu) simering wkleil czymś w rodzaju poxipolu. Teraz mój mechanik wymienił simering uzupełnił olej, zmiana filara i wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 października 2015, 13:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2015, 14:16
Posty: 5
model: T4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć
Kupiłem T4 w Multivanie 1995 rok 2,5 benzyna w automacie . Przebieg 248000 km. Skrzynka dochodzi tylko do 3 biegu ( 80km/h - 4000 obr)
Niemiec mówił że trzeba wymienic jakis kabel w skrzyni. Kosztuje w Niemczech 600euro .
Może ktoś na forum ma wiedzę jak to zrobić . Ewentualnie polecić mądrego człowieka
Pozdrawiam Darek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB